دانلود کلیپ مصاحبه خاتمی و بیخوابی رحیم پور ازغدی

اشتراک گذاری :

بارگیری صوت

                                                                                                                                                                                                                                مشروح خبر متنی در ادامه

 

شبکه ایران: نقش آفرینی رئیس بنیاد باران در سطح رهبری جریان فتنه ۸۸ باعث شد که بار دیگر پرونده عملکرد او در دولت اصلاحات بازگشایی شود.

از جمله مواردی که مورد توجه مجدد بخشی از کارشناسان سیاسی قرار گرفت، سیاست خارجی این دولت و بویژه رویکرد شخص سید محمد خاتمی در مواجهه با غرب بود.

آقای خاتمی در پیگیری آنچه “تعامل” و “تنش زدایی” در سیاست خارجی می نامید، ارتباط جدیدی را با غرب و بویژه آمریکا بنیان نهاد که عملا به چشم پوشی از اندیشه های امام راحل در عرصه سیاست خارجی از جمله مقابله با استکبار جهانی، حمایت از ملت های مظلومان و اقتدار در برابر زورگویان و… انجامید. به گفته خاتمی این رویکرد از “تنش زایی” ممانعت می کرد
کلیپ رحیم پور و صحبتهایش

رئیس بنیاد باران در سطح رهبری جریان فتنه ۸۸ باعث شد که بار دیگر پرونده عملکرد او در دولت اصلاحات بازگشایی شود. از جمله مواردی که مورد توجه مجدد بخشی از کارشناسان سیاسی قرار گرفت، سیاست خارجی این دولت و بویژه رویکرد شخص سید محمد خاتمی در مواجهه با غرب بود.

آقای خاتمی در پیگیری آنچه “تعامل” و “تنش زدایی” در سیاست خارجی می نامید، ارتباط جدیدی را با غرب و بویژه آمریکا بنیان نهاد که عملا به چشم پوشی از اندیشه های امام راحل در عرصه سیاست خارجی از جمله مقابله با استکبار جهانی، حمایت از ملت های مظلومان و اقتدار در برابر زورگویان و… انجامید. به گفته خاتمی این رویکرد از “تنش زایی” ممانعت می کرد.
او حتی در ابتدای دوران اصلاحات، در مصاحبه ای با کریستین امانپور، خبرنگار ایرانی تبار شبکه آمریکایی سی ان ان، مردم آمریکا را بسیار “متمدن” و شکل گیری تمدن آمریکایی را محصول مجاهدت ها و “شهادت” کسانی مانند آبراهام لینکلن(رئیس جمهور مقتول آمریکا) دانسته بود!
این سخنان تامل برانگیز آقای خاتمی موجی از انتقادات حامیان انقلاب اسلامی را به همراه داشت.
دکتر حسن رحیم پور ازغدی، از کارشناسان جامعه شناسی و اساتید دانشگاه، روایتی قابل تاملی را از این مصاحبه رئیس بنیاد باران بیان کرده است.
او که خود شاهد مصاحبه خاتمی با شبکه آمریکایی سی ان ان و تعریف و تمجید های وی از آمریکا بوده، در جمع کارگزاران وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خرداد امسال، مصاحبه خاتمی را این گونه روایت می کند.
آقای رحیم پور البته در این فیلم از آقای خاتمی اسمی نمی برد اما می گوید که آن شبی که سخنان خاتمی را شنیده از شدت خشم و ناراحتی نتوانسته است تا صبح بخوابد و بارها به یاد سخنان امام راحل درباره شیوه برخورد با استکبار افتاده است.
او همچنین می گوید که اعتراض خود را به خاتمی انتقال داده است.
اما رئیس بنیاد باران در حالی در مصاحبه با کریستین امانپور مردم آمریکا را بسیار متمدن و شکل گیری تمدن آمریکایی را محصول “مجاهدت ها” و “شهادت” ها دانست که چند سال پیش از آن، تأکید کرده بود مردم آمریکا “بی فرهنگ ترین” مردم جهان و تمدن آمریکایی محصول مهاجرت جمعی از دون پایه ترین مردم اروپا به این کشور است.(مجله بیان در سال ۱۳۷۰)
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ عکس العمل جالب یک بچه

پ آوریل 16 , 2015
تلویزیون مهاجر – کلیپ کارهای جالب   ابن بچه از ماسک وحشتناک و چندش آور نمیترسه و گریه نمیکنه ولی به محض اینکه پدرش رو میبینه گریه میکنه ! – البته قطعا این بچه استثناء هستش کسی امتحان نکنه. دانلود با حجم 192 کیلوبایت از لینک مستقیم   دانلود با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...