خطرناک‌ترین نوشیدنی‌ها برای مصرف دارو

اشتراک گذاری :

نودیها:خطرناک ترین نوشیدنی هایی که ممکن است برای استفاده از برخی داروهای خاص انتخاب کنید، از این قرار است:

آب گریپ فروت: آب گریپ فروت بر روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی می گذارد (از جمله داروھای استاتین). با توجه به اینکه اثر این آب این میوه مرکباتی بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارورا مصرف کند و یا اینکه باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری نماید.

آب انار: در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن بسیاری از داروھای ضد فشار خون می شود.

شیر، شیرسویا، اسموتی ھای حاوی شیر: کلسیم با داروھای تیروئید تداخل ایجاد می کند. باید حداقل ۴ ساعت از زمانی که داروی تیروئید خورده اید، صبر کنید و سپس می توانید نوشیدنی حاوی کلسیم (مثل شیر) بنوشید.

کافئین (قھوه، چای سبز و نوشیدنی ھای انرژی زا): مصرف کافئین ھمراه با داروھای محرک، می تواند تھدید جدی برای سلامتی محسوب شود. مثلا، اگر از داروی افدرین، آسم و آمفتامین استفاده شود و ھمزمان نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد خطرناک است.

نوشیدنی ھای ورزشی: پتاسیم موجود در نوشیدنی ھای ورزشی، در صورت مصرف ھمزمان نوشیدنی با بعضی از داروھای قلبی یا داروھای ضد فشار خون، می تواند خطرناک باشد.

چای سبز: چای سبز و نیز سایر خوراکی ھای حاوی ویتامین کا مثل بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروھای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد چون اثردهی آنها به شدت کاهش می یابد.
 

دوغ: دوغ هم اثراتی مشابه شیر داشته، بنابراین استفاده از آن هم توصیه نمی‏شود. این نوشیدنی نیز حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به آن از جذب کلسیم جلوگیری می‏ کند؛ پس به‌ طور کلی آب گزینه بهتری نسبت به سایر نوشیدنی ‌هاست.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 21

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شعر جدید حمیدرضا برقعی در رثای امام جعفر صادق(ع)

چ جولای 19 , 2017
نودیها:سیدحمیدرضا برقعی، شاعر آئینی، در آستانه شهادت امام صادق(ع) نوسروده‌ای را به ساحت مقدس این امام همام تقدیم کرد. متن سروده برقعی که آن را در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی منتشر کرده به این شرح است:   به منبر می‌رود دریا، به سویش گام بردارید هلا! اسلام را از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...