دانلود موشن گرافیک جامعه سوداگر

اشتراک گذاری :

بارگیری بر روی رایانه

 

این پویا‌نمادانش Knowledge Motion در ابتدا به معرفی دوران فئودالیسم می‌پردازد، دورانی که در آن پیشه‌ی اصلی مردم زمین‌داری و کشاورزی بود. اما به مرور با رواج استفاده از پول عده‌ای از مردم به این فکر افتادند که کشاورزی را رها کنند و به جای اینکه خود تولید کننده باشند با انجام واسطه‌گری بین تولیدکننده و مصرف‌کننده سود کسب کنند.

با ادامه این روند و پیوستن نفرات بیشتری به این افراد، طبقه‌ای به نام «بورگی یا بورژوا» شکل گرفت. طبقه‌ی جدیدی که در آن به جای زمین‌داری، پول حاکم بود.

بوژواها که به مرچنت یا سوداگر هم معروف شدند، همیشه به دنبال سود و منفعت خود بودند و با گسترش بیشتر این روند دولت‌ها هم آن‌ها را به رسمیت شناختند. چون در این دوران پول حرف اول را می‌زد و حجم زیادی از آن در اختیار مرچنت‌ها بود، دولت‌ها نیز عملا در خدمت طبقه‌ی مرچنت قرار گرفتند و برای ماندن در قدرت نیز به آن‌ها باج می‌دادند.

سوداگری و منفعت‌طلبی به مرور به یک عقیده و ایدئولوژی به نام مرکانتلیسم تبدیل شد. عقیده‌ای که مورد تأیید متفکرینی چون آدام اسمیت و توماس هابز نیز قرار گرفت. همین امر منجر شد تا الگوی معیشت مردم متحول شده و به دست آوردن پول و کسب سود به هر قیمت، به اصلی‌ترین هدف مردم در زندگی بدل شود.

این پویانمادانش Knowledge Motion در ادامه به مشکلاتی که این نوع نگرش در جامعه پدید می‌آورد، می‌پردازد و راه‌کار‌های اسلام را برای برون رفت از این مشکل بیان می‌کند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس خنده دار(۳)-گنجشک

س سپتامبر 1 , 2015
برای بزرگ دیدن عکس ذخیره کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...