دسته گل جدید وزارت ارشاد؛ توزیع یک فیلم غیراخلاقی در شبکه نمایش خانگی! + عکس

اشتراک گذاری :

اخبار بازیگران و سینما

 

در اتفاقی نادر سه مجموعه سینمای زنجیره ای و دو سالن سینمای روسیه به جرم تبلیغ مصرف مواد مخدر با نمایش فیلم «گرگ وال استریت» در مجموع بیش از ۱۱۲ هزار دلار جریمه شدند.

شرح خبر در ادامه

فیلم سینمایی «گرگ وال‌استریت» ساخته‌ی جنجالی مارتین اسکورسیزی قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. این فیلم داستان ماجراهای صعود و افول یک دلال بازار بورس به نام جوردن بلفورت را بازگویی می کند که از راه تقلب به ثروت کلانی رسید و تمام آن را در خوشگذرانی های افراطی خرج کرد.

 

به گزارش «هفت راه»، نکته‌ی جالب و تامل‌برانگیز اما این است که این فیلم به دلیل وجود صحنه‌های فراوان و افراطی از روابط جنسی و استفاده از مواد مخدر یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۳ بود و حتی در آمریکا نیز بعد از اعتراضات مخالفان که معتقد بودند این فیلم به انحطاط اخلاقی و افراط روی پرده سینما شکوه و زیبایی بخشیده است، توانست با محدودیت‌های فراوان و با درجه سنی R به اکران برسد و حالا قرار است در بین خانواده‌های ایرانی بصورت گسترده توزیع شود.

 

انتقادات از این فیلم به حدی بود که زمان اکران آن در آمریکا گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک عضو آکادمی اسکار در مراسم اکران ویژه این فیلم قبل از ایام کریسمس به مارتین اسکورسیزی حمله لفظی کرده و گفته است: “شرم بر تو “. اعتراض مخالفان حتی شامل دیالوگ‌های این فیلم هم می‌شد و به عنوان مثال در این فیلم بیش از ۵۰۰ مورد فحش رکیک به کار برده می شود!

 

جز این‌ها حتی در اتفاقی نادر سه مجموعه سینمای زنجیرهای و دو سالن سینمای روسیه به جرم تبلیغ مصرف مواد مخدر با نمایش فیلم  «گرگ وال استریت» در مجموع بیش از ۱۱۲ هزار دلار جریمه شدند.

«گرگ وال استریت» اما در کشورهای دیگری نیز حاشیه‌ساز بود و به عنوان مثال هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا این فیلم را به دلیل “صحنه های بیش از حد از برهنگی، سکس،‌ هرزگی، عیاشی و فحاشی” ممنوع کردند و حتی مسئولان این هیئت ‌ده‌ها نفر از قاچاقچیان نسخه‌های غیرقانونی این فیلم توقیف شده را دستگیر کردند.

 

با این وجود اما این فیلم قرار است به زودی توسط شرکت «سینما۲۴» در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. فیلمی که به دلیل صحنه‌های جنسی و مصرف مواد مخدر در کشور تولیدکننده هم حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد و با این حذف این صحنه‌ها هم عملا بیش از نیمی از فیلم کوتاه خواهد شد و درواقع فیلمی برای توزیع باقی نخواهد ماند، جز یکسری صحنه‌های بی‌ربط به هم که توزیعش تنها جیب پخش‌کننده را پر خواهد کرد و جز ضرر چیزی برای مصرف‌کننده ندارد.

 

با این اوصاف اما سوال اساسی از شورای پروانه نمایش فیلم‌های ویدئویی و مدیران شبکه نمایش خانگی است که مجوز پخش چنین فیلم‌هایی را صادر می‌کنند و در این بین مدیران شرکت‌ها  طبعا به فکر سود بیشتر خود هستند نه مخاطب.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا تا ظهرنشده خسته مي‌شويم؟

ش آوریل 11 , 2015
  متخصصان بهداشت عمومي در مقاله جديدي در اين باره تاكيد كرده‌اند كه خستگي وسط روز حاصل الگوي زندگي مدرن است كه هميشه شما را با مشغله زياد كاري سرگرم مي‌كند تا جايي كه حتي زماني براي توقف كردن و تهيه و خوردن يك وعده صبحانه مناسب هم نداريد.   […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...