خواص اعجاب انگیز انجیر / کلسیم بیشتر از شیر

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

خواص اعجاب انگیز انجیر / کلسیم بیشتر از شیر – متن در ادامه.

انجیر خواص ضدسرطانی و ضد سرماخوردگی دارد و برای درمان سوء هاضمه، یبوست و التهاب ریه کاربرد دارد. این ماده خوراکی ارزشمند دارای بیشترین میزان کلسیم است و به دلیل کالری بالا، برای زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود.
خبرگزاری فارس: خواص بی نظیر انجیر/کلسیم انجیر از شیر بیشتر است

حمید افراسیابی در مورد خواص انجیر گفت: انجیر خاصیت ضد سرطانی دارد و جوشانده غلیظ انجیر خشک برای درمان سرماخوردگی توصیه می شود.

وی ادامه داد: مصرف انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا در کاهش وزن نیز موثر است چرا که گرسنگی را رفع می کند.

انجیر تقویت کننده کبد است و در رفع سوء هاضمه کمک می کند.این خوراکی ارزشمند منبع خوبی از کلسیم است به همین دلیل به افزایش تراکم استخوان کمک کرده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند حتی گفته شده کلسیم در انجیر به اندازه کلسیم موجود در شیر است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف انجیر دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می‌دهد گفت: مهمترین خاصیت شناخته شده انجیر رفع یبوست است چرا که فیبر بالای آن مانع یبوست می شود و به عملکرد روده کمک می کند.

وی گفت: برای درمان سیاه سرفه و ذات‌الریه می توان از انجیر استفاده کرد.همچنین تعرق بدن را بیشتر کرده و ضد تب است.

افراسیابی ادامه داد: انجیر سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B و C است. این خوراکی به عنوان یک تنقلات خوب و مفید برای کودکان باید استفاده شود چراکه کالری و انرژی زیادی هم تولید می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: انجیر برای درمان آرتروز و درد مفاصل کاربرد دارد و درمان کننده التهاب دستگاه تنفسی است..

وی تصریح کرد:انجیر به میزان بالایی هم گوگرد دارد که برای تقویت مو مفید است و مصرف آن برای زنان باردار بسیار توصیه می شود.


منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 155

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

موسیقی و جایگاه آن از نگاه اسلام

س آوریل 14 , 2015
هنر به عنوان یکی از جلوه های جمال الهی همواره از نظر اسلام مورد توجه بوده و مخالفت اسلام با برخی از رشته ها یا اشکال خاصی از آن ، دلیل دیگری دارد.   مشروح کامل در ادامه   منبع: جنبش مصاف برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...