رابطه طلاق و شبکه‌های اجتماعی

اشتراک گذاری :
 “متین السادات نصری”، روانشناس و مدرس دانشگاه  با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: این روزها بارها و بارها درباره آسیب‌ها و مضرات شبکه‌های اجتماعی در جامعه و فرهنگ زیاد شنیده‌ایم و به تازگی هم بحث تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر افزایش طلاق در ایران به میان آمده است؛ موضوعی که جای تامل، بررسی و تحقیق دقیق دارد.
وی اظهارداشت: تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی زوج‌های ایرانی آسیب‌های جدی را در بر داشته  که یکی از این آسیب‌ها، بالا رفتن آمار پدیده طلاق در جامعه است، چرا که اتلاف وقت زوجین در این شبکه‌ها باعث ایجاد فاصله در بین آنها گشته و همچنین زوجین جهت پر کردن خلاء عاطفی خود در منزل با رجوع به شبکه‌های اجتماعی و استفاده ناصحیح از آنها باعث آسیب جدی به تقدس نهاد خانواده می‌شوند.
وی در رابطه با معایب استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: یکی از معایب این شبکه‌ها عدم آشنایی افراد با نحوه صحیح استفاده و بهره گیری از آنها و همچنین اتلاف زمان وقت افراد است که باعث پایین آمدن ارتباط معنوی افراد با هم می‌شود.
نصری ادامه داد: وجود تبلیغات ضد دین و فرهنگ در این شبکه‌ها و دسترسی تمامی کاربران به اطلاعات شخصی افراد، به فرهنگ اسلامی ، بومی و استحکام نهاد خانواده آسیب می‌رساند.
این استاد دانشگاه افزود: شبکه‌های اجتماعی خواه ناخواه همانند بسیاری از جریان‌های اجتماعی دیگر وارد فرهنگ جوامع شده ‌ند و باید شیوه های صحیح حضور در این شبکه‌ها فرهنگسازی شود.
نصری خاطرنشان کرد: توجه جدی به امر آموزش و فرهنگ سازی استفاده صحیح از آنها برای شهروندان، برنامه ریزی در جهت تاثیرگذاری بر محتوای شبکه‌های اجتماعی و ارائه الگوهای اسلامی و دینی منطبق با فرهنگ بومی جامعه؛ مهمترین راهکارهای برون رفت از آسیب‌های شبکه‌ها بر نهاد خانواده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع بازنشر : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بعداز خبرآنلاین، ایران ندا هم نظر سنجی خود را پاک کرد + عکس

د ژوئن 8 , 2015
طبق نظرسنجی ها مردم از دولت و عملکردش راضی هستند. این جمله کوتاه را در چند ماه اخیر به خصوص پس از مذاکرات هسته ای لوززان از مسئولان رده بالا دولتی شنیده شده است. اما اخیرا سایت هایی که رویه نزدیک به دولت دارند یا حامیان دولت نظر سنجی های […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...