راه های مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

اشتراک گذاری :
نودیها:نریمان شهبا متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست دست در فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا در افراد بیشتر مشاهده می شود.
 
وی عنوان کرد: زمینه ژنتیکی و شست وشوی با شوینده ها از دیگر عواملی است که موجب از دست رفتن رطوبت پوست، خشکی و پوسته پوسته شدن و ترک های پوستی و زبری می شود.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: شستن زیاد دستها باعث کاهش چربی طبیعی پوست می شود که معمولا در خانم های خانه دار، شست و شو، نظافت و استفاده از شوینده های شیمیایی تشدید این عارضه را در پی دارد. 
 
وی اظهار داشت: استفاده از مرطوب کننده ها پس از شست وشوی دست مانند وازلین و گلیسیرین غیر معطر بسیار مفید است، همچنین استفاده از آبلیمو در گلیسیرین موجب تناسب سطح PH  پوست وپیشگیری از آسیب های آن می شود‌.
 
شهبا تصریح کرد: استفاده از مرطوب کننده ها با چربی پایین برای افرادی که تمایل به استفاده از کرم های چرب ندارند، توصیه می شود.
 
وی بیان کرد: زمانی که خشکی پوست دست تبدیل به زخم، التهاب پوستی و ترشح می شود نیاز به بررسی متخصص ضروری است زیرا زخم ها می تواند محل ورود میکروب ها و بروز عفونت در بدن شود و زمینه ورود مواد حساسیت زای محیطی به بدن را فراهم و مشکلاتی ایجاد کند.
 
این متخصص پوست و مو تاکید کرد: بی توجهی به زخم‌ها و التهابات پوست دست می تواند سبب ایجاد زردزخم شود که در بسیاری از موارد در کودکان و خانم های خانه دار این عارضه به دلیل نفوذ باکتری های زردزخم و از بین رفتن سد دفاعی پوست ایجاد می شود.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۱۶ آذر امسال در دانشگاه‌ها چه گذشت؟/ نقد سیاسی با طعم طنز

چ دسامبر 7 , 2016
نودیها:آذر هر سال روز مهمی است. مخصوصاً اگر سالی باشد که منتظر انتخابات ریاست جمهوری هستیم. حاشیه‌های ۱۶ آذر ۹۶ اما با جنگ‌های شادی شروع شد. برنامه‌های متنوع طنز به خصوص استندآپ کمدی واکنش فعالان دانشجویی، سیاسیون و اصحاب رسانه را در پی داشت. برخی استقبال کردند، عده‌ای هم آن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...