رازهای جلوگیری از پیری زودرس چیست؟

اشتراک گذاری :
نودیها : حاج محمدخانی پژوهشگر و متخصص طب سنتی گفت: تا زمانی که در تغذیه ما گوشت کمتری استفاده شود و گیاهان و سبزیجات بیشتری مصرف کنیم، باعث می‌شود که ما دچار پیری دیررس بشویم.
وی گفت: البته به طور صددرصد، گیاهی وجود ندارد که کاملاً از پیری جلوگیری کند اما استفاده از موادی مثل روغن زیتون، عسل، گلابی، سیب و … که در فرهنگ اسلامی و باستانی ما هم ذکر شده است.
این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: عدم استفاده از سبوس و عدم توجه به آن می‌تواند در ابتلا به پیری مؤثر باشد که در درمان بیماری‌های کبدی مشهور است، همچنین استفاده از جوانه‌هایی مثل جوانه گندم می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات به ما کمک کند و سبب تقویت عمومی بدن و ایجاد نشاط در افراد گردد.
وی خاطرنشان کرد: شادابی و نشاط پوست و بدن انسان تابع مجموعه‌ای از رفتارها است که باید رعایت شوند، یعنی زمانی که فرد همه مواد غذایی را هم رعایت کند، اگر در هوای آلوده و محیط ناسالم زندگی کند، این اقلیم ناسالم خود به خود شادابی و نشاط پوست را از بین می‌برد و به نوعی پیری زودرس را به همراه می‌آورد.
وی گفت: در روش‌های نوین سلامتی، جهت افزایش شادی و نشاط به سه ماده اصلی اشاره می‌شود؛ از جمله مواد سفید مثل پروتئین‌ها، چربی‌ها و لیپوها، مواد نشاسته‌ای و هیدروکربن‌ها که برخی از آنان می‌تواند از طریق گیاهان تأمین بشود و برخی هم از طریق حیوانات البته، چربی‌هایی که از طریق حیوانات به دست می‌آیند، چربی‌های اشباع شده و خطرناکی هستند.
منبع : فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

میوه ها و گیاهان ضد دیابت

پ ژانویه 14 , 2016
نودیها : حاج محمدخانی پژوهشگر طب سنتی  گفت: دیابت از منظر طب سنتی یک سوء مزاج گرم کبدی است، وقتی که براساس برخی واکنش‌ها حرارت کبد بالا می‌رود، فشاری که بر کلیه وارد می‌شود باعث می‌شود مقدار آب با مایعات که در کلیه است بر اثر این حرارت دفع بشود […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...