دولت روحانی یارانه کالایی ماه مبارک رمضان را حذف کرد

اشتراک گذاری :

اخبار اقتصادی

نمایشگاه طرح ضیافت به عنوان مکانی که عموما قشر ضعیف جامعه را به خود جلب می‌کرد و برای حمایت از قشر ضعیف جامعه در قالب ارائه کالاهای مصرفی مردم در ماه رمضان با حمایت یارانه ای دولت برپا می‌شد، در سال جاری با استدلال اینکه تولید انواع کالا در کشور مناسب بوده و رفت و آمد مردم به این اماکن به دلیل بعد مسافت دشوار است حذف شد.

نمایشگاه ضیافت در سال های گذشته به حدی مورد توجه مصرف کنندگان قرار می‌گرفت که برخی از مردم علاوه بر خرید موارد نیاز خود در ماه مبارک رمضان، به دلیل قیمت‌ مناسب اجناس در این نمایشگاه، مایحتاج چندین ماه خود را نیز ذخیره می‌کردند.

این امر علاوه به اینکه به اقتصاد خانوار آسیب پذیر کمک می‌کرد باعث رونق کسب و کار اصناف و تولیدکنندها می‌شد . درشرایط رکودی اخیر نیز تولید‌کنندگان و اصناف در واکنش به حذف عرضه مستقیم کالا، در حرکتی هماهنگ وعده برگزاری طرح ضیافت را در واحد‌های خود از قبیل خرده فروشی‌ها و بنکداری‌ها با عرضه انواع مواد غذایی مورد نیاز مردم با تخفیف ۵ تا ۱۵ درصدی دادند و اعلام کردند که به دلیل شرایط رکود حاکم بر بازار حاضرند که این طرح را در ماه‌های آینده نیز ادامه دهند.

با این حال عدم اجرای طرح ضیافت یا تعلل در طرح های مشابه آن نارضایتی هایی را باعث شده است به طوری که خسروتاج  قائم مقام وزیر صنعت در واکنش به این امر گفت : ” چندین بار گفته ام تنظیم بازار محصولات کشاورزی پس از قانون انتزاع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و تنظیم کالاهای صنعتی و معدنی بر عهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

این موضوع واکنش وزیر جهاد کشاورزی را به همراه داشت به طوری که در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح ضیافت، گفت : “جلسات ستاد تنظیم بازار برگزار شده و مقرر شد علاوه بر سهمیه عادی، تامین کالاهای برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن و شکر به دسته‌های ذی ربط ابلاغ شود اما گزارشی از مشکل تنظیم بازار نداشتیم”.

بنابراین گزارش تنظیم بازار کالاهای مورد نیاز مردم ماه رمضان در حالی با استدلال فراوانی کالا توجیه می‌شود که عدم توجه به این امر زمینه سوء استفاده برخی ازعرضه‌کنندگان را در این ماه فراهم کرده و به قشر ضعیفی که به خرید ارزان کالا در این ایام دلخوش کرده بودند، فشار مضاعف وارد می‌کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 35

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روایت غواص بازمانده از کربلای ۴

پ ژوئن 18 , 2015
این روزها با آمدن پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده و حضور ۱۷۵ غواص شهید دست بسته کربلای ۴ کشور حال و هوای متفاوتی به خود گرفته است، همه مردم دوباره به یاد ۸ سال دفاع مقدس افتاده‌اند و دوست دارند از روایت لحظه‌های ناب عملیات کربلای ۴ بیشتر بدانند. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...