در کدام قابلمه غذا بپزیم؟

اشتراک گذاری :

نودیها:انواع مختلفی از قابلمه‌ها در دسترس هستند. کدام یک بهترین انتخاب هستند.

قابلمه‌ مسی انتخاب خوبی نیست. مس نیاز به قلع‌اندود شدن دارد و اگر کمی سیاه شود نباید در آن غذا پخته شود.در کتاب قانون ابوعلی سینا نیز به بیماری‌زا بودن آن اشاره شده است. ولی اگر قلع‌اندود باشد ظرف مناسب پخت و پز است.

اگر حوصله و وقت و پول شما اجازه می‌دهد که به محض ظاهر شدن کوچک‌ترین لکه سیاه در جدار قابلمه آن را ببرید تا مجدد قلع اندود شود انتخاب خوبی است.

 

قابلمه روی نیز انتخاب بدی است. مقدار زیادی یون در غذا آزاد می‌کند و رخداد اختلالات حافظه را تسریع می‌کند و باز هم بیماری ‌زا است.

 

قابلمه تفلون تا زمانی که از قاشق چوبی استفاده می‌کنید و خط نیفتاده انتخاب مناسبی است ولی به محض خط افتادن شروع به آزاد کردن ماده تفلون در غذا از خراش مذکور می‌کند!

 

قابلمه چدن و قابلمه استیل و پیرکس بسته به اقتصاد خانواده اگر با مارک قابل اعتماد تهیه شوند انتخاب بسیار مناسبی هستند.

 

دکتر الهام اختری (متخصص طب ایرانی)

انجمن طب سنتی ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 67

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راهکار‌هایی ساده‌ برای اینکه از شر خروپف خلاص شوید

ش آگوست 18 , 2018
نودیها:خروپف سر و صدای بسیار آزار دهنده‌ ‌ای ناشی از ارتعاشات در بافت‌های نرم دستگاه تنفسی هنگام خواب است. مصرف بعضی از داروها،‌ استمعال دخانیات به ویژه سیگار یا بعضی خوراکی‌ها باعث سستی ماهیچه می‌شود  و در نتیجه این شرایط خر و پف در فرد نمود پیدا می‌کند. قرارگیری بدن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...