خواندن دعای عرفه ثوابی برابر حج دارد/ مهمترین اعمال روز عرفه چیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها:محمد خوش نظر کارشناس علوم قرآنی گفت: با توجه به اعمالی که برای روز عرفه به آن ها سفارش شده می توان گفت که غسل یکی از مهمترین آنها به شمار می رود.

وی ادامه داد: خواندن زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه ثواب بسیاری دارد که معادل با ۱۰۰۰حج می باشد.

خوش نظر تصریح کرد: همچنین پیش از اینکه فرد مشغول خواندن دعای عرفه شود بهتر است دو رکعت نماز بخواند و پس از نماز اعتراف به گناه کند. دراین نماز پس از حمد، خواندن سوره توحید در رکعت اول و خواندن سوره کافرون در رکعت دوم سفارش شده است.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود همچنین توضیح داد: پس از این نماز نیز علاقمندان می توانند چهار رکعت نماز بخوانند به گونه ای که شامل دو نماز دو رکعتی بشود و فرد پس از خواندن سوره حمد در هر رکعت ۵۰ مرتبه سوره توحید را بخواند.

وی یادآور شد: مهمترین عمل در روز عرفه خواندن دعای عرفه است که تمامی افراد این روز را با این دعا می شناسند. روز عرفه روز بسیار مهمی است چرا که روز شناخت و معرفت پروردگار و اعتراف به بزرگی او قلمداد می شود.

خوش نظر در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین اظهار کرد: در دعای عرفه به شناخت پروردگار و همچنین آشنایی با صفات بزرگ او اعتراف می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به روزه گرفتن در روز عرفه سفارش بسیاری شده چراکه ثواب بسیاری دارد اما به این نکته نیز تاکید شده که اگر روزه گرفتن موجب بی حال شدن فرد برای خواندن دعای اصلی عرفه شود، بهتر است روزه نگیرد.

میزان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 27

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نصیحت کارشناسان، آیفون ۷ نخرید

ی سپتامبر 11 , 2016
نودیها: کارشناسان می گویندد سال آینده همراه جشن دهمین سالگرد آیفون است به همین دلیل آیفون ۸ با ویژگی های منحصر به فردی به بازار عرضه خواهد شد.   پایگاه اینترنتی “دیلی میل” به نقل از کارشناسان تلفن های همراه یادآور شد: اپل هر دو سال یک بار تغییراتی را در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...