خطرناکترین وسیله الکترونیکی هنگام آشپزی

اشتراک گذاری :
مهارتهای زندگی
پژوهشگران هشدار می‌دهند استفاده از تلفن همراه در حین آشپزی می‌تواند ناقل انتقال انواع باکتری‌ها از گوشی به مواد غذایی و بروز انواع مسومیت‌های غذایی در افراد شود.
گفتنی است؛ مطالعات جدید نشان می‌دهند وسایلی مانند حوله آشپزخانه، تلفن بدون سیم و یا تلفن همراه از بزرگترین عوامل بیماری زا در آشپزخانه و مسبب انواع مسمومیت‌های غذایی هستند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس آمارها اکثر افراد به ویژه بانوان در حین آ‌شپزی با گوشی تلفن همراه خود صحبت می‌کنند و یا با گزینه‌ها و نرم افزارهای موجود بر روی آن کار می کنند.
مطالعات پژوهشگران دانشگاه‌ آریزونا نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد حوله‌های مورد استفاده در آشپزخانه و یا گوشی‌های تلفن همراه حاوی انواع باکتری‌ها هستند.
تنها در ایالت متحده بر اساس آمارها بیش از ۴۸ میلیون نفر هر سال دچار مسمومیت غذایی می‌شوند که از این تعداد ۱۲۸ هزار نفر مجبور به بستری در بیمارستان و در حدود ۳ هزار نفر با مرگ مواجه می‌شوند.
از جمله خطرناک‌ترین باکتری‌ها و ویروس‌های منتقله از طریق این وسایل Mrsa و E.coli را می‌توان نام برد.
پزشکان توصیه اکید می‌کنند که افراد از وسایلی مانند تلفن، تبلت و یا گوشی تلفن همراه هنگام ‌آشپزی استفاده نکنند.
همچنین از حوله‌های کاغذی به جای حوله‌های پارچه‌ای برای انجام کارهای آشپزی در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی خود استفاده کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 29

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چگونه در زندگی مشترک به آرامش برسیم؟ / همسرداری در‌آیین علی(ع)

د مه 11 , 2015
خداوند انسان‌ها را از دو جنس مرد و زن آفرید تا یکدیگر را کامل کنند و در کنار هم به آرامش برسند. برای برقراری استحکام و دستیابی به این آرامش در دین مبین اسلام به توصیه‌های زیادی اشاره شده که اگر به این نکات و توصیه‌ها با خلوص نیت عمل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...