رونمایی از سایت همسرگزینی مجاز

اشتراک گذاری :

همایش پایداری خانواده تعالی جامعه هم اکنون با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در محل دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است.

در این همایش محمود گلزاری با بیان اینکه این روزها نهادهای علمی در کشور در حوزه خانواده کارهای خوبی را در دستور کار قرار دادند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور و در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع خانواده با جدیت در حال بحث است.

وی افزود: ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی در دی ماه برگزار می‌شود که این کنگره گام مهمی در حوزه خانواده است.

گلزاری گفت: هم اکنون ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار مجرد داریم که این مسئله ۳ علت بزرگ دارد که مسئله اول مشکلات معیشتی است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۴۰ درصد علت گرایش به تجرد جوانان مشکلات معیشتی است و عمده‌ترین آنها نیز اشتغال  است.

گلزاری گفت: مسئله دوم موضوع فرهنگی و روانی است که از جمله آنها ترس از ازدواج، بی‌اعتمادی به طرف مقابل و گریز از مسئولیت است چرا که شیوه فرزندپروری ما باعث شده است پسران تا ۳۰ سالگی هنوز بچه باشند و توانایی پذیرفتن مسئولیت یک خانواده را ندارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان افزود: روش‌های سنتی خواستگاری و ازدواج ایرادی ندارد اما دیگر پاسخگو نیستند ما ۳۵۰ سایت همسریابی را بررسی کردیم که متأسفانه در برخی از آنها اقدامات غیراخلاقی نیز صورت می‌گرفت و برای مقابله با فعالیت این گونه سایت‌ها در نظر داریم سایتی را با همکاری مؤسسه تبیان راه‌اندازی کنیم که ۲۵ خرداد ماه این سایت رونمایی می‌شود که هدف از سایت همسرگزینی معرفی واسطه‌های ازدواج است تا آنها گزینش‌های لازم را برای ازدواج جوانان انجام دهند.

گلزاری همچنین به لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج و آموزش‌های بعد از ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشاوره‌های قبل از ازدواج لازم است مشاوره‌هایی برای بعد از ازدواج نیز داشته باشیم همچنین برخی از آداب و رسوم در حوزه ازدواج هم اکنون دست و پاگیر شده است و باید یک نهاد رسمی مانند معاونت امور زنان این موضوع را بررسی کند که آداب و رسوم فرهنگی که برای ازدواج مشکل ایجاد کرده است چه مواردی هستند و البته باید توجه داشت که سختگیری خانواده‌ها نیز از دیگر دلایل سخت شدن ازدواج جوانان است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۰۰ هزار ازدواج رخ می‌دهد که ۱۶۰ هزار مورد از آنها به طلاق منجر می‌شود، گفت: ۲۵ هزار ازدواج در سال اول منجر به طلاق می‌شود که در نتیجه آن هزاران دختر از همسران خود جدا می‌شوند که ما مسئول این دختران جدا شده هستیم و باید تلاش کنیم که اگر این جدایی‌ها به دلیل کوتاهی و بچگی رخ داده است دوباره آنها را به هم برسانیم و به تمام این گروه از جوانان پیشنهاد می‌کنیم که در سال اول بعد از طلاق هیچ اقدامی انجام ندهند.

گلزاری گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه برخی از قوانین ما ازدواج را سخت و طلاق را آسان کرده است که باید این قوانین احصا و اصلاح شود.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قایق خانم ابتکار واژگون شد

س ژوئن 9 , 2015
 از خوزستان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه چند تن از معاونان وزرا و مسئولان استانی در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم به علت افزایش ظرفیت قایق و واژگونی آن به درون آب افتادند. پس از حادثه، این هیئت با بلم منتقل شدند. خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...