زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – تندرستی

یک متخصص زنان و زایمان درباره راه​های کاهش درد زایمان​های طبیعی، گفت: یکی از راه​های کاهش درد زایمان، زایمان بی​درد است که بی‌حسی را در نخاع وارد می​کنند.

شرح خبر در ادامه

به نقل از ایسنا، عبدالمجید باور، اظهار کرد: در زایمان بی​درد، پس از اینکه دردهای واقعی شروع شدند، بی​حسی کم​کم و به صورت ادامه‌دار وارد نخاع می​شود، زایمان در این روش هیچ دردی ندارد. وی در رابطه با روش​های دیگر کاهش درد گفت: تزریق مسکن هم یکی از راه​های کاهش درد است، اما در بیشتر اوقات این مسکن​ها مخدر هستند و موجب آسیب به نوزاد و مادر می​شود. پس باید از مسکن​های غیرمخدر استفاده کرد.

 

باور افزود: زایمان در آب نیز یکی دیگر از انواع زایمان​های طبیعی است که درد را مقدار اندکی کاهش می​دهد و بیشتر در زایمان اثر می​کند. وی با تاکید بر اینکه انجام زایمان طبیعی بهتر از سزارین است و تنها در برخی شرایط خاص و بنا به نظر پزشک باید سزارین کرد، ادامه داد: در موارد کمی باید عمل سزارین انجام داد، مثلا لگن مادر کوچک باشد، از وقت زایمان گذشته باشد یا این‌که نوزاد با پا بیاید.

 

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در زایمان طبیعی نیز ریسک وجود دارد، مثلا احتمال خونریزی که مهم‌ترین علت فوت است یا عفونت محل؛ اما ریسک سزارین بیشتر و بالاتر است و بنابراین زایمان طبیعی را توصیه می​کنیم.

 منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چهل حدیث از امیر المومنین علی (ع) + پوستر علی و فاطمه(س)

ش آوریل 11 , 2015
حدیث برای بزرگ و با کیفیت دیدن روی پوستر کلیک کنید. بسم الله الرحمن الرحیم – چهل حدیث از امیر المومنین علی (ع) را در ادامه بخوانید. منبع : وبلاگ احادیث شیعه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 3

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...