زنان باردار از بطری پلاستیکی آب ننوشند

اشتراک گذاری :
نودیها:محققان دریافته اند زنان بارداری که از بطری های پلاستیکی آب می نوشند در معرض ریسک بالای تولد نوزاد چاق قرار دارند.
 
به گزارش فرهنگ نیوز، دانشمندان انجمن غدد واشنگتن دی سی دریافته اند ماده شیمیایی «بیسفنول A» (BPA)، یک مختل کننده هورمون است که با افزایش ریسک چاقی نوزاد متولدنشده مرتبط است.
 
زمانی که کودک در معرض BPA قرار می گیرد، حساسیت کمتری نسبت به هورمون مسئول کنترل اشتها پیدا می کند.
 
ماده شیمیایی BPA یک ماده شیمیایی یافت شده در انواع ظروف موادخوراکی از جمله بطری های اب پلاستیکی و پوشش درونی قوطی هاست. این ماده شیمیایی می تواند با غدد ترشحه درون ریز از طریق هورمون استروژن که هورمون جنسی زنانه است تداخل یابد.
 
محققان با آزمایش بر روی موش ها دریافتند نوزادان متولدشده از مادران قرارگرفته در معرض BPA، کمتر نسبت به هورمون لپتین که به هورمون سیری معروف است واکنش نشان می دهند.
 فرهنگ
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 30

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مجریان انتخابات۹۶ ممنوع‌الخروج شدند

ش فوریه 25 , 2017
نودیها:علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور  امروز در حاشیه برگزاری همایش مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، از ممنوعیت مسافرت‌های خارجی استانداران و فرماندارن سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ از امروز بنا به دستور وزیر کشور تمام مسافرتهای خارجی استانداران، فرمانداران و مجریان ممنوع […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...