راه‌های کنترل استرس

اشتراک گذاری :

در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره موقعیت‌هایی که فرد را در معرض استرس قرار می‌دهد، اظهار داشت: استرس شامل هر گونه تغییر در محیط پیرامون موجود زنده است که تعامل درون او را به هم زده و بازگشت مجدد به این تعامل درونی برای موجود زنده مستلزم صرف انرژی است.

* افراد بی‌استرس مدام می‌خوابند

وی افزود: استرس به خودی خود بد نیست و در سطوح معین و بهینه‌ای برای زندگی لازم است. در صورت عدم وجود میزان معینی از استرس در زندگی افراد مداوم در حالت خواب هستند، مغزشان غیرفعال بوده و انگیزه‌ای برای کار و تلاش نخواهند داشت.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: وجود استرس منجر به تلاش فرد برای رقابت و کوشش او برای موفق شدن در انجام کارهاست، اما وقتی که استرس از حد طبیعی و بهینه خود خارج می‌شود، ایجاد اشکال نموده و مشکلات و بیماری‌های مختلف را در سطح مغز، روان و  اندام‌های بدن ایجاد می‌کند.

شهسوارانی با اشاره به شایع‌ترین مشکلات ایجاد شده توسط استرس،‌اظهار داشت:  اختلالات اضطرابی و مشکلات روان‌ـ‌تنی درنتیجه فشار روانی ایجاد می‌شوند.

* علل ایجاد استرس

این روانشناس دلایل ایجاد استرس را در هر فرد و موقعیتی متفاوت از دیگری دانشت و خاطر نشان کرد: به طور کلی علت ایجاد استرس در موقعیت‌های کاری و زندگی،‌ خواست‌ها و الزامات محیطی و موقعیتی به میزانی بیش از توانایی‌ها و امکان دسترسی افراد به منابع حمایتی است. به‌ عنوان نمونه اگر در محیط کاری فرد شاغل ناچار باشد فعالیت‌های ۲ نفر را همزمان تحت پوشش قرار دهد به خودی خود دچار استرس شغلی می‌شود.

وی ادامه داد: در موقعیت‌های مختلف زندگی نیز مواردی مانند ساعت‌های طولانی ماندن در ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، شلوغی بیش از حد محیط‌های زندگی و همچنین نبودن زمان کافی برای خواب و استراحت منجر به بروز استرس خواهد شد.

* راه‌های کنترل استرس

این متخصص حوزه بهداشت روان درباره راه‌کارهای کنترل استرس گفت: علاوه بر مراجعه به متخصصان بهداشت روان و نیز آموزش‌های عمومی و اختصاصی مقابله با استرس، ساده‌ترین و موفق‌ترین راهبرد مقابله با استرس داشتن سبک زندگی اصلاح شده براساس حداقل ۸ ساعت خواب شبانه‌، ۴۵ دقیقه ورزش، ۲ ساعت پیاده‌روی و رعایت رژیم غذایی متناسب با وضعیت بدنی و سطح فعالیت است.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۱۱۶۶۷ یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

باقی ماندن تنها۵۶۰۰ سانتریفیوژ نسل اول و کاهش ذخیره هفت تنی اورانیوم کشور به ۳۰۰ کیلو/ محدودیت ۱۵ساله تحقیقاتی؛ بازرسی‎های فراپادمانی حتی از تاسیسات نظامی/ تعلیق و نه لغو تحریم‎های ثانویه نه همه تحریم‎های آمریکا

س جولای 14 , 2015
 در آستانه اعلام توافق ایران و ۱+۵ آنچه بیش از همه مورد توجه محافل خبری و تحلیلی قرار گرفته است، محتوای توافق ایران و شش کشور و فهرست تعهدات دو طرف است، این در حالی است که تاکید مذاکره‎کنندگان ایرانی و  غربی و همچنین درز بخش‎هایی از توافق به رسانه‎ها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...