زنان باردار چه غذاهایی باید مصرف کنند

اشتراک گذاری :

مصرف لبنیات، مغزها، ماهی‌های پرورشی یا رودخانه‌ای، سبزی‌ها و میوه‌های تازه در دوران بارداری توصیه می‌شود، همچنین مادران از مصرف ماهی‌های اقیانوسی، غذاهای خام و جگر بپرهیزند.

 

به گزارش فرهنگ نیوز، ماریا صادقی اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در خلق و خوی زنان باردار ایجاد می‌شود و بسیاری از آنها به سمت افسردگی میل پیدا می‌کنند در نتیجه تمایل آنها به پخت و پز و تهیه غذای مناسب کاهش می‌یابد به همین دلیل مصرف انواع فست‌فودها و غذاهای منجمد در این دوران افزایش می‌یابد که هیچ‌کدام به واسطه نمک زیاد، مواد نگهدارنده و کالری زیاد مناسب نیست.

وی در ادامه به فارس گفت: زنان باردار از مصرف غذاهای آماده که حاوی مقادیر زیاد کالری بدون ارزش غذایی هستند خودداری کنند، همچنین مصرف کنسروها به دلیل وجود مواد نگهدارنده و غذاهای خام مانند ماهی سوشی توصیه نمی‌شوند.

*زنان باردار از مصرف ماهی‌های اقیانوسی و جگر بپرهیزند

صادقی افزود: ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا۳ و اسیدهای چرب ضروری است. توصیه می‌شود که زنان باردار از ماهی‌های اقیانوسی به علت آلودگی‌های حاصل از نفتکش‌ها که به طور عمده آلوده به جیوه هستند جلوگیری کنند زیرا دُز بالای جیوه برای مغز در حال رشد جنین خطرناک است. بهتر است مادران باردار از ماهی‌های پرورشی یا رودخانه‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر چه جگر حاوی آهن بالایی است ولی به علت غلظت بالای ویتامین A در ۳ ماه اول بارداری اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا مصرف مقادیر زیادی ویتامین A برای جنین در حال رشد در ۳ ماهه اول ممنوع است.

صادقی افزود: هر ۱۰۰ گرم جگر حاوی ۱۳ تا ۴۰ هزار واحد بین‌الملل ویتامین A است که بیش از ۱۵ برابر نیاز یک فرد باردار محسوب می‌شود. البته مصرف سایر غذاهایی که ویتامین A دارند مانند شیر، پنیر، ماهی، تخم‌مرغ و سبزیجاتی مانند هویج توصیه می‌شود.

*خانواده‌ها مراقب تغذیه زنان باردار باشند

وی خاطر نشان کرد: توجه خانواده‌ها به حمایت از زنان باردار در جهت مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تازه، پروتئین، لبنیات به ویژه شیر و مغزهایی مانند گردو، پسته و بادام توصیه می‌شود.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حرص نخورید تا لاغر بمانید - میزان کاهش وزن در ماه

ش آوریل 11 , 2015
سلامت و درمان – رژیم غذایی   به نام خدا – حرص نخورید تا لاغر بمانید – میزان کاهش وزن در ماه – برای خواندن متن به ادامه بروید. برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 1

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...