روش های ساده برای درمان آفتاب سوختگی

اشتراک گذاری :

نودیها:زمانی که بدون محافظت از پوستتان در معرض اشعه خورشید قرار می گیرید احتمال آفتاب سوختگی فرد بالا می رود. به محض  مشاهده قرمزی و التهاب، می توان گفت دچار آفتاب سوختگی شده اید. درمورد راه های درمان و پیش گیری از آفتاب سوختگی توصیه های بسیاری وجود دارد، که  از یک متخصص پوست و مو راه های درمان آن را پرسیدیم.

سیما رسایی، متخصص پوست و مو  گفت: آفتاب سوختگی یا Sun burn به نوعی التهاب پوستی اطلاق می شود و زمانی رخ می دهد که فرد در معرض شدت تابش آفتاب آن هم به مدت طولانی قرار گرفته باشد.

وی علائم بروز آفتاب سوختگی را سرخی بیش از حد، دردناک شدن، سوزش، پوسته پوسته شدن و در موارد شدیدتر تاول و گاهی هم تب و سرگیجه عنوان کرد.

رسایی ادامه داد: آفتاب سوختگی عمدتا در نواحی که در معرض تابش یا بدون پوشش هستند رخ می دهد و چنان چه تابش طولانی باشد، زیر لباس هم امکان این که التهاب رخ دهد وجود دارد. آفتاب سوختگی بر اثر اشعه ماوراء بنفش مصنوعی موجود در نور خورشید یا دستگاه‌های برنزه‌ کننده (سولاریوم) نیز رخ می دهد.

متخصص پوست عتوان کرد: اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به ۳ دسته تقسیم می شود: اشعه UVA که حدود ۹۵ درصد ازآن به سطح زمین می رسد و ایجاد قرمزی و التهاب می کند،اشعه های UVB و UVC قبل از رسیدن به سطح زمین توسط لایه اوزون در اتمسفر جذب می گردد و قدرت ایجاد قرمزی آن کند است.

رسایی در خصوص این که برخی از عوامل که موجب تشدید آفتاب ‌سوختگی افزاد می شوند بیان کرد: نوزادان و کودکان پوست حساس‌تری دارند و بزرگسالانی که پوست روشن دارند،از ساعت ۱۰ تا ۱۶ که شدت تابش آفتاب بیشتر است می بایست از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنند

وی در ادامه داشتن پوشش مناسب، کلاه، لباس پوشیده و رنگ روشن و استفاده از کرم ضدآفتاب با عیار حفاظتی حداقل ۳۰ به صورت روزانه را مفید خواند و بیان داشت: اگر افراد دچار آفتاب سوختگی شدند، از دوش آب سرد استفاده شود، کمپرس سرد نواحی که دچار سوختگی، استفاده از کرم آبرسان، ترمیم کننده و نرم کننده و در مواردی که سوزش و درد شدید باشد از ترکیبات ایبوپروفن و مسکن به صورت خوراکی، ویتامین C و E که دارای آنتی اکسیدان هستند، استفاده کند .

درمان آفتاب سوختگی از نظر طب سنتی

داروهای بسیاری برای درمان آفتاب سوختگی وجود دارد، اما چنان چه به دنبال روش های درمانی سنتی هستید، می توانید با مشاوره متخصص طب سنتی این مشکل را درمان کنید.

فاطمه امینی، متخصص طب سنتی گفت: در ابتدا همان گونه که همه می دانیم شعار پیشگیری بهتر از درمان می باشد باید در دستور کار ما قرار بگیرد پس به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی، افراد قبل از این که در معرض آفتاب قرار بگیرند، سفیده تخم مرغ، لعاب به دانه، روغن زیتون و روغن نارگیل را بر روی نواحی از پوست که ممکن است در معرض تابش قرار بگیرند، بمالند . همچنین می توان لوبیای قرمز را پخته و نرم کرده و مانند یک خمیر استفاده کنند.

امینی ادامه داد: در صورت بروز آفتاب سوختگی، می توان لعاب به دانه، روغن زیتون و نارگیل برای پوست آسیب دبده در نظر گرفت و بر روی پوست مالید و در صورت داشتن سوزش هویج خام را قاچ و یا رنده کرده و به صورت موضعی روی پوست بمالند

متخصص طب سنتی عنوان کرد: استفاده از برگ کاهو پخته ی سرد شده و خاکستر برگ سرو سوخته ازدیگر راه های درمان آفتاب سوختگی است.

 

هرسال بسیاری از افراد به علت قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید دچار مشکلات و عارضه های پوستی می شوند ، با توجه به وجود رفتارهای محافظت کننده در برابر نور خورشید افراد می تواننند با بکارگیری روش های ذکر شده باعث کاهش مخاطرات پوستی از جمله بیماری سرطان شوند، بی شک آفتاب سوختگى را همانند دیگر بیمارب ها نباید ساده قلمداد کرد و بی تفاوت از کنار آن عبور کنیم.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 311

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه کسی نامه جعلی خداحافظی فردوسی پور را نوشته؟

س جولای 17 , 2018
نودیها:علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما در واکنش به انتشار نامه ای جعلی با عنوان “خداحافظی عادل فردوسی پور” از رسانه ملی، پست زیر را در اینستاگرامش منتشر کرد:   مشرق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 311

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...