خواص ۱۳ خوردنی مفید: بخورید و لاغر شوید!

اشتراک گذاری :

بسیاری رژیم غذایی می‌گیرند و خود را از خوردن برخی خوراکی‌ها محروم می‌کنند تا مقداری از وزن اضافه خود را کاهش دهند اما شاید باورش سخت باشد که با خوردن هم بتوان لاغر شد یا تناسب اندام را حفظ کرد. در مطلب پیش رو خوراکی‌هایی معرفی شده که خواصشان باعث آب کردن چربی‌ها می‌شود.

اگر شما هم خواهان یک شکم تخت و صاف هستید این مواد غذایی را فراموش نکنید:
۱- جو دو سر
جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت‌ها در معده شما باقی می‌ماند. شما می‌توانید آن را با توت، شیرین کرده، سپس مصرف کنید.

۲- بادام و آجیل
این مواد شما را سیر نگه می‌دارند و باعث کوچک کردن شکمتان می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند مدت زمان بیشتری از آن‌هایی که برنج می‌خورند، سیر می‌مانند. برای سیر ماندن در طول روز، ۲۴ عدد بادام بخورید. از مصرف آجیل‌های شور نیز خودداری کنید زیرا سدیم زیاد، فشار خون را بالا می‌برد.
۳- پودر پروتئین
این ماده تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی‌ها را می‌سوزاند و در ساخت ماهیچه مؤثر است. دو قاشق چایخوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی، میوه، ماست و شیر کم چرب را با پودر پروتئین مخلوط کنید.

۴- روغن زیتون
هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. بدین منظور روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل می‌کند و شما را سیر نگه خواهد داشت. روغن‌های هیدروژنه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا با چربی‌های ترانس ناسالم ساخته شده‌اند.
۵- توت
توت سرشار از فیبر است. یک فنجان از این ماده تنها ۶ گرم کالری دارد.

۶- تخم مرغ
تخم مرغ شامل ویتامین ب ۱۲ است، ویتامینی که چربی‌های بدن را از بین می‌برد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می‌کنند، بیشتر از آن‌هایی که نان‌های شیرین می‌خورند، وزن کم می‌کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
۷- حبوبات
حبوبات، کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن مؤثر است. هفته‌ای یک بار به جای گوشت، حبوبات مصرف کنید. در این صورت شما مقدار زیادی چربی از رژیمتان حذف و فیبر را جایگزین آن خواهید کرد.

۸- ماهی و گوشت بدون چربی
بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می‌سوزاند. اگر می‌خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید. سالمون و ماهی تن انتخاب‌های خوبی هستند. این مواد حاوی امگا ۳، از استرس که خود عامل چربی شکم است، جلوگیری می‌کنند.
۹- غلات
اگر می‌خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می‌دارد.

۱۰- سبزیجات سبز رنگ
سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده‌های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.
۱۱- کره بادام زمینی
چه کسی فکرش را می‌کرد که این ماده خوشمزه، چربی شکم را از بین ببرد؟ کره بادام زمینی سرشار از نیاسین (ویتامین ب ۳) است، ویتامینی که هضم غذا را سرعت می‌بخشد و چربی شکم را نیز از بین می‌برد. فقط باید مراقب مقدار مصرفی آن باشید. از آنجا که این ماده چربی زیادی دارد، مصرف تنها ۲ قاشق غذاخوری از آن در روز توصیه می‌شود. تا جایی که می‌توانید کره بادام زمینی خانگی مصرف کنید زیرا در کره‌های بادام زمینی که در بازار به فروش می‌رسند، شکر اضافه شده است.

۱۲- لبنیات
کلسیم چربی‌ها را از بین می‌برد. فقط یادتان باشد که لبنیات کم چرب یا بدون چرب مصرف کنید.
۱۳- آواکادو
علاوه بر چربی‌های سالمی که در این ماده وجود دارد، آواکادو منبع فیبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در یک عدد آواکادو) و یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی است. (زندگی ایده‌آل)

جام جم آنلاین

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 60

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کشف شگفت‌انگیز دانشمندان در مورد قلب

پ ژوئن 11 , 2015
تیمی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا گیرنده‌های چشایی و بویایی را در قلب انسان شناسایی کرده‌اند. محققان مدرسه بیوپزشکی این دانشگاه توانستند حضور این گیرنده‌ها را به عنوان بخشی از تحقیقاتشان درباره بزرگ‌شدن قلب انسان در طول بیماری شناسایی کنند. تیم علمی نشان داد حدود ۱۲ گیرنده چشایی به ویژه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...