دخترانمان را یک روز«خدیجه» صدا کنیم

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت‌الاسلام شهاب مرادی همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) با راه‌اندازی پویشی با عنوان تکریم مادر مهربان از همه کسانی که فرزند دختر دارند خواست تا فردا دخترشان را «خدیجه» صدا کنند.

 

 حجت‌الاسلام شهاب مرادی همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در صفحه شخصی‌اش نوشت:

سخن از یک نامِ غریب است. نامی که در بین اسامی دختران ایرانی هر روز کمتر می‌شود؛ نام یک مادر؛ مادر مهربان همه ما.

همیشه برایم این «غربت» عجیب بوده! زیرا اسباب شهرت و محبوبیت تماماً در او و تاریخ زندگی‌اش جمع است؛ اما کوتاهی ما و شاید عوامل تاریخی دیگری باعث شده ما او را در حد شأنش تجلیل نکنیم و در بین مسلمین آن طور که شایسته حق اوست تکریم نشود.

کسی که نزد خدا و پیامبر اعظم(ص)، از اهمیت و مرتبت خاص و والایی برخوردار بود. خانم بزرگواری که رسول خدا، برای وفات او، به جای روز عزا، «سال حزن و غم» اعلام کرد؛ عام الحزن!
او قبل از ازدواج دوشیزه‌ای ثروتمند، باشکوه و فخامت و جلال بود و بسیار زیبا و گرامی؛ او را اهل مکه، ملکه عرب نامیده بودند و به جهت نجابت و عظمتش مورد احترام همگان بود.

او اولین همسر پیامبر خداست، او اولین زن مسلمان است، او اولین نمازگزار به همراه پیامبر خدا و امیرمومنان است، او در تصدیق و تأیید نبوت رسول خدا، در حمایت و فداکاری برای اسلام لحظه‌ای کوتاهی نکرد. او وفادارترین یاور، آرام‌بخش‌ترین حامی برای رسول خدا بود، او سخاوت‌مندترین پشتیبان و عاشق‌ترین معشوق برای همسرش محمد مصطفی(ص) بود. او مادر فرزندان رسول خدا است؛ مادر فاطمه اطهر(س)
او در ایمانش به خدا و رسول ثابت قدم و پاکباز بود. رسول خدا(ص) فقط او و سه زن الهی را در زمره زنان برگزیده عالمین معرفی کرد و در بین تمام زنان خلقت خدیجه کبری(س) و دخترش فاطمه زهرا(س) و آسیه(س) و مریم(س) را «انسان کامل» نامید.

او در تمام مکارم اخلاق بی همتا بود. لذا بارها بعد از وفات خدیجه حتی به همسران خود می‌فرموند: خدیجه و أینَ مثلُ خدیجه؟

به گزارش فارس مرادی با راه‌اندازی پویشی به نام «تکریم مادر مهربان» از همه کسانی که دختر دارند خواست تا در این روز فرزندشان را با نام «خدیجه» صدا بزنند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 42

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “دخترانمان را یک روز«خدیجه» صدا کنیم

  1. جامانده ازخیل شهداء گفت:

    بسمه تعالی
    …. مسئله مهمی که درزندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها مغفول واقع شده وبرمظلومیتش افزوده ، ومهمتر اززندگی ایشان بعد ار بعثت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله می باشد اینست که حضرت خدیجه سلام الله علیها دردوره قبل از بعثت حضرت پیامبر صلی الله علیه وآله ،مفسرومروج مهم دین حضرت ابراهیم علیه السلام در مکه وطائف بوده وودر شرایط خفقان کفار ویهودیان مکه که ترویج دین درست ابراهیمی را بر نمی تافتند ،با ارتباط وجلساتی که با زنان سرشناس مکه مانند فاطمه بنت اسد (س ) ووو…. داشتند وحتی اربتاطی که بازنان طائف داشت ،به ترویج دین ابراهیمی همت داشت که این فعالیت فرهنگی اودر کنار فعالیت اقتصادی او تابعثت حضرت پیامبرصلی الله علیه وآله ادامه داشت ومی بینیم که بعد ازبعثت حضرت پیامبروایمان آورددن به ادامه دین ابراهیمی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله ، تمام فعالیت اقتصادی خویش را اولا درپای ایمان خویش وثانیادر پای ترویج منطق فرهنگی انقلاب حضرت محمد (ص) فدا نمود تا منطق فرهنگی انقلاب آن حضرت به انقلاب منطق فرهنگی اسلام جهانی آخرین فرزندش امام مهدی صلوات الله ادامه یابد وتازه فهمیده می شود که اگر حضرت خددیجه آنهمه مقام دارد اولا بخاطر ایمان پاکش بود
    وثانیامجاهده ها ورشادتهائی هائی بود که درسخت ترین شرایط چه قبل از اسلام وچه بعدازاسلام ازخود بروز داد .بگذریم تاریخ نویسان یهودی برای خدشه دار کردن چهره سراسر زییای زندگی آن حضرت چه تهمت هائی که به آن حضرت نزدند وحتی سر از افسانه در آوردند وحتی تهمت بیوه بودن آن حضرت در زمان ازدواج باپیامبر را به او زدند که به خیال خود هم به او وهم به حضرت پیامبر عظیم الشان ازنظر اجتماعی ضربه بزنند غافل لزاینکه خداوند جل جلاله همیشه نگهدار حق میباشد. آمین یارب ا العالمین خدایا خدایا تاانقلاب مهدی (ص)وبعداز انقلاب مهدی(ص) خامنه ای نگهدار …. آمین .
    مرجع : رادیو معارف .

    ا

    ا

    انچه تهمت هائی سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود گلچین مداحی های وفات حضرت خدیجه(س)

چ مه 15 , 2019
شد آتش دل ما(عباسی) ای عصمت ذات خدا(عباسی) اسلام محمد را یاوری(عباسی) همسنگر بی مثل و مانند(حنیف طاهری) ای همسر(حنیف طاهری) از درب خانه(حنیف طاهری) داری میگی(حنیف طاهری) روضه(خلج) سنگ صبور(محمد طاهری) بانوی آسمانی(حسین طاهری) آوینی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 1 میانگین: 5]Related […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...