دانلود صوت ترتیل سوره هایی که در شب قدر تاکید بسیاری شده است”با صدای استاد پرهیزکار”

اشتراک گذاری :

نودیها:تلاوت قرآن در مه حال ارزشمند است زیرا قرآن کلام خدا است و خواندن همه سوره‌ها فضیلت و ثواب دارد. البته بر اساس احادیث برخی از سوره‌ها در زمان‌هایی خاص سفارش شده که به طور حتم در آن حکمتی نهفته است.

شب‌های قدر نیز فضایل بسیاری دارد و سرنوشت یک سال انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد و تثبیت می‌شود. خداوند درباره عظمت این شب در سوره مبارکه «قدر» آورده است: «شب قدر شبى است که از هزار ماه بهتر است» (لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر).

از اعمالى که در طول سال، مخصوصا شب‌هاى مبارک رمضان و به ویژه در شب قدر به آن سفارش شده است، احیا و شب زنده‏‌دارى است. پیامبر اکرم(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود». 

در روایتی دیگر وارد شده است که از رسول اکرم (ص) سوال شد: در شب قدر چه از خدا بخواهیم؟ ایشان فرمودند: عافیت و سلامتی.

فضیل بن یسار گوید: امام باقر(ع) در شب بیست‌ویکم و بیست‏‌وسوم ماه رمضان مشغول دعا می‌شد تا شب به‌ سر آید و آنگاه که شب به پایان می‌رسید نماز صبح را می‌‏خواند. (وسائل الشیعه، جلد ۷، ص ۲۶۰)

در این شب‌ها تلاوت‌ سوره‌های مبارکه «قدر، دخان، روم و عنکبوت» توصیه شده است به ویژه در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان که نقل شده است: «… عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَهَ الْعَنْکَبُوتِ وَ الرُّومِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهَ ثَلَاثَهٍ وَ عِشْرِینَ فَهُوَ وَ اللَّهِ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ لَا أَسْتَثْنِی فِیهِ أَبَداً وَ لَا أَخَافُ أَنْ یَکْتُبَ اللَّهُ عَلَیَّ فِی یَمِینِی إِثْماً وَ إِنَّ لِهَاتَیْنِ السُّورَتَیْنِ مِنَ اللَّهِ مَکَاناً»؛ ابو بصیر مى‏‌گوید: امام صادق(ع) فرمود: هر کس در شب بیست‌وسوم ماه رمضان سوره عنکبوت و روم را بخواند، به خدا سوگند که او از اهل بهشت خواهد بود، و من هرگز کسى را از این حکم استثنا نمى‌‏کنم و بیم آن ندارم که در این سوگند خداوند گناهى بر من بنویسد، این دو سوره نزد خدا جایگاهى عظیم دارند.

در شب‌های قدر، درهای جهنم بسته و درهای بهشت، گشوده می‌شود و شیطان در این شب بیرون نمی‌آید تا صبح آن طلوع کند. در این شب درهای آسمان و رحمت الهی بر روی بندگانش گشوده می‌شود و شب قبولی اعمال است.

در ادامه صوت تلاوت سوره‌های مبارکه «عنکبوت، روم، دخان و قدر» با صدای شهریار پرهیزکار تقدیم می‌شود.

دانلود صوت سوره عنکبوت

دانلود صوت سوره روم

دانلود صوت سوره دخان

دانلود صوت سوره قدر

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 18 میانگین: 4]

Related Images:

Visits: 211

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “دانلود صوت ترتیل سوره هایی که در شب قدر تاکید بسیاری شده است”با صدای استاد پرهیزکار”

  1. ممنون به خاطر سوره های شب قدر خیلی دنبال گشته بودم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خرمای تولید کالیفرنیا؛ دارای برچسب«غیر تراریخته»

ش ژوئن 17 , 2017
نودیها:امریکا به عنوان مهد محصولات تراژن (تراریخته یا GMO) برچسب‌گذاری برای تراژن بودن یا نبودن همه محصولات غذایی را الزامی کرده تا مصرف کننده خود بین محصولات سالم (گران‌قیمت) و معمولی یا تراژن (ارزان قیمت)، انتخاب کند. برچسب واضح «غیرتراژن» روی بسته خرما در کالیفرنیا را ببینید. تسنیم برای امتیاز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...