رها کردن دوجنسه های معتاد در خیابان های پایتخت

اشتراک گذاری :

نودیها:محمدعلی اسدی با اشاره به آغاز مجدد طرح ساماندهی معتادان خیابانی در شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان خیابانی پایتخت اجرایی شده و این طرح در تمام نقاط آلوده شهر تهران اعم از شوش، مولوی، حاشیه‌ بزرگراه‌های شمال شهر و … در حال اجراست.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران اضافه کرد: اجرای این طرح تا سقف ساماندهی ۳۲۰۰ معتاد خیابانی شهر تهران ادامه خواهد یافت و ماموران پلیس به صورت روزانه اقدام به پاکسازی مناطق آلوده، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و خیابانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر بر اساس پروتکل تعیین شده مراکز ماده ۱۶ انجام می‌گیرد گفت: ما تنها قادر به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهری هستیم که در شاخصه‌های این پروتکل تعریف شده باشند.

اسدی ادامه داد: این بدان معنا است که معتادان خیابانی بالای ۶۵ سال، معتادان دارای زخم‌های باز، اتباع خارجی، کودکان معتاد، معتادان مبتلا به بیماری‌های مسری شدید، عفونی و لاعلاج از جمله سل، ایدز و هپاتیت و … مشمول این پروتکل نمی‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با توجه به وظایف قانونی ما و عدم توانایی‌مان در ساماندهی معتادان خیابانی، این معتادان پس از جمع‌آوری، در مرحله غربالگری جدا شده و آزاد می‌شوند

وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی، خطرناکترین معتادان متجاهر به کف خیابان بازمی‌گردند، افزود: ما به هیچ وجه نمی‌توانیم وفق پروتکل اجازه دهیم معتادانی که بیماری سل یا بیماری‌های مسری صعب العلاج همچون ایدز یا هپاتیت دارند بین سایر معتادین دیگر نگهداری شوند. لذا باید تمام دستگاه‌های مسئول، تکلیف خود را در موضوع ساماندهی معتادان خیابانی انجام دهند و باید متولیان دستگاه‌های مسئول، فکری برای حل این موضوع داشته باشند.

اسدی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد معتادان خیابانی را معتادان دارای بیماری‌های عفونی صعب‌العلاج، ترنس‌ها و دوجنسه‌ها، معتادان مبتلا به ایدز، هپاتیت، سل و سایر مبتلایان به بیماری‌های مسری تشکیل می‌دهند گفت: در چنین شرایطی باید متولیان همه دستگاه‌ها، برای حل مشکل ساماندهی معتادان خیابانی پای کار بیایند و خوشبختانه برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها همچون بهزیستی و اداره اتباع، با تمام توان سعی در اجرای تکلیف قانونی خود دارند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی استان تهران، در حال حاضر این استان ظرفیت پذیرش و ساماندهی ۱۵۰ معتاد زن متجاهر را داراست.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود شعر خوانی مصطفی صابر خراسانی/شام میلاد حضرت معصومه(س)

ی جولای 23 , 2017
دانلود عقیق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...