درمان کم خونی با شربتی سنتی و شگفت انگیز

اشتراک گذاری :

نودیها:کم‌خونی عارضه‌ای است که در آن گلبول‌های قرمز، خون سالم و کافی برای رساندن اکسیژن به سایر بافت‌های بدن را ندارند؛ این بیماری معمولاً با علائمی مانند احساس خستگی، سردرد، افت فشار خون، رنگ‌پریدگی، تنگی تفس، بی‌قراری، تپش قلب و ریزش مو همراه است.

شربت هفت عرق خون‌ساز حاوی انواع ویتامین‌های A، C، E، K، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، B۱۲، سدیم، پتاسیم، آهن، اسید چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، زآگزانتین، لوتئین، پروتئین، پلی‌فنول، منگنز، روی، مس، فسفر، اسید فولیک و گوگرد است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق خون‌ساز و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق خون‌ساز

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق خون‌ساز اظهار کرد: این شربت به علت داشتن آهن، اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و سایر املاح معدنی خون‌ساز است و موجب افزایش اشتها و چاقی افراد می‌شود.

 

وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق خون‌ساز بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در طراوت، شادابی، جوان‌سازی پوست و مو، تقویت و افزایش رشد مو‌ها دارد؛ شربت هفت عرق خون‌ساز به علت وجود گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹ و سایر املاح معدنی انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هفت عرق خون‌ساز نقش موثری در فعال شدن مغز استخوان، تامین هموگلوبین خون و جذب بهتر آهن دارد؛ این شربت به کارکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند و خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

عظمایی تاکید کرد: شربت هفت عرق خون‌ساز استخوان‌ها را محکم و از بروز پوکی و نرمی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت آرام‌بخش است و افسردگی، استرس و بی‌خوابی را هم از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: شربت هفت عرق خون‌ساز تاثیر چشمگیری در تنظیم قند، فشار و چربی خون دارد؛ این شربت بدن را پاکسازی و سموم را از بدن دفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هفت عرق خون‌ساز برای مبتلایان به مشکلات تنفسی مانند آسم و سرفه، افراد سیگاری، زنان یائسه و اشخاصی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند بسیار مفید است؛ این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت هفت عرق خون‌ساز نقش موثری در رفع عفونت‌های مجاری ادراری، تقویت بینایی و معده و بهبود آلزایمر دارد؛ افراد برای تکمیل دوره درمان کم‌خونی بهتر است از ترکیب چهار شیره (انگور، خرما، توت و انجیر) و گوشت گوسفندی هم استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه هشت لیتر شربت هفت عرق خون‌ساز

عرق برگ چنار                                    یک لیتر
عرق بیدمشک                                    یک و نیم لیتر
عرق یونجه                                          یک و نیم لیتر
عرق شنبلیله                                       یک لیتر
عرق بادرنجبویه                                  یک لیتر
عرق اسفناج                                        یک و نیم لیتر
گلاب                                                   نیم لیتر
سرکه انگور                                          نیم لیتر
عسل                                                    یک کیلوگرم

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 386

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۷ عادتی که به کمردرد منجر می‌شود

ش جولای 28 , 2018
نودیها:آمار و ارقام نشان می دهند که بیش از ۸۰ درصد مردم در سراسر جهان کمردرد را در برخی مقاطع از دوران زندگی خود تجربه می کنند. افراد بسیاری فکر می کنند که کمردرد نشانه ای از یک شرایط پزشکی جدی است، اما همواره این گونه نیست. در بیشتر مواقع، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...