دفاع و حمایت بی بی سی انگلیس کوچولو از هاشمی

اشتراک گذاری :

 

بعد از سخنان توهین آمیز هاشمی رفسنجانی درباره روستاییان کشور، موج انتقادها از موضع وی به راه افتاد و حتی کار به کمپین‌های تصویری روستاییان کشیده شد.

برخی از رسانه‌ها نیز در پی این سخنان هاشمی به حمایت از وی پرداختند.

اما در بین رسانه‌هایی که از هاشمی رفسنجانی حمایت کردند، نام “بی‌بی‌سی” به چشم می‌خورد.

در گزارش این سایت انگلیسی از رسانه‌های منتقد به این اظهارات هاشمی نام برده می‌شود و سپس می‌نویسد: یکی لازم می‌بیند نقش روستاییان در جنگ را به آقای هاشمی رفسنجانی یادآوری کند و دیگری آرزو می‌کند “ای کاش آقای هاشمی روزهایی که خودش در روستا زندگی می‌کرد را به یاد بیاورد”.

قسمت فارسی زبان‌های سایت “بی‌بی‌سی” در ادامه گزارش خود نیز یک به یک، منتقدین به سخن هاشمی را بر می‌شمرد، از روح الله حسینیان تا روستاییانی که با عکس، برای رفسنجانی پیام‌هایی فرستاده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌هایی تحت عنوان  “روستایی بودن افتخار من است”، “من هم یک روستایی‌ام” و “من یک روستایی انقلابی‌ام”، دیگر نقطه‌ی اشاره‌ی گزارش این سایت مدعی آزادی بیان است.

این سایت ضد انقلاب همچنین در ادامه گزارش خود به پست اینستاگرام وبسایت آرمان کرمان اشاره می‌کند؛ پستی که عکس‌هایی از خانه پدری هاشمی در روستای بهرمان رفسنجان منتشر کرده و نوشته است که “روستانشینی را فراموش کرده است”.

نظرسنجی عمارنامه در گوکل پلاس، با سوال “در صورتی که شما یک روستایی باشید، آیا به روستایی بودن خود افتخار می کنید؟” دیگر فکت گزارش سایت “بی‌بی‌سی” بود.

سایت “بی‌بی‌سی” در ادامه نیز به تشریح مصاحبه هاشمی رفسنجانی با هفته‌نامه طلوع _ که در آن به روستاییان توهین کرده بود_ می‌پردازد در گزارش خود آورده است: «در پاسخ به سوالی درباره انتقادها از خاطرات او از بنیانگذار جمهوری اسلامی از اعتماد آیت‌الله خمینی به خودش گفته و سپس درباره منتقدانش گفته: “بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی سختگیری‌های حکومت [شاه] زیاد شد دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلا آن موقع نبودند و در کوچه‌های روستایشان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.”»

این سایت ضد انقلاب در ادامه نیز سعی می‌کند با طرح مسائل دیگری، هاشمی را تبرئه کند و فکر مخاطب را متوجه مسائل حاشیه‌ای کند، به نحوی که اصل ماجرا (۱- توهین هاشمی به روستائیان- ۲- حمایت “بی‌بی‌سی” از هاشمی) فراموش شود.

برهمین اساس می‌توان پرسید که دلیل حمایت “بی‌بی‌سی” از هاشمی چیست؟

چرا سایتی که از انگلیس تغذیه می‌شود و از بدو تولد تاکنون از هیچ سوءرفتاری در قبال انقلاب اسلامی ایران دریغ نکرده است، امروز از ‌آیت‌الله حمایت می‌کند؟ ماجرا چیست؟

منبع : خبرنامه دانشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعلام وضعیت فوق العاده در شهر فرگوسن آمریکا

س آگوست 11 , 2015
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که شب گذشته مردم معترض و پلیس در خیابان های شهر فرگوسن تجمع کرده بودند و تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی نسبت به رفتار خشونت آمیز پلیس اعتراض می کردند و نیروهای پلیس نیز تنها این تظاهرات را زیر نظر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...