روش‌هایی دم دستی برای اینکه خانه خود را مثل دست گل تمیز کنید

اشتراک گذاری :

 نودیها:در فصل تابستان به دلیل بسته بودن درب و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و هوای سرد، در زمان استفاده از انواع اسپری و سفید کننده‌ها امکان بروز مسمومیت بر اثر استشمام مواد شیمیایی وجود دارد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد سیستم‌های سرمایشی را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز و سپس نسبت به تمیز کردن خانه از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و پنجره‌ها اقدام کنند.

تا کنون بار‌ها در دنیا افراد به دلیل استشمام بوی مواد شیمیایی، بلعیدن اشتباه یا ریخته شدن این مواد برروی پوست دست یا چشم دچار مشکل‌های سلامت، مسمومیت، بروز شوک آنافلاکسی و حتی مرگ شده‌اند.

برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمای درون خانه یا محل کار،  گردگیری و نظافت در ساعت‌های اولیه روز یا عصر توصیه می‌شود.

زمان استفاده از مواد سفید کننده و انواع افشانه یا مواد کِرِمی، افراد باید از دستکش و در صورت امکان ماسک استفاده کنند تا این مواد با پوست بدن آن‌ها تماس پیدا نکند، همچنین میزان استشمام مواد شیمیایی کاهش یابد.

با توجه به تشدید علامت‌های بیماری آلرژی فصلی در هوای گرم تابستان، باز کردن درب و پنجره پس از استفاده از مواد شیمیایی سبب کاهش ماندگاری اثر آن‌ها در خانه یا محل کار می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای کاهش خطر بروز بیماری آلرژی افراد برای پاک کردن وسایلی چون شیر آلات بهداشتی از ترکیب جوش شیرین و آب، لیموترش و آب یا ترکیب آب و سرکه استفاده کنند.

در هوای گرم تابستانی محل هایی چون حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی بیشتر در معرض رشد انواع میکروب، قارچ، کپک و عامل‌های بیماری زا قرار دارند زیرا میزان رطوبت در آنجا بیشتر است.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری افراد محل زندگی خود را پیوسته پاک و گردگیری کنند.

در هوای گرم به دلیل افزایش تعریق بدن، لباس‌ها دربازه‌های زمانی کوتاه شسته می‌شوند، بهترین راه برای خشک کردن لباس ها، قراردادن آن‌ها درمجاورت نور خورشید است اما پس از خشک شدن، حتماً لباس‌ها باید بررسی شوند تا حشره‌هایی چون کک یا کنه بر روی آن‌ها قرار نداشته باشند، همچنین تکاندن لباس‌ها سبب جدا شدن مواد آلرژی‌زا چون گرده گیاهان و گل‌ها می‌شود که خطری جدی برای تشدید بیماری در افراد مبتلا به آلرژی است.

شستن حوله، عینک و دمپایی شنا پس از هر جلسه شنا یا شرکت در کلاس اهمیت دارد و حوله‌ها باید درمجاورت نور خورشید خشک شوند تا از بروز بیماریی‌های چون قارچ پوستی جلوگیری شود.

شست و شو و یا تعویض فیلتر‌های وسایل سرمایشی و حتی هود آشپزخانه در تابستان اهمیت فراوان دارد تا سبب جلوگیری از تجمع عامل‌های بیماری زا شود.

درصورت باز کردن درب و پنجره‌ها می‌توانید از فیلتر‌های مخصوص قابل نصب برروی پنجره استفاده کنید تا گرد و غبار وارد منزل نشود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 83

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صوت راهکار دکتر حسین خیراندیش برای درمان تلخی و خشکی دهان

د جولای 23 , 2018
دانلود راسخون برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 83

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...