دو نکته بسیار مهم در مورد ازدواج از زبان رهبری

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیلی نودیها – رهبر انقلاب در دیدار چند روز پیش خودشان با دانشجویان و در ماه مبارک رمضان در تاریخ بیست تیر ماه ۱۳۹۴ نکاتی در مورد ازدواج ذکر کردند که پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

ایسان فرمودند:”یک مسئله‌ای که اخیراً مطرح کردند، مسئله‌ی ازدواج جوانها بود که خب، همه – پسر و دختر – مطمئنّاً علاقه‌مندند. من همین‌جا به توصیه‌ی این جوان عزیزی که از من خواستند به پدر و مادرها تذکّر بدهم، به پدرها و مادرها تذکّر میدهم؛ من خواهش میکنم و تقاضا میکنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‌گیری میکنند؛ هیچ سخت‌گیری لازم نیست. بله، یک مشکلات طبیعی وجود دارد – مسئله‌ی مسکن، مسئله‌ی شغل و از این مسائل – لکن «اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»؛ (۴) خب، این قرآن است. ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا ان‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش میدهد. ازدواج جوانها را متوقّف نکنند؛ من خواهش میکنم که پدرها و مادرها به این مسئله توجّه کنند.
 البتّه یکی از مسائل مهم این است که رسم خواستگاری رفتن و وساطت کردن برای ازدواج دخترها، متأسّفانه کمرنگ شده؛ این چیز لازمی است. افرادی هستند – سابقها همیشه معمول بود، حالا هم با کثرت نسل جوان در جامعه‌ی ما، باید این رواج داشته باشد – پسرهایی را می‌شناسند، به خانواده‌ی دختر معرّفی میکنند؛ دخترهایی را می‌شناسند، به خانواده‌ی پسر معرّفی میکنند؛ تسهیل میکنند و آماده‌سازی میکنند ازدواج را؛ این کارها را بکنند. هرچه که ما بتوانیم در جامعه مسئله‌ی مشکل جنسی جوانها را حل کنیم، این به نفع دنیا و آخرت جامعه‌ی ما است؛ به نفع دنیا و آخرت کشور ما است؛ بعد هم برای مسئله‌ی نسل که من رویش خیلی تکیه دارم [مهم است]…

چند نکته :

الف – مبحث سخت گیری والدین است. در موارد بسیاری جوان ها به هم گرایش دارند و می خواهند که زودتر در ساده ترین شکل خود ازدواج کنند و یا در خواستگاری ها و مسایلی مثل مهریه جوان ها کوتاه می آیند اما متاسفانه برخی والدین کوتاه نمی آیند. ایم معظل و مشکلی شده برای خودش. وقتی دو سر قضیه که دختر و پسر هستند مشکلی ندارند گیر دادن والدین بیهوده است.

ب- مسئله دوم ، وساطت در ازدواج است این عمل شایسته در روایتهایی هم تاکید شده است و غیر از آن هم کار بسیار مهمی در دوران امروز جامعه است برای این که آشنایی ها به خیابان و فضای مجازی کشیده نشود این وساطت است که می تواند کار را درست کند.

ج – سوم اعتماد به قرآن است. حرف قرآن قطعی است حتمی. وقتی قرآن می گوید که بعد از ازدواج خدا از فضلش فرد را غنی می کند حرف قطعی ای است و این تفکر باید عمیقا بین ما جا بیفتد.

نکات بسیار مهمی دیگر همچون مسئله تحدید نسل و مسئله مشک جنسی جوانان هم در صحبتهای رهبری بود که بررسی آ؟ن را به وقت دیگری موکول می کنیم.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انواع سردرد ها را بشناسیم

د جولای 13 , 2015
سردرد یکی از شایع ترین مشکلات روزمره بشر است به گونه ای که در بسیاری از مواقع افراد را مجبور می کند تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند . برخی سردردها اختصاصی‌تر بوده و با علامت دیگری همراه نیستند. در این سردردها بر خلاف تصور بسیاری از افراد،  […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...