روایتی جالب از معلم زبان آیت‌الله خامنه‌ای

اشتراک گذاری :

نودیها:نظر رهبری در مورد «تام پین» و «صمد بهرنگی»/ جدیت آیت‌الله خامنه‌ای در فراگیری زبان انگلیسی

سرهنگ مهدی نوروزی از همافران نیروی هوایی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی  استاد زبان انگلیسی‌ آیت‌آلله خامنه‌ای بود و به صورت خصوصی برای ایشان تدریس می‌کرد در کتاب «همافر» خاطره‌ای خواندنی از علاقه ایشان به کتابخوابی نقل می‌کند:
 
** کتابی که برای تدریس زبان انگلیسی انتخاب کردم جلد دوم از مجموعه کتاب‌های «New Concept English » تحت عنوان «Practice And Progress»بود.
 
جلسات به خوبی شروع شدند و با نظم خاصی پیش می رفتند. سر موقع وارد منزل حاج آقا می‌شدم و درست پس از یک ساعت زنگ در به صدا در می‌آمد و من مجبور می‌شدم خداحافظی کنم.
 
چند جلسه به این صورت گذشت. حاج آقا در فراگیری زبان جدی بود و جدیت ایشان مرا در تدریس هر چه بهتر تشویق می‌کرد. همه تلاشم این بود که علاوه بر تدریس خوب، از محضر حاج آقا بیشترین بهره را ببرم. در یکی از جلسات وسط درس حدود ۱۰دقیقه وقت صرف چای و صحبت متفرقه بود که بخشی از سوالات خود را مطرح کردم:
 
– حاج آقا نظر شما درباره صمد بهرنگی و کتاب‌هاش چیه؟ می‌گن کمونیست بوده.
 
-آقای بهرنگی آدم مسلمونی بود. خب روش چپی‌ها اینه که هر مبارزی را به لطایف الحیلی به خودشون بچسبونن. صمد مسلمون بود اما اونها تلاششون اینه که صمد را کمونیست معرفی کنن.
 
پس از چند لحظه مکث، در حالیکه حاج آقا چای می‌ریختند، پرسیدند:
 
-شما رمان می‌خونین؟
 
-بله حاج آقا.
 
-«فونتامارا» رو خوندین؟
 
-بله حاج آقا. کیش که بودم خوندمش.
 
-«نان و شراب» را چطور؟
 
-نه نخوندم.
 
-کتاب خوبیه. به خوندنش می‌ارزه.
 
همانطور که صحبت می‌کردیم حاج آقا دستش را بلند کرد و از کنار میز یک کتاب برداشت. در حالیکه آن را به من می‌داد گفت این رمان خوبیه فرصت کردی حتما بخونیدش.
 
-ممنون حاج آقا، خیلی ممنون.
 
اسم کتاب «تام پین» بود. نوشته «هاوارد فاست» ترجمه حسن کامشاد. اشتیاق حاج آقا به یادگیری زبان انگلیسی مرا به مطالعه بیشتر وامی‌داشت تا روش‌های بهتری را برای تدریس مطلوب‌تر و سریع‌تر پیدا کنم. از فرصتی که دست تقدیر الهی برایم رقم زده بود بیشترین استفاده را می‌کردم. جلسه آن روز هم به خوبی و خوشی پایان یافت.
رجا

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پست جنجالی مهتاب کرامتی در اینستاگرام

پ فوریه 16 , 2017
نودیها:مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به مشکلات این روزهای خوزستان واکنش نشان داد. نظر شما در مورد این عکس چیست؟ جام برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 20

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...