دانلود تیزر انیمیشن پیام راشل کوری که تلوزیون پخش نکرد

اشتراک گذاری :

 

بسم الله الرحمن الرحیم – تیزر انیمیشن پیام راشل کوری که از تلویزیون پخش نشد. در ادامه می توانید گفتگو با کارگردان و مسایل دیگر این انیمیشن را بخوانید.

 

 محمدرضا تاجداری: در حالی که بسیاری از برنامه‌های رسانه‌ی ملی در روز قدس مطابق معمول، به پخش گفتگوهای نخ‌نماشده، فیلم‌های کلیشه‌ای، تصاویر تکراری و نماهنگ‌های نامربوط به روز قدس اختصاص داشت،  سازمان صداوسیما در اقدامی عجیب از پخش یک انیمیشن با کیفیت و ضد استکباری پیرامون «راشل کوری» خودداری و دلیل این کار را عوارض بین المللی و تنش زایی با امریکا آن عنوان کرد.

به گزارش رجانیوز، انیمیشن «پیام راشل کوری» با برخورداری از تم آخرالزمانی به ماجرای شهادت «راشل کوری» – دختر جوان آمریکایی که  سال ۲۰۰۳، توسط بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در حالی که به تخریب منزل یک خانواده فلسطینی در «رفح» غزه اعتراض می‌کرد، زیر گرفته شده و به شهادت رسید – می‌پردازد. این انیمیشن با نمایش صحنه‌هایی از نبرد پایانی دنیا، پیروزی نهایی و آزادی بیت‌المقدس، با برداشتی  آزاد به وقایع و نقش ایران در دوره‌ی پس از ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. این انیمیشن چهارمین ساخته «فرهاد عظیما»ست که پیش از این انیمیشن‌های «ختم صاعر» -تجلیل شده توسط «سید حسن نصرالله»-، «نبرد خلیج فارس» -برگزیده‌ی سومین جشنواره مردمی فیلم عمار- و «مقاومت و پیشرفت۱» را ساخته بود.
«فرهاد عظیما» کارگردان انیمیشن «پیام راشل کوری» در مورد ماجرای ارائه‌ی انیمیشن «پیام راشل کوری» به صداوسیما و دلایل عدم پخش آن، به خبرنگار رجانیوز گفت: «ما سال گذشته انیمیشنی ساختیم که یک کار مستقل در جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی به حساب می‌آمد. به این معنا که از فضای دولتی دور بود و هدف از آن هم این بود که هم از کاغذ بازی‌های اداری و دنبال بودجه دویدن به دور باشیم و هم از دخل و تصرف دیگران در انیمیشن جلوگیری کنیم.  نام این انیمیشن «پیام راشل کوری» است که طی ۸ ماه و با بودجه‌ی ۴۰ میلیون تومان -بودجه‌ی کاملا شخصی- و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی بنده ساخته شد که چند وقت پیش نیز که همراه برگزیدگان جشنواره‌ی عمار به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم، این انیمیشن را به دست ایشان رساندیم.»
 وی افزود: «برای رونمایی از «پیام راشل کوری» آقای «فرج‌الله سلحشور» و خانم «نیلچی‌زاده» تشریف آوردند، ولی متأسفانه این رونمایی توسط خبرگزاری‌ها بایکوت شد و در حالی که ۱۲ خبرنگار در مراسم حضور داشتند، هیچکدام صحبت‌های مهمانان ما را پوشش ندانند و برخی نیز مستند را سیاسی جلوه دادند و آن را به دولت نهم و دهم ربط دادند. در حالی که مهمانان این مراسم از کیفیت مستند به شدت راضی بودند؛ تا جایی که آقای «سلحشور» گفت که من در این مدتی که در سینما بودم، تا به حال چنین کاری ندیده‌ام و افتخار می‌کنم که با دیدن این کار دم از هنر انقلابی می‌زنم و در مقابل این انیمشن کرنش می‌کنم. البته خود ما بهتر می‌دانیم که لیاقت چنین تعاریفی از ایشان را نداریم.»
برگزیده‌ی دوره‌ی سوم جشنواره‌ی فیلم عمار در ادامه‌ درباره‌ی ارائه‌ی این انیمیشن به نهادها و به ویژه صداوسیما اظهار داشت: «به هر ترتیب انیمیشن اکران شد، ولی در کمال تأسف سازمان‌هایی که ما روی کمک آن‌ها حساب کرده بودیم، اعلام کردند که چون شما انیمیشن را اکران کردید، دیگر نمی‌توانیم آن را از شما خریداری کنیم. ما هم برای آنکه بودجه‌ی ساخت انیمیشن را زنده کنیم، آن را به صدا‌وسیما عرضه کردیم که آن‌ها هم اعلام کردند پول نداریم!»
وی با اشاره به دلایل عجیب و غریب صداوسیما برای عدم پخش این اثر حتی به صورت رایگان اضافه کرد: «ما وقتی این کار را می‌ساختیم، تصور می‌کردیم که صداوسیما به دنبال ما می‌دود تا کار را از ما خریداری کند. اما بعد از ساخت دیدیم که نهایت کار فرهنگی آن‌ها در روز قدس این است که تصاویری را از راهپیمایی بگیرند و پخش کنند. این موضوع باعث شد که ما به آن‌ها بگوییم که پول هم نمی‌خواهیم و شما فقط پخش کنید، اما باز هم به خاطر دلایل بنی‌اسرائیلی این کار را هم نکردند؛ مثلا می‌گفتند که خانم «راشل کوری» آرایش غلیظی داشته. گفتیم تصویر را سیاه و سفید کنید، اما آقایان بعد از روز قدس به ما گفتند که خودتان باید این کار را می‌کردید و این در حالی بود که به نظر هیچ یک از بزرگوارانی که این انیمیشن را پیش از این دیده بودند، چنین مشکلی در کار وجود نداشت.
ایراد دیگر را  مرکز صبا -مرکز انیمیشن‌سازی صداوسیما- گرفت که در نوع خود بسیار جالب بود. آن‌ها گفتند شما باید پرچم آمریکا را حذف کنید، زیرا ما با آمریکا سر جنگ نداریم و انیمیشن شما التهاب برانگیز است.»
کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس» با انتقاد از سیاست‌های عجیب و  غریب صداوسیما گفت: «حتی ۴ ماه قبل از روز قدس باشگاه خبرنگاران جوان با من مصاحبه کرد و قرار بود قبل از روز قدس یک خبر ۵ دقیقه‌ای از انیمیشن در مجله‌ی خبری پخش شود، اما در دقیقه‌ی نود گفتند که این خبر با سیاست‌های ما همخوانی ندارد. عجیب اینجاست خبر مربوط به لنگه کفشی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب کوچک شده است، با سیاست‌های صداوسیما همخوانی دارد و از اخبار ۲۰:۳۰ پخش می‌شود، ولی انیمیشنی با موضوع روز قدس هخوانی ندارد و بایکوت می‌شود.»
«عظیما» سپس به تمایل یکی از شیوخ عرب برای خرید این اثر اشاره کرد و ادامه داد: «چندی پیش یکی از افراد متمول عربی وقتی این کار را دید، حاضر شد پول خوبی به ما بدهد ولی دو شرط گذاشت. یک این که به جای عکس رهبری در انیمیشن عکس شیخ آن کشور گذاشته شود و دو این که به جای پرچم ایران پرچم همان کشور عربی قرار داده شود، اما ما این کار نکردیم؛ در حالی که می‌توانستیم چند صد میلیون درآمدزایی کنیم. با این وجود، در ایران برخی که قول خرید انیمیشن را داده بودند، زیر حرفشان زدند. به همین دلیل فعلاً من «پیام راشل کوری» را در آرشیو خود نگه داشته‌ام. در حالی که ما از جیب خودمان هزینه کردیم و بر اساس وظیفه آن را به تولید رساندیم. اما حتی به رایگان هم حاضر نیستند آن را پخش کنند.»
او در پایان پیرامون بازخوردها و فرجام کار قبلی خود –نبرد خلیج فارس- گفت: «برای انیمیشن قبلی بنده با عنوان «نبرد خلیج فارس» -از برگزیدگان دوره‌ی سوم جشنواره‌ی عمار- هم با وجود خریداری توسط موسسه‌ی اوج، هیچ مراسم اکرانی گرفته نشد. البته این کار توسط فردی ناشناس و بدون هماهنگی با ما، به صورت کامل روی سایت یوتیوب قرار گرفت که تا کنون ۴۰۰۰۰ نفر که اکثرا عرب هم هستند، از آن بازدید کرده‌ و نظرات بسیار جالبی پیرامون آن داده‌اند. حتی چند وقت پیش فردی از فرانسه با من تماس گرفت و پیرامون همین کار «نبرد خلیج فارس» گفت که من تعجب کردم که مگر می‌شود در ایران یک انیمیشن با چنین کیفیت فنی ساخته شود؟ با چنین اوصافی باید پرسید که تا کی ما باید بر اساس دغدغه کار بسازیم و کار ما نه حمایت و نه دیده شود؟»
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 60

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود قارچ خور 3 برای رایانه - مگادرایو یا میکرو

پ آوریل 9 , 2015
بازی – دانلود بازی کم حجم آیا می دانید سوپر ماریو یکی از بازیهای فراماسونهاست دستکشهای سفید ماریو و صفحه شطرنجی و حرف ام انگلیسی در کلاهش همان اول کلمه ماسون است خیلی از نشانه های دیگر در این بازی فراماسونری است ؟ مولفه های دیگری که درون بازی هست […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...