رهبر انقلاب: «این کتاب را طاقت نیاوردم بخوانم»

اشتراک گذاری :

نودیها:کانال تلگرامی KHAMENEI.IR بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب سوشون را به مناسب ۱۸ اسفند سالروز درگذشت سیمین دانشور منتشر کرد.

در این مطلب به نقل از رهبری معظم آمده است:

من کتاب سووشون‌ را شاید در سال‌های اول دهه‌ی پنجاه، یا آخر دهه‌ی چهل خریدم و شروع کردم خواندن.

دیدم داستان، داستانی است که آمیخته با ناکامی است. یعنی انگلیسی‌ها آمدند شیراز‌، پدر همه را درآوردند و همه کار کردند و بالاخره هم قهرمان داستان را کشتند و مرده‌اش را دادند دست زن و بچه‌اش که ببرند، دفن کنند.

من، هر کتابی را که می‌خوانم، پشتش دو، سه جمله می‌نویسم. الان اگر آن کتاب را بیاورند، خواهید دید این جمله پشت آن نوشته شده که: «این کتاب را طاقت نیاوردم بخوانم.»

یعنی دیدم خواندنش، با این زندگی پر از غصه و دائم در حال مبارزه‌، جور در نمی‌آید. زندگی ما این‌طور بود. این بود که بعد از انقلاب، سووشون را خواندم.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 58

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه مجازاتی در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری است؟

ش مارس 11 , 2017
نودیها:از زمان ایران باستان، ایرانیان روز چهارشنبه پایان سال را جشن می گیرند، در واقع چهارشنبه سوری پیش درآمدی بر جشن های نوروزی و نوید دهنده سال جدید است اما این جشن ملی سال هاست که با صدای انفجار مواد محترقه و آتش زا به میدان جنگی تبدیل شده است […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...