دانستنیهای اندام جنسی کودکان

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – مسائل جنسی

کودک شما شروع به فراگیری در مورد بدن خودش می کند. آموزش اسم های مناسب برای اعضای بدن به کودکتان حائز اهمیت است.

کوتاهی در این امر ممکن است این ذهنیت را برای کودک ایجاد کند که حتما چیز بدی در کار است که اسم مناسبی وجود ندارد. همچنین به کودکتان یاد بدهید که کدام اعضاء خصوصی هستند ( اعضایی که توسط لباس های زیر پوشیده می شوند.)

فرآوری: نوریه نوچمنی

کودک شما شروع به فراگیری در مورد بدن خودش می کند. آموزش اسم های مناسب برای اعضای بدن به کودکتان حائز اهمیت است.

کوتاهی در این امر ممکن است این ذهنیت را برای کودک ایجاد کند که حتما چیز بدی در کار است که اسم مناسبی وجود ندارد. همچنین به کودکتان یاد بدهید که کدام اعضاء خصوصی هستند ( اعضایی که توسط لباس های زیر پوشیده می شوند.)

سن 4 تا 5 سالگی

کودک شما احتمالا شروع به ابراز توجه در مورد جنسیت می کند، هم در مورد خودش و هم جنس مخالف. او ممکن است بپرسد که بچه از کجا می آید. او می خواهد بداند که چرا بدن دخترها و پسرها با هم فرق می کند. همچنین او آلت تناسلی اش را لمس می کند و حتی به آلت تناسلی بچه های دیگر علاقه نشان می دهد. این ربطی به فعالیت های رابطه جنسی بالغین ندارد، بلکه نشانه یک تمایل معمولی است. اگرچه، کودک شما نیاز دارد که بداند چه چیزی خوب است و چه چیزی بد. قرار دادن یک سری محدودیت ها در شناسایی های کودک در واقع یک مسئله خانوادگی است.

وقتی کودکتان به سن مدرسه می رسد، بایستی موارد زیر را بداند:

**  اسامی درست اعضای بدن
** عملکرد هریک از آنها
** تفاوت های فیزیکی بین پسرها و دخترها
کودک شما در حال فراگیری چیزهای بیشتری در مورد تعاملات افراد  با یکدیگر است. او ممکن است نسبت به روابط جنسی بین بالغین کنجکاوی نشان دهد. سوالات او پیچیده تر می گردند چرا که او بدنبال درک ارتباط بین جنسیت و پیدایش نوزاد می گردد. این مهم است که  به کودکتان کمک کنید تا جنسیت را به طریقه سالمش درک کند. درس ها و ارزش هایی که او در این دوران می آموزد تا دوران بلوغ با او خواهد بود. این بعدها روابط معنی دار دوران بلوغ را پرورش می دهد. به کودکتان بیاموزید که از نظر جنسی مسئولیت پذیر بودن، یکی از مهمترین درس های زندگی اش است.

عوامل خود ارضایی در کودکان

کاوش در اندام جنسی و لذت از تحریک آن به صورت گهگاه رفتاری طبیعی در برخی از کودکان دیده می شود. قریب به یک سوم کودکان وقتی مشغول کاوش درباره ی اندام خویش هستند، پدیده خودارضایی را کشف می کنند و گاهی این عمل را ادامه می دهند، چون احساس خوبی نسبت به آن پیدا می کنند . این کار برای شان احساس جالب و لذت بخشی به همراه دارد، و گاهی هم برای کاهش اضطراب یا به خواب رفتن به این عمل می پردازند. بسیاری از کودکان دارای حیات جنسی هستند، گاهی آن را آشکار می کنند. از آن بابت که هنوز به زشتی و قبح مسئله آگاه نیستند و زمانی هم در خفا بدان سرگرمند و این هنگامی است که کسی را مانع خود ببینند.
عوامل بسیاری در ایجاد رفتار کاوش در اندام جنسی دخالت دارند که ما در ذیل اختصارا به شرح ان می پردازیم:
الف- عوامل زیستی : وجود انگل های معدوی و کرمک که سبب خارش در مقعد یا ورم در اطراف دستگاه تناسلی می شود- عدم شستشوهای منظم که حالت خارش را در دستگاه تناسلی ایجاد می کند.
ب- عوامل مکانیکی تحریک: که شامل دستکاری دائم کودک با عضوش- تماس خود به تشک یا به نرده و پله اگر بصورت دائم ایجاد شود- شستشوهای افراطی همراه با دستکاری کودک در حمام یا توالت .
ج- عوامل روانی: شامل منع های غلط و شدید و تهدیدها و پرهیز دادن های مکرر از یک امر سبب توجه بیشتر کودک می شود- حالت تنهایی و انزوا و حالت سربار و زاید بودن موجبات لغزش و انحراف را فراهم می اورد.
د- عوامل اجتماعی: شامل شنیدن داستان های بدآموز- مشاهده عکس های تحریک کننده

راه های جلوگیری از خود ارضایی کودک

– مشغول نگه داشتن دستان کودک با وسایلی مانند اسباب بازی در مواقع حساس و زمینه ساز مثل زمان خواب- اضطراب ، از عوامل مهم در زمینه افراط جنسی است.
– تا وقت خواب کودک نرسیده به رختخواب نرود. پس از بیداری فورا از رختخواب بیرون بیاید.
–  از پوشیدن لباس تنگ و زبر که مایه تحریک می شود، خودداری بعمل آید.
– محل خواب پسران و دختران باید از هم جدا شود. زیرا از عوامل محرک جنسی، اصطکاک و لمس است.
– تماس فیزیکی خود را با کودکان افزایش دهید. برخی کودکان وقتی در طول روز بیشتر در آغوش گرفته می شوند و مورد نوازش قرار می گیرند کمتر دست به خودارضایی می زنند. سعی کنید مطمئن شوید کودکتان حداقل یک ساعت از زمان اختصاصی برای بودن با شما و دریافت عواطف به شکل تماس جسمی برخوردار می باشد.
– قبل از خواب کودک را وادار کنید که به دستشویی برود. پر بودن مثانه ممکن است باعث تحریک جنسی شود.
– تنبیه کردن و جملات امرانه ای چون " دست نزن" بدترین نحوه برخورد با کودکانی است که با الت تناسلی خود بازی می کنند. باید توجه داشت کودکان قدرت تمرکز ضعیفی دارند و می توان با اقدام ساده ای، کودک را از این عمل بازداشت.

 

منبع : آلورشاپ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سیاست در کلام آیت الله بهجت(ره)

پ آوریل 16 , 2015
اغلاط سیاسی سیاسیّون امروز… چه بسا اغلاط سیاسیِ سیاسیّون مسلمان امروز، به مراتب بدتر از آنهاست. استخدام و خادم کفّار شده اند به شرط این که رییس مسلمانان، و حاکم ممالک اسلامی باشند و آن چه کفّار می خواهند بکنند! نظیر رضا پهلوی در ایران و مصطفی کمال در ترکیه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...