خطر نوشابه انرژی زا !

اشتراک گذاری :
سایت نودیها :  مدت بسیاری است در رسانه‌ها مطالبی در خصوص مضرات نوشیدنی‌های انرژی‌زا مطرح شده است. متخصصان تغذیه می‌گویند مقادیر بالای کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها برای بزرگسالان نیز زیان‌آور است چه برسد به کودکان.
مسئله‌ای که به خصوص در کشورهای اروپایی به چشم می‌خورد این است که کودکان علاوه بر جوانان به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌پردازند.
گفته می‌شود، ۱۸ درصد نوجوانان زیر ۱۰ سال و دو سوم نوجوانانی که به تازگی به بلوغ رسیده‌اند، نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد، این نوشیدنی‌ها باعث تپش قلب، فشار خون بالا، تهوع، استفراغ، تشنج و بیماری‌های روانی می‌شود.برخی باورند نوشیدنی های انرژی زا باعث افزایش انرژی بدن می شوند اما محققان در جدیدترین مطالعات خود دریافتند بالعکس این نوشیدنی ها به مرور زمان انرژی بدن را از بین می برند.
یکی از خبرگزاری‌های خارجی در مطلبی نوشت: دختری ۱۶ ساله در پی مصرف مستمر نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام تعطیلات در مکزیک جان خود را از دست داد.
علاوه بر آن از سال ۲۰۰۴ مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا در کشور آمریکا جان ۳۴ نفر را گرفته است.
در حال حاضر شواهد کافی در مورد این‌که نوشیدنی‌های انرژی‌زا چگونه خطراتی برای بدن ایجاد می‌کند، وجود ندارد. همچنین مطالعات چندانی در خصوص آثار منفی این نوع نوشیدنی‌ها بر روی کودکان صورت نگرفته است.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 61

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ماجرای فیلم تقطیع شده حسن عباسی چیست؟ / چه جریانی پشت پرده‌ی این اقدام است؟

س جولای 26 , 2016
برای دیدن خبر و فیلم و صوت اینجا کلیک کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 61

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...