رحیم پور ازغدی : آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند

اشتراک گذاری :

نودیها : حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران درباره بررسی عملکرد ۴۰ ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاکنون بیش از ۱۵ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه در حوزه رسانه ها، چه حوزه دانشگاه و چه حوزه آموزشی به ایده و طرح من به ثمر رسیده است.

رحیم پورازغدی در مورد اهداف تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در ابتدای انقلاب شبهاتی را درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند اما امام همان ابتدا با شبهات برخورد کردند و پاسخ آن را دادند. امروز هم دهه پنجم انقلاب آغاز شده و یکسری هنوز دارند همان حرف‌های دهه ۶۰ را می‌زنند که ما ضد علم و ضد دانشگاه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رخ دادن انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ تصریح کرد: این موضوع که موجب تعطیلی دانشگاه‌ها شد، هم ضرورت سلبی و هم ضرورت ایجادی داشت که ضرورت سلبی آن جریاناتی بود که در مرز‌ها فعالیت می‌کردند درگیری‌های زیادی ایجاد کرده و موجب کشته شدن تعداد زیادی از مردم شده بودند.

وی ضمن اشاره به عملکردش در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، گفت: در این دوران با تمام دولت‌ها چالش داشتم و مثل برخی بله قربان گو نبودم.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی همه شخصیت‌ها علمی هستند، اما دیدگاه‌ها یکدست نیست و اختلاف نظر‌های خیلی زیادی هم وجود دارد، ادامه داد: نحوه تصمیم گیری به صورت کاملا دموکراتیک و رای گیری انجام می‌شود؛ برای همین مصوبات گاهی متناقض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما جلسات خیلی کمی را برگزار کرده ایم و کمترین مصوبات را نسبت به سال‌های قبل داشته ایم و این نقدی که در این دوره ریاست جمهوری بر عملکرد شورا وارد است.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است که مصوبات به دفتر رییس جمهور برای امضا می‌رود، اما دیگر بیرون نمی‌آید و ابلاغ و اجرا نمی‌شود.

رحیم پورازغدی تاکید کرد: نکته جالب اینجاست که در همان موضوعات، مصوباتی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست و از کشور‌های غربی آمده است، با سرعت بسیاری دستور اجرایی داده می‌شود و دولت برای آن بودجه قرار می‌دهد تا اجرا شود؛ بعد هم مثل داستان سند ۲۰۳۰ می‌گویند ما پی نوشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده بودیم.

رحیم پورازغدی درباره مطرح شدن سند ۲۰۳۰ و دستور اجرای آن توسط دولت هم یادآور شد: مساله سند ۲۰۳۰ بدون اینکه به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید، محکم‌تر از مصوبات مجلس با بودجه مخصوص دستور اجرایش داده شد، اما مصوبات شورا ابلاغ نمی‌شود و در بسیاری از این موارد اجرایی نمی‌شود.

وی در بخش دیگری هم ادامه داد: البته مصوبات بسیار خوبی هم  در شورا تصویب و اجرایی شده است که در ۳۰ سال اخیر آثار و برکاتش را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی جای بحث و گفتگو است، ولی جای دستور دادن نیست؛ برای مثال در مورد اینکه ارز به یکباره در بازار ریختن ما هر چه مخالفت کردیم، گفتند دستور صریح رییس جمهور است و هیچ نظر کارشناسانه‌ای در آن دخیل نشده بود. سوال اینجاست که آیا ایشان کارشناس مسائل اقتصادی است و حالا که این وضعیت اقتصادی رخ داده است و ما با نصف شدن سرمایه مردم با قدرت خرید مردم روبرو هستیم، هیچ کسی مسئولیت این تصمیم را برعهده نمی‌گیرد.

رحیم پورازغدی گفت: از دیگر دلایل سلبی آن تعداد محدود اساتیدی بود که خط فکری انحرافی داشتند، یکی دیگر از جنبه‌های سلبی این موضوع استاد‌های فراماسونری، کمونیستی و آن‌هایی که فساد اخلاقی داشتند در دانشگاه تدریس می‌کردند که می‌بایستی غربالگری شده و از دانشگاه بیرون می‌رفتند برخی از این فراماسونر‌ها جاسوس آمریکا بودند که اسناد آن در لانه جاسوسی نیز کشف شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور انتقادپذیر نیست، گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به رئیس دولت اصلاحات و هم به آقای احمدی نژاد انتقاد می‌کردیم و آن‌ها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات اوایل انقلاب افزود: امام(ره) می‌گفت برخی توهم زدند که ما می‌گویم فیزیک غیراسلامی است و باید اسلامی اش کنیم؛ در حالی که این درست نیست بلکه حساب علوم انسانی از این‌ها سواست و علوم انسانی باید اسلامی شود.

 عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی افزود: امام می‌گفت: دانشگاه وابسته که قبله اش واشنگتن و لندن است نمی‌خواهیم و به درد ما نمی‌خورد آن‌ها دانشگاه استعماری برای ما ساختند و دانشگاه ما باید مستقل باشد. از نظر امام خمینی (ره) دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مشکلات مردم را حل کند این دانشگاه‌ها تا پیش از انقلاب کدام مشکلات مردم را حل می‌کرد و امروز نیز باید به این نکته توجه کنیم که دانشگاه‌ها چقدر مشکلات مردم را حل می‌کنند. از نظر امام خمینی دانشگاهی که معلوم نباشد کدام مشکلات جامعه اش را حل می‌کند دانشگاه معتبری نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دانشگاه های ما ده‌ها هزار استاد و دانشجو در صف اعتکاف قرار می‌گیرند این یعنی این که دانشگاه ما دانشگاهی است که به انسان سازی می‌پردازد و در فعالیت‌های جهادی چند دهه هزار دانشجو هر سال به ارود‌های جهادی می‌روند که چنین چیزی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

رحیم پورازغدی همچنین با اشاره به دستاوردهای قابل توجه علمی کشور گفت: نباید این را نادیده بگیریم که امروز ما جزو ۱۰ کشور اول در تولید علم در دنیا قرار داریم و در تولید علم و تکنولوژی از بسیاری کشور‌ها جلوتر و پیشتازتر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بودجه تصریح کرد: ۹۰ درصد بودجه کشور امروز صرف حقوق کارمندان دولت می‌شود و نزدیک به ۴ میلیون خانواده که این حقوق را می‌گیرند، بیشترین بخش بودجه کشور را استفاده می‌کنند. این سوال مطرح است که چرا کل بودجه کشور برای سرپا نگه داشتن تشکیلات اداری دولت صرف می‌شود؟ ما به یک انقلاب بزرگ اداری به روش علمی و اسلامی و انقلابی نیاز داریم و وظیفه این امر بر عهده خروجی دانشگاه‌ها است.

رحیم پورازغدی با اشاره به ایرادات حوزه مدیریتی کشور اظهار داشت: در حوزه مدیریتی باید بگویند ظرفیت هایشان چقدر است و توانشان چقدر است و خودشان اظهار کنند که مشکلاتشان چه چیز‌هایی است و بگویند قول می‌دهیم مشکلات را حل کنیم؛ نه اینکه ده‌ها هزار طلبه در فقر در حوزه درس بخوانند و نتوانند مشکلات را حل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس یک گوشه از کار را تعلیم ما برمی گردد به حل همین مشکلات مثلا دانشجویی که ماهواره به فضا می‌فرستد نمی‌تواند یک موتور جت بسازد؟ تا وقتی که چشمانمان به غرب است که یک لیوان آب دستمان بدهد هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم بلکه باید متکی به نیرو‌های خودمان باشیم که در دانشگاههایمان تعلیم دیده اند.

وی اظهار داشت: امروز به سطحی رسیده ایم که وظایف تازه تری برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می‌شود و یکی از آن‌ها این است که کمیت‌ها را به کیفیت تبدیل کنیم و مساله تربیت انسانی اسلامی در فرهنگ فراموش نشود؛ چرا که تعهد اگر نباشد تخصص به هیچ دردی نمی‌خورد. ما امروز می‌بایستی نیرو‌های متعهد تربیت کنیم.

رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود اینکه روسای قوا باید در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشند تا کل حاکمیت در جریان این موضوع باشد، هیچ کدام از آن‌ها در جلسات شرکت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: رییس جمهور هم عملا بسیاری از جلسات را تعطیل می‌کند که این خلاف قانون است و جزو نقد‌هایی است که ما به ایشان داریم. در حال حاضر در ماه اسفند هستیم و نهایتا شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دو جلسه دیگر را پیش رو داشته باشد.

رحیم پورازغدی در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: شنیده ام رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نام چند نفر را برده و گفته این‌ها دیگر نباید به شورا بیایند و شاید یکی دو ماه دیگر نیز این جلسات تشکیل نشود؛ اما من خود از صحت و سقم این اخبار مطمئن نیستم.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 100

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس و لیست نمایندگان شجاعی که استیضاح روحانی را امضا کردند!

چ فوریه 20 , 2019
نودیها :مجتبی ذوالنوری، محمد دهقان، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، هدایت‌الله خادمی، حسین نوروزی، ضیاءالله اعزازی، علی‌اکبر کریمی، جبار کوچکی‌نژاد، محمدجواد کریمی‌قدوسی، محمدعلی پورمختار، هاجر چنارانی، ذبیح نیکفر، محمدرضا ملک‌شاهی‌راد طراحان استیضاح روحانی، کثرالله امثالهم #استیضاح #حسن_روحانی   صفحه اینستاگرامی رحیم پور ازغدی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...