رهبری برای مسابقات کشتی پیام تبریک داد اما برای برجام خیر

اشتراک گذاری :

چهارمین جلسه حسینیه انقلاب اسلامی شیراز با سخنرانی حجت السلام والمسلمین نبویان نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز؛ مشروح این سخنرانی در زیر می آید:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

شهادت امام صادق (ع) را تسلیت عرض می کنم. باید بدانیم، استفاده از فرصت ها برای تبلیغ ارزش های دینی و الگو گیری از ایشان برای ما لازم و درس آموز است. وجود جو بد جامعه امام صادق (ع) را منفعل نکرد،در دفاع از ارزش های اسلامی آنچنان نهضتی را توانست پدید آورد و تشیعی هم که ایشان داشت تشیع بی بخاری نبود. به قول امروزی ها تشیع صغری، تشیع لندنی نبود. اگر بود هیچ وقت حکومت با او کاری نداشت ،شیعه گری ما هم باید در راستای دفاع از یک حکومت و یک ارزش باشد.

     مسلمان واقعی همیشه روی صحنه است، همیشه در حال مبارزه است

قرآن کریم میفرماید: اهداف همه انبیا “اناعبدالله” من مسلمان هستم، نماز خودم را می خوانم، خمس خودم را می دهم، دروغ نمی گویم، اهل نماز شب هستم، قرآن را ترک نمی کنم، دعا می خوانم، واقعا چشمم به نامحرم نمی افتد. خب چه می خواهد؟ قرآن می گوید کافی نیست “اناعبدالله” بخش اول است. “واجتنب طاغوت”، اگرفقط مومن شوی کافی نیست، اجتناب از طاغوت، طاغوت های زمان. مشخص است که قرآن اینجا خیلی حساس است.مسلمان واقعی همیشه روی صحنه است، همیشه در حال مبارزه است، خیلی باید حواس مان جمع باشد.وقتی ما موفق هستیم که به تکلیف خودمان عمل کرده باشیم.من فکر می کنم به تکلیف مان درست عمل نمی کنیم، الان خودمان در مرحله آزمون بسیار بزرگی هستیم. این نکته در آیات قرآن کریم خیلی به نظر رسا است.

 

قرآن کریم می فرماید “اِنا جَعَلنا ما علی الارضِ زینه”، آنچه که “ما علی الارض” هست روی زمین است زینت است. خوب برای چه قرار دادی خدایا؟ “جعلنا” قرار دادیم “لِنَبْلُوَکُمْ” شما را بیازماییم.پس آنچه در روی زمین است برای آزمایش من و تو است.قرآن کریم درادامه می فرماید نه فقط آنچه که روی زمین است خدا کسی است که “خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاهَ” یعنی از همان “بسم الله” تولد تا وقت مرگ “لِنَبْلُوَکُمْ” پس نشان میدهد از وقتی که متولد شده ایم تا وقت مرگ همیشه در حال آزمون هستیم. باز قرآن جلوتر می رسد و می فرماید “آسمان و زمین را خلق کردیم در شش روز و عرش را قرار دادیم” همه اینها را قرار دادیم آسمان، زمین و عرش را “لِنَبْلُوَکُمْ” این یعنی هر لحظه من و شما در حال آزمایش هستیم اصلا زندگی بدون آزمایش معنا ندارد.

    درآینده برای اینکه ملعون نشویم باید حواس مان جمع باشد

امروز خواستم به شما بگویم شما جوانتر هستید، اهل فضای مجازی هستید، یا اگر هم نیستید وارد شوید، بروید ببینید ملاکی که شاهان قاجاری اینجا را میدادند، آنجا را می دادند چه بود؟ فکر می کنید که دنبال چه بوده اند؟ آنها هم تزشان این بود که حالا این مقدار را دادیم چون مجبور هستیم، دشمن قوی است و مجبور هستیم عقب نشینی کنیم. آذربایجان، ارمنستان، گرجستان را می دادیم.این را پیگیری کنید. من ندیدم اما یکی از دوستانم می گفت مقام معظم رهبری مدتی قبل  تز شاهان قاجاری را مطرح کرده اند. آقا خیلی پیشرو در فهم مسائل هستند. زیارت عاشورا می خوانیم “لَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً، اُمَّهً” چند بار اُمَّهً دارد «لعنت بر امت» درآینده برای اینکه ملعون نشویم باید حواس مان جمع باشد.

آقایی در تشیع جنازه شهدا در شیراز آمد به من گفت شما رهبری را هم خراب می کنید.عجب ما رهبری را خراب می کنیم؟ چرا رهبری را خراب می کنیم؟ چون رهبری اگر لازم باشد خودش می آید وسط، همه چیز را می گوید. رهبری خودش می آید وسط، تو چرا نمی آیی؟ آدم یاد این آیات قرآن می افتد، قرآن کریم می فرماید: حضرت موسی یارانش را که داشت می برد، فرمود: بیایید اینجا جمع شوید. نشستند. به حضرت موسی چی گفتند؟ ” فاذهب أنت و ربک فقاتلا إنا هاهنا قاعدون  ” تو با خدایت برو پیروز که شدی به ما خبر بدهید ما می آییم.

 

آقا جملاتی دارد به دانشجویی که از ایشان سوال می کند آقا صریحاً می فرماید: “شما باید خودتان تکلیف خودتان را بدانید”. جملات شان واقعا حکیمانه است. آقا می فرماید: من نمی توانم هر حرفی را بگویم اما تو می توانی. درحال حاضر بحث هسته ای بزرگترین چالش ماو بزرگترین آزمون مجلس نهم است. با این توافق نامه چه کار می خواهیم بکنیم؟

یکی از طلبه ها که خیلی ساده صحبت می کند می گفت: چه تف و لعنتی آیندگان نسبت به ماها می کنند. من به شما می گویم چه تف و لعنتی نسبت به شما می کنند. پس طلبه ها چکار می کنند؟ به ما که می گویید رهبر خودش می آید، یعنی من و تو در یک چیز مشترک هستیم، هر دو می خواهیم از خودمان رفع مسئولیت کنیم. به ما که می رسد می گویید رهبر خودش، شما داغ تر از رهبر نباشید چه استدلال بسیار غلطی است.

به آقا می گویند تند هستید! تو برو که این تندی به تو بخورد به رهبری نخورد. مقام مظم رهبری نسبت به موضوع مذاکره وهسته ای چه می بایست می گفت؟ می گویند: چرا آقا دفاع کرد جوابش خیلی روشن هست. می گوید گفته اینان متدین، شجاع، غیور، فرزندان انقلاب هستند زحمت می کشند!

من با شما دوستی می کنم می گویم خودت آدم خوبی هستی اما کارهای تو را قبول ندارم، این یعنی آدم بدی هستی؟ نه اینکه من متدین هستم دلیل نیست که آدم معصومی هستم و تمام کارهایم درست است. آقا از مذاکره کنندگان دفاع کردند ولی از مذاکرات هرگز دفاع نکردند.گفت خطوط قرمز این است. بیان خطوط قرمز به معنای اینکه در اینجا کارتان اشتباه بوده.آقا برای پیروزی یک کشتی گیر پیام تبریک می فرستد،امابا وجود اینکه پرونده هسته ای یک پرونده بین المللی است،آقا یک تبریک هم نمی گویند.

 

بیست وسوم تیرماه درماه رمضان، هیئت دولت برای افطار میهمان آقابودند. من افتخار داشتم چند بار افطاری خدمت آقا بودم. نیم ساعت آقای روحانی صحبت کرد وگفت: فرزندان شجاع من، فرزندان شجاع ملت، مذاکره کنندگان. دو جمله از آقا منتشر شد که فرمودند: از مجاهدت های صادقانه اینان (مذاکره کنندگان) تشکر می کنم، دو به دفاع از دولت قبل درآمدند. آقا فرمود: معین خواهد شد،مردم خودشان می فهمند خدمتگزارها را از غیرخدمتگزارها درست تشخیص می دهند.فردای آن روز رئیس جمهور به حضرت آقا نامه ای نوشتند که ایشان نه تایید کرد ونه انتقادی.آقا روی این موضوع جدی هستند.

خطوط قرمز آقا را کجا رعایت کردند؟ امنیت کشور را دارید به خطر می اندازید،شما امکان دسترسی به اماکن نظامی را دادید. یک سوال آژانس اطلاعاتش را کجا میبرد؟ محرمانه در درون خودش نگه میدارد؟ دیدید که از تیم مذاکره کننده آمریکایی و کنگره به اسرائیل می روند،خب اگر اطلاعات موشکی را بگیرند و بفهمند چطور خنثی می شود،این مسئولیت اش را شخص آقای روحانی برعهده دارد.خیلی شفاف باید گفت هسته ای مسته ای را دادید، امنیت کشور را چرا مورد آسیب قرار می دهید؟ خیلی احساس خطر می شود،این وسط ماباید بایستیم ومطالبه گری کنیم.درفضای مجازی بیایید و این مطالبات را مطرح کنید. خودتان اهل بخیه باشید، مطالعه کنید، شفاف بگویم از نماینده ها، نمایندگان استان، نماینده غیر استان بخواهید. آزمون بزرگی است و این آزمون خطر زیادی برای ما دارد.

علیرغم اینکه قانون اساسی ما تصریح کرده به ورود مجلس به موضوع هسته ای، آقایان می گویند به مصلحت ملی نیست که مجلس بیاید، اجرای قانون به مصلحت نیست؟ چرا همیشه جلو قانون می خواهید بایستید؟ درسال ۸۲ وسال ۸۴ که پرونده هسته ای دست همین تیم مذاکره کننده بود، رهبری فرمود با دو سال تحریم کشورخیلی عقب افتاد. حالا با تحریمها، بیست و پنج سال کم کمش عقب می افتیم. چرا باید عقب افتادگی کشور را بپذیریم؟ آخر یک مورد دو مورد نیست. اولا صنعت هسته ای که نیست، دانش هسته ای که نیست.

 

قدرت ایران در هسته ای، موشکی و عمق استراتژی است ،ما جنگ را به خانه اسرائیل برده ایم.اسرائیلی که اوایل انقلاب ،شعارش این بود که از نیل تا فرات را باید بگیریم. یعنی از مصر تا عراق را. به قول شهید مطهری ،می گفتند شیراز ملک سلیمان و مال یهودیان هست و اینجا را هم باید بگیرند.اما باکاری که انقلاب اسلامی کرد حالا میبینیم که دور خودش دیوارکشیده. آمریکا هنرش این است که نیروهایش کشته نمی شوند. چون جنگ را به داخل خانه ما، منطقه ما می آورد. ما هم باید جنگ را در خانه دشمن ببریم.عمق استراتژی مان حزب الله، سوریه، عراق، یمین و جای دیگر است. برنامه بعدی اینان هستند چون قرار است اسرائیل امن امن بشود! آمریکا دارد می گوید، تمام ابزارهای قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد از دست میرود. من یک سوال می کنم بعد از اینکه آقایان آمدند چقدر کمک کردند به نیروهای مقاومت در منطقه؟ اجازه کمک هم دادند؟ واضح تر بهتان بگویم ابتدای جنگ عربستان چند تا کشتی جنگی ما رفت، چرا برنگشت؟ بروید تحقیق کنید. ظریف چه مقدار نقش داشت؟ جان کری چقدر نقش داشت؟ کری ساعت چند زنگ زد به آقای ظریف؟ خود آقای ظریف بیاید به شما بگوید به مردم بگوید که من چقدر نقش داشته ام که کشتی ها برگردند حواستان جمع باشد.

    اثرات توافق هسته ای

۱-    می گویند، دیدی آقا اشتباه کردند گفتند من خوش بین نیستم، دیدی انجام شد. اینها خیلی خطرناک است.

۲- چرا رفتند مذاکره ؟ گفت حتی آب جامعه، اشتغال جامعه، اقتصاد جامعه هم وابسته به رفع تحریم است، یادتان هست؟ خب مشکلات جامعه را با چی حل کردیم با رابطه با آمریکا حل کردیم؟ پس بدون رابطه با آمریکا هیچ وقت این مشکلات مملکت حل شدنی نیست سی و هفت سال امام داد زد و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینها پیامدهای فرهنگی مهم است. مشکلات ما جز رابطه با آمریکا حل نخواهد شد؟ داشتید مذاکره می کردید برای اینکه آب مملکت، نان مملکت، همه چیز مملکت با این توافق یعنی با توافق با آمریکا یعنی با رابطه با آمریکا باید مشکلات این ملت حل شود. خوب اصلا چی می گفتید نه شرقی نه غربی؟ می بینید سال های انقلاب چجوری دارد خط قرمز می خورد. اینا بحث ۵۰۰۰ تا سانتریفیوژ نیست اصلا خیلی جای درد دارد.

 
نه آقا چیه مرگ بر آمریکا، اینها چییست؟ شما باید بپذیرید که مشکلاتتان جز رابطه با آمریکا حل نخواهد کرد، جز رابطه با شیطان بزرگ. بابا اینقد نگویید شیطان بزرگ، امام یک اشتباهی کرد. اینها با حرفها یک خط قرمز روی تمام ارزش های انقلاب می کشند. قرآن چه مقدار می فرماید که تولی سرای کفر نکنید.” اِلَی الَّذینَ ثُمَّ یَتَوَلّی فَریقٌ مِنهُم”قرآن وعده داده است. بدانید اگر ما نباشیم، این ملت در صحنه نباشد، محکوم به شکست هستیم . مشکلات ما با آمریکا حل نمی شود، این پیام های قرآنی را بفهمند. “مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ” غیر خدا را دوست و سرپرست نگیرید. آمریکا را وارد می کنند خیال میکنند مشکلات ما با آمریکا حل میشود. “کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً” یقین بدانید اگر ما هم قبول کنیم که مشکلات ملت به دست آمریکا حل می شود “وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ” این ملت محکوم به شکست خواهد شد. خدا شاهد است کسی نیست در مرحله آزمون هستیم بیدار باشید. میدانی الان آمریکا دارد چه می گوید؟ آمریکا به اینها می گوید سرجایتان بنشینید، دیدید ایران پشیمان شده، سی و هفت سال گفته مرگ بر آمریکا مبارزه کرده آخرش چی شد دستش را بالا آورده، فهمید بدون ما مشکلاتش حل شدنی نیست.

از هر وسیله ای دست تان هست استفاده کنید، هی نگویید رهبر رهبر . رهبری تذکراتش را داده، این واقعه در تاریخ می ماند،می گویند رهبر بود و اینها بودند و این توافق نامه صورت گرفت! رهبری عقب نشینی می کند اگر من و تو تنهایش بگذاریم. آنوقت برای توجیه شدن می گویند قطعنامه اعتبار ندارد.من قطعنامه را که  مطالعه می کردم، اول فارسی اش را دیدم ضمیمه ب دیدم ضمیمه الف ندارد بعد یکی به یکی  از دوستانم گفتم پرینت بگیرد گفت این نسخه۱۷۰-۱۸۰ صفحه است. گفتم بابا ۲۰صفحه ترجمه است بعد فهمیدم ۱۵۹صفحه فقط ضمیمه الف است ۱۵۹صفحه توافق نامه شده یک نکته می نویسند بعد می گویند این را در ضمیمه دوم بخش فلان می روید، ضمیمه دوم می گوید ضمیمه سوم، اینجوری میروی ضمیمه سوم  می گوید ضمیمه، اگه یک نفر حوصله نداشته باشد سر در نمی آورد دقیقا چی به چی است. در مجلس در بحث تحریم ها یکی از نمایندگان  از وزیر امور خارجه سوال کرد تعلیق را چرا پذیرفتید؟ لغو را چرا نپذیرفتید؟ منشی مجلس اعلام کرد متن توافق نامه را خواندی؟ بخش تحقیق و توسعه بر عهده کمیسیون ما است، من رفته ام و لیست اش را در آورده ام هفده مورد عقب نشینی داشته است،تحقیق و توسعه در زمینه باز فن آوری کلاً ممنوع شده است و میزان سانتریفیوژها را هم که می دانید و من در مورد آن صحبت کردم.

 

یکی از این آقایان به کمیسیون ما آمد و گفت ما هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایم مگر در زمینه غنی سازی، در غنی سازی هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایم مگر در زمینه سانتریفیوژها، در زمینه سانتریفیوژها هیچ محدودیتی را نپذیرفته ایم، آخر سر به او نگاه کردم و گفتم: آخرش ما به شما بدهکار شدیم پس شما که هیچ محدودیتی نپذیرفته اید؟ دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیراً وارد مذاکرات شده است و توجیه کننده مذکرات است ،در جلسه خصوصی به او گفتم چرا می آیید و می گویید سانتریفیوژ نسل یک مورد نیاز ما نیست؟ بعد از او پرسیدم ما بیست درصد غنی سازی مان را جز با نسل یک سانتریفیوژها با کدام نسل از سانتریفیوژها گرفته ایم؟ اگر نسل یک مورد نیاز ما نیست و به کار ما نمی آید من این را هم مانند شما قبول می کنم. پس چه شد؟ ما چند سانتریفیوژ نسل دوم در نطنز نصب و راه اندازی کرده ایم؟ شما می گویید سانتریفیوژهای نسل یک مناسب نیستند پس چرا هنگامی که برای ۶۰-۵۰ سانتریفیوژ خواستید مجوز بگیرید رفتید و مجوز نسل یک را گرفتید؟ شما که از وضعیت سانتریفیوژهای نسل دو اطلاع داشتید ولی با این حال چرا مجوز سانتریفیوژهای نسل یک را گرفتید؟ آیا شجاعت کافی داشتید که مجوز سانتریفیوژهای نسل دو را بگیرید؟ آیا آمریکا به شما اجازه داد به سوی سانتریفیوژهای نسل دو بروید؟

کجای این توافقنامه نوشته شده است که شما از سال دهم تا سال پانزدهم می توانید ۵۰۰۰۰ هزار سانتریفیوژ تولید کنید؟ ۵۰۰۰۰ هزار را در ۲۰ که ضرب کنیم می شود یک میلیون سو.کجای توافقنامه آمریکا اجازه نفس کشیدن را به شما داده است؟ من که نمی دانم.

این آقایان اصلا توافقنامه را مطالعه می کنند یا نه؟ به خدا قسم انسان در تعجب می ماند.

آن وقت آقای ظریف در مجلس می آید و می گوید ما کاری کردیم که این قلب رآکتور اراک را در می آوریم و تا همین جا ادامه داد و دیگر حرف نزد خب بعد چکار می کنیم؟امروز صبح عرض کردم با بتن چنان پرش می کنیم که کاملا برای مقاصد هسته ای آینده کشور غیرفعال شود. خب این حرف ها را چرا نمی گویید؟خیلی جالب است شما باید بدانید که همین آقای صالحی آمد مجلس و گفت خوب شد که رآکتور اراک را دارند از ما می گیرند حالا من رآکتورش را گفتم آقای روحانی گفت که اصلا با طرحش مخالفت کرده است. پس واقعیت چه چیزی است؟گفت قلب رآکتور اراک به درد نمی خورد چون اگر که راه می افتاد حادثه ای مشابه حادثه چرنوبیل به وقوع می پیوست.

 

می دانید نتیجه چیست؟ نتیجه این است که آمریکا این قدر احمق است که سرویس اطلاعاتی و دانشمندان قوی ندارد چون اگر داشت می گذاشت ما رآکتور را تکمیل می کردیم  و راه می انداختیم تا انسان های زیادی کشته شوند شاید هم این طور نباشد و آمریکا یک کشور دل سوز است که برای این که قضیه چرنوبیل پیش نیاید به ما کمک کرده است. به قول آقا آن وقتی که سند ملی شدن نفت مطرح شده بود آقا فرمود عده ای گفتند این مایع بدبو را برای چه می خواهید؟ این مایع زیر زمین است و هزینه دارد تا شما دستگاه آورید و شروع به اکتشاف و در نهایت زمین را حفاری کنید تا به آن رسید ما آن را برای شما می آوریم.

پس چقدر ما هزینه کرده ایم برای اکتشاف، استخراج و پتروشیمی و برای اینکه به بنزین و نفت تبدیل شود. آیا این ها نمی ارزیده و فایده نداشته ؟ آیا باید همه چیز را به دست آمریکا می دادیم؟ دقیقاً حالا این استدلال را برای چه چیزی استفاده می کنند؟ خیلی حواس تان را جمع کنید.

 
منطق، یک منطق دیگر شده است. اما می دانید آمریکا کی دست از سر شما بر می دارد؟ یقین بدانید هیچ فایده ای ندارد.قرآن کریم به شما می گوید که جنگ ما با آمریکا جنگ هسته ای یا جنگ فلان نیست؛ قرآن می فرماید آمریکا یک زمان دست از سر شما بر می دارد “لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ” دوستان در اینجا نشسته اند علی دمام با شما می جنگند
“یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ …” جنگ ما با آمریکا جنگ اسلام و کفر است، اسلام و مدرنیته است،
مدرنیته یعنی کفر “لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ” خیلی جای حرف دارد. اما بدانید یکی یکی به سراغ این ها می آیند.کافی است و من دیگر بیشتر از این صحبت نکنم و فرمایشات شما را بشنویم.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رازهای زندگی حاج قاسم سلیمانی

س آگوست 25 , 2015
سردار قاسم سلیمانی این روزها به نامی تبدیل شده که لرزه بر اندام آمریکا و اسرائیل و داعش انداخته، سرداری که عکس او با برق نگاه پر صلابتش تصویر اصلی یکی از شماره‌های مجله newsweek شد با تیتری تحت این عنوان: «ابتدا با آمریکا جنگید، الان در حال له کردن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...