درمان چند بیماری با لیمو ترش، نمک و فلفل

اشتراک گذاری :
همیشه  افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری بیماری ها و افزایش مقاومت بدن در فصول مختلف دربرابر عفونتها و حساسیت های فصلی از اهمیت زیادی برخوردار است.  اگر چه معمولا آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری ها تجویز می شوند اما توصیه می شود از درمان های طبیعی که تاثیر مثبت آنها اثبات شده است استفاده شود.
آب لیمو یک ماده بسیار قدرتمند به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس و  افزایش‌دهنده قدرت ایمنی بدن شناخته شده است . علاوه بر این مقدار زیادی بیوفلاونوئید، پکتین، لیمونین، اسید سیتریک، منیزیم، کلسیم و ویتامین ها  در آّب لیمو وجود دارد همچنین آب لیمو به عنوان یک تحریک کننده هضم در روند کاهش وزن به افراد کمک می کند.
ما  روش های ساده و طبیعی را برای درمان برخی علایم حساسیت و عفونت ها به شما توصیه می کنیم:
۱. گلو درد
برای برطرف  کردن گلودرد ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، نصف قاشق چای خوری از فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پر از نمک دریا را در یک لیوان آب گرم مخلوط  کنید و چند بار در روز برای تسکین گلو درد و جلوگیری از سرفه غرغره کنید.
۲. گرفتگی بینی
اگر بینی شما گرفته است  شما می توانید با عطسه این گرفتگی را کاهش دهید. مقدار مساوی از فلفل سیاه، دارچین، زیره و دانه هل را در یک هاون بسابید پودر مخلوط شده عطسه زا از این مواد را پس از آماده شدن استنشاق کنید.
۳. کاهش وزن
یک چهارم قاشق چای خوری از فلفل سیاه و سفید، ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنید و این محلول را بنوشید.  این نوشیدنی به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و از افزایش وزن جلوگیری می کند و موجب بهبود حساسیت بدن نسبت به انسولین و سوزاندن چربی ها خواهد شد.
۴. از بین بردن حالت تهوع
اگر شما احساس تهوع می کنید ترکیب یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه با یک قاشق چای خوری فلفل سیاه و سفید را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و آن را بنوشید. این نوشیدنی معده را برای مدتی تسکین می دهد.
۵. دندان درد
شما می توانید دندان درد خود را با مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری از فلفل و روغن میخک و قرار دادن آن بر روی دندان تسکین دهید. برای جلوگیری از دندان درد دو بار در روز مسواک بزنید و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید همچنین از خوردن غذاهای شیرین یا اسیدی اجتناب کنید.
۶.خون دماغ
برای متوقف کردن خون دماغ خود یک توپ پنبه را  با کمی آب میوه لیمو تازه آغشته کرده و آن را در سوراخ بینی فرو کنید. لازم است در این حالت بیمار کمی سر خود را کج کند تا از برگشت خون به گلو و درنتیجه آن تهوع جلوگیری شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

یک نوشیدنی برای تخت و صاف کردن شکم

ش آوریل 9 , 2016
شربت ترب کوهی علاوه بر تخت و صاف کردن شکم سبب از بین رفتن آب‌ اضافی و سموم از بدن می‌شود و همچنین دید چشم و قدرت حافظه را نیز تقویت می‌کند. ماده اصلی تشکیل‌دهنده این شربت ترب کوهی است که سرشار از ویتامین  C، پتاسیم، ویتامین B1، B6، منیزیم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...