داستان کوتاه ولادت امام هادی (ع) و مادر بزرگوارشان

اشتراک گذاری :

داستان "طلعت نور بین مکه و مدینه" در مورد امام هادی علیه السلام که جان ناقابلم فدایش شود را در ادامه بخوانید.

 

 

۱-طلعت نور بین مکّه و مدینه

طبق آنچه تاریخ ‌نویسان آورده اند:

یکى از اصحاب امام محمّد جواد علیه السلام – به نام محمّد بن فرج حکایت کند:

روزى حضرت ابوجعفر، امام جواد علیه السلام مرا در محضر مبارک خویش فرا خواند.

وقتى بر آن حضرت وارد شدم و نشستم ، اظهار داشت : امروز قافله اى به این محلّ آمده است و تعدادى کنیز براى فروش همراه خود آورده اند.

و سپس کیسه اى را – که مبلغ شصت دینار در آن بود – تحویل من داد و ضمن فرمایشاتى ، مطالبى را پیرامون کنیزى بیان نمود؛ و حالات و خصوصیّات آن کنیز را از جهت قیافه ، قامت و لباس توصیف کرد.

بعد از آن که امام جواد علیه السلام ، مطالب لازم را بیان نمود، به من دستور داد تا به سمت آن قافله حرکت کنم و آن کنیز مورد نظر را خریدارى نمایم .

پس طبق دستور حضرت حرکت کردم ، هنگامى که به محلّ فروش کنیزان رسیدم ، کنیزان را یکى پس از دیگرى تفحّص و جستجو کردم تا سرانجام ، کنیز مورد نظر حضرت جواد علیه السلام را – که توصیف و معرّفى نموده بود – پیدا کردم .

و در نهایت ، او را به همان مقدارى که حضرت داده بود خریدارى کرده و خدمت امام علیه السلام آوردم .

این کنیز نامش سمانه (جمانه ) بود؛ و طبق إ قرار و اعتراف خودش ، دست هیچ نامحرمى به او دراز نشده بود؛ و صحیح و سالم در خدمت امام محمّد جواد علیه السلام حضور یافت .

این همان کنیزى مى باشد که حضرت امام علىّ هادى علیه السلام از آن بانوى مجلّله ، متولّد شد.

همچنین مورّخین و محدّثین به نقل از علىّ بن مهزیار و محمّد ابن فرج حکایت کنند:

ولادت پُر میمنت و با سعادت امام هادى علیه السلام همچون ولادت دیگر امامان و اوصیاء رسول خدا صلوات اللّه و سلامه علیهم ، واقع شد.

و مادر آن حضرت ، نیز یکى از زنان بافضیلت و باکمال زمان خویش بوده است ، همان طورى که امام هادى علیه السلام ، ضمن فرمایشاتى در رابطه با منزلت و مقام والاى آن بانوى مکرّمه و بزرگوار، چنین اظهار نمود:

مادرم ، زنى با معرفت و با فضیلت بود؛ و نسبت به من معرفت کامل داشت و تمام مسائل و حقوق الهى را در همه موارد رعایت مى کرد، او اهل بهشت مى باشد.

و سپس افزود: تا قبل از پدرم ، حضرت جواد الا ئمّه علیه السلام دست هیچ انسانى به او نزدیک نشده بود.

همچنین آورده اند:

منوّره مراجعت مى نمود، چون در محلّى به نام صُریا – سه فرسخ مانده به شهر مدینه طیّبه – رسیدند، نوزادى عزیز و مبارک به نام حضرت ابوالحسن ، امام علىّ هادى علیه السلام ، همانند دیگر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، پاک و پاکیزه ؛ و همچون جدّ بزرگوارش ، امام موسى کاظم علیه السلام در حال بازگشت از شهر مکّه معظّمه به مدینه طیّبه ، دیده به جهان گشود.(۸)

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 348

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود فیلم فینال مصطفی خونا برنامه اسراء شبکه قرآن

پ اکتبر 15 , 2015
تلویزیون مهاجر – تلویزیونی دانلود فیلم فینال مصطفی خونا برنامه اسراء شبکه قرآن با کیفیت ۱۰۰ کیلوبایت دانلود با حجم ۳۱.۷ مگابایت به مدت ۴۳ دقیقه از لینک مستقیم دانلود با حجم ۳۱.۷ مگابایت به مدت ۴۳ دقیقه از فور شیر     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...