دولتی که نوابغ را اخراج می‌کند و رئیسش برای درگذشت یک نابغه پیام تسلیت می‌دهد

اشتراک گذاری :
نودیها:امروز همه به خاطر از دست رفتن مریم میرزا خانی «نابغه ایرانی» ناراحتند ولی رئیس دولت یازدهم و کابینه‌اش نمی‌توانند سهمی در این غم بزرگ داشته باشند؛ چرا که خود آنها اصلی‌ترین غم را برای جامعه علمی و نخبگانی ایران رقم زده‌اند.
 درگذشت دکتر مریم میرزاخانی، دختر مسلمان ایرانی که جزو نوابغ علم ریاضی جهان به شمار می‌رفت، با تاثر شدید مردم کشورمان روبرو شد و برخی از مسئولین کشور هم در این زمینه به ابراز همدردی با خانواده او پرداختند.
 
، در این میان رئیس دولت یازدهم هم در پیامی، درگذشت این نابغه ایرانی را تسلیت گفت؛ پیامی که البته با اندکی دقت در اقدامات دولت روحانی در حوزه نخبگان و نوابغ علمی مشخص می‌شود اصلا به معنای تقدیر او و دولتش از دانشمندان ایران نیست.
 
دولت یازدهم رکورددار اقدام علیه دانشمندان و نخبگان کشور است؛ از اخراج دانشمندان هسته‌ای به عنوان صاحبان و توسعه‌دهندگان یک علم HighTech و بتن‌ریزی در دستاوردهای علمی آنان گرفته تا فرستادن ماهواره مخابراتی ساخت دانشمندان جوان کشورمان به موزه!
 
سوابق علمی و پژوهشی ، اختراعات و نوآوری های علمی دانشمندان هسته ای به قدری خیره کننده بود که نه تنها توجه مراکز علمی  هسته ای جهان را به خود جلب کرده بود بلکه دشمنان را نسبت پیشرفت های چشمگیر صنعت هسته جمهوری اسلامی به شدت نگران ساخته بود.
 
 
غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم تنها یکی از دستاورد های دانشمندان هسته ای بود که حاصل سال ها تلاش نوابغ و دانشمندان این کشور ،آن هم در سال های سخت تحریم بود . اما همه ی این دستاورد ها و تلاش های شبانه روزی دانشمندان طی مذاکرات هسته ای و برجام مورد بی مهری قرار گرفت و در حقیقت ثمره ی آن ها دور ریخته شد . بتن ریختن در قلب راکتور اراک ، استفاده حداقلی از ظرفیت سانتریفیوژها ، کاهش غنی سازی ۲۰% تنها بخشی از بی مهری های صورت گرفته به حاصل کار و تلاش بی وقفه دانشمندان هسته ای بود . 
 
یکی دیگر از صنعت هایی که دانشمندان در آن خوش درخشیده اند صنعت هوا و فضا بوده است که اتفاقا در این موارد هم تجربه ی بی مهری به دستاوردهای دانشمندان در مقام عمل را داشته ایم . 
 
 
 
چندی پیش رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آخرین تصمیمی که درمورد ماهواره مصباح اخذ شده این است که در موزه ای نگهداری شود، زیرا این ماهواره هزینه های زیادی برای پرتاب دارد.
 
 
امروز همه به خاطر از دست رفتن مریم میرزا خانی «نابغه ایرانی» ناراحتند ولی رئیس دولت یازدهم و کابینه‌اش نمی‌توانند سهمی در این غم بزرگ داشته باشند؛ چرا که خود آنها اصلی‌ترین غم را برای جامعه علمی و نخبگانی ایران رقم زده‌اند.
 رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«ربا» یعنی چه؟

د جولای 17 , 2017
نودیها:دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ذیل سرفصل «اصطلاحات فقهی»، درباره معنای لغوی «ربا» نوشت معنای لغوی واژه «ربا» پرسش: علمای لغت‌شناس کلمه «ربا» را که در قرآن‌کریم آمده چگونه معنا می‌کنند؟ پاسخ اجمالی: «راغب» مؤلف یکی از بهترین کتب لغت در زمینه قرآن، در معنی ربا مى‌گوید: «ربا در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...