روایتی عجیب از راز طول عمر مردمی از منطقه پاکستان

اشتراک گذاری :

نودیها:راز طول عمر مردم ساکن منطقه کوهستانی هونزا بسیار شگفت انگیز است و همه را به تعجب واداشته است آن ها از سلامت جسمی و طول عمر زیاد برخوردارند
روش زندگی این افراد تاثیر مستقیمی بر طول عمر آن ها گذاشته است هیچ نوع سرطانی در میان مردم این منطقه مشاهده نشده است  و واژه بیماری برای آن ها نامفهوم است!


در دره ای در مناطق کوهستانی پاکستان مردمی زندگی می کنند که به طرز عجیبی عمری طولانی با تنی سالم دارند.

مردم هونزا قد و قامتی بلند ، بنیه ای قدرتمند و پوستی روشن دارند و شبیه یونانی ها هستند. آن ها در منطقه کوهستانی شمال پاکستان زندگی می کنند و تعداد انها حدود ۸۷ هزار نفر است. میانگین عمر آنها ۱۰۰ سال است.

اکثر مردم هونزا تا ۱۲۰ سال عمر می کنند و در طول عمر خود مبتلا به هیچ بیماری یا ناخوشی نمی شوند و برخی از افراد این مردم حتی ۱۶۰ سال نیز عمر کرده اند.

مردم هونزا به ندرت بیمار می شوند و هیچ ورم و توموری در بدن خود ندیده اند مردمی که بسیار شاد هستند و زنان تا ۶۵ سالگی بچه دار می شوند.

نحوۀ زندگی مردم هونزا نشان می دهد که ارتباط محکمی بین غذا ، شیوه زندگی و طول عمر وجود دارد.

مردم هونزا در آب یخ حمام می کنند حتی اگر درجه هوا به کمتر از صفر برسد! آن ها فقط غذایی را که از مزارع خود برداشت می کنند، می خورند. غذای آنها میوه ، سبزیجات خام و دانه های روغنی، مقدار زیادی زردآلوی خشک، انواع حبوبات خصوصاً گندم سیاه و جو و مقدار اندکی پنیر، شیر و تخم مرغ است.

زیاد راه می روند ولی کم می خورند

حجم وعده های غذایی مردم هونزا اندک و کم هزینه است.


وعده صبحانه آنها یک بشقات زردآلوی تازه یا حبوبات جوشانده و نان هندی است. در فصل زمستان هنگام ناهار زردآلوی خشکِ در آب خوابانده و در فصل تابستان زردآلوی تازه می خورند. شام آنها هم شامل نان هندی ، سبزی و میوۀ فصل همچون هلو ، آلو ، گلابی ، سیب و زردآلوی تازه است.
هر روز ۵ تا ۲۰ کیلومتر راه می روند، بدون آنکه احساس خستگی و کوفتگی کنند. آن ها به ندرت گوشت می خورند و شاید سالی ۲ بار گوشت بخورند. گوشتی هم که می خورند، فقط گوشت گوسفند یا مرغ است.

بسیار می خندند و خندیدن یکی از اصول و مبانی زندگی آنهاست.

کارشناسی آلمانی به نام رالف بیرشِر در کتابش به نام «هونزا مردمی که بیماری را نمی شناسند» می نویسد: «هونزا مردمی هستند که بیماری را نمی شناسند. هونزا مردمی میوه خوار و گیاه خوار هستند که مقدار زیادی غذای تازه می خورند. اکثر غذای آنها از میوه و سبزی تشکیل شده است. محصولات شان کاملاً طبیعی و ارگانیک است.هرگز مشروبات الکلی نمی نوشند. در مصرف نمک زیاده روی نمی کنند و پیوسته روزه می گیرند».

نقش عادت غذایی و روزه داری مردم هونزا در سلامتی و طول عمرشان

پزشکی انگلیسی به نام رابرت مَک کَریسِن از دانشگاه آکسفورد می گوید: «مردم هونزا هرگز مبتلا به بیماری های سرطان، زخم معده، التهاب آپاندیس و مشکلات روده بزرگ نمی شوند».

یک پزشک آلمانی به نام توبی نیز می گوید: «مردم هونزا دچار بیماری های سنگ صفرا یا سنگ کلیه، مشکل قلبی، فشار خون، مشکل عروقی، مشکل ذهنی، فلج اطفال، التهاب مفاصل، چاقی، قند خون و کم کاری غده تیروئید نمی شوند».

مصرف زیاد زردآلود باعث شده است که مردم هونزا در طول عمر خود هیچ ورم و توموری در بدن شانخود نبینند؛ زیرا این میوه سرشار از ویتامینِ ضد سرطان B۱۷ است.

متأسفانه غذاهای صنعتی امروز به مناطق سکونت مردم هونزا رسیده است که همین غذاها باعث پوسیدگی دندان و بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش آنها شده است.

رسانه ها سال ۱۹۸۴ خبری را منتشر کردند که همه را شگفت زده کرد. خبر این بود که یکی از افراد مردم هونزا به نام سعید عبد موبوتو به انگلیس سفر کرد و هنگامی که در فرودگاه هیترو شهر لندن فرود آمد، خدمه فرودگاه با دیدن گذرنامه وی انگشت تعجب به دهان گرفتند؛ زیرا محمد متولد سال ۱۸۲۳ بود و با وجود اینکه ۱۶۱ سال عمر کرده بود، همچنان جوان به نظر می رسید.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 27

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ تفاوت فست فود با مواد ارگانیک

ش جولای 22 , 2017
نودیها:تفاوت فست فود ( سمت چپ) با ارگانیک . در طول زمان . غذای فست فود به دلیل داشتن مواد شیمیایی سمی ولی غذای ارگانیک چون مواد شیمیایی سمی ندارد توسط قارچ ها آلوده می شود این دلیل سالم بودن آن است. مانند مزرعه و محصولات کشاورزی ارگانیک‌ که چون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...