خصوصیات گرم‌مزاج‌ها و بخور و نخورهای آنها

اشتراک گذاری :

متخصص طب سنتی اعلام کرد افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند بهتر است گوشت قرمز و سیر و پیاز کمتر بخورند و در مقابل سوپ جو، کدو و اسفناج برای‌شان مناسب است.

غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: یکی از گروه‌هایی که در دسته مزاج‌های گرم قرار می‌‌گیرد، افراد با مزاج گرم و خشک است. این افراد لاغر اندام بوده و رنگ چهره آنها متمایل به زردی است. تحمل گرما را ندارند و معمولا خواب کمی دارند.

وی افزود: افراد با مزاج گرم و خشک، عطش زیاد و دهانی خشک دارند، زود عصبانی می‌شوند و زود هم آرام می‌گیرند. این افراد پر جنب و جوش و پر انرژی هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: برای افراد با مزاج گرم و خشک مصرف بالای سیر، پیاز، ادویه‌های تند، گوشت قرمز، موز، خربزه،‌ آناناس، انجیر، غذاهای سرخ کرده، گردو، پسته، فندق و نارگیل مضر است.

وی افزود: مصرف زیاد این نوع مواد غذایی بدن این افراد را از حالت تعادل خارج می‌کند و آنها را دچار علائمی مثل خشکی پوست، اضطراب، بی‌خوابی و تپش قلب می‌کند.

کردافشاری گفت: در مقابل، مصرف سوپ جو و گوشت مرغ، آش تشکیل شده از ماست،‌ کدو، اسفناج و گشنیز برای آنها مناسب است.

وی افزود: شربت‌های مناسب برای این گروه نیز شربت لیمو، آلو، نارنج، ماءالشعیر، سکنجبین و دوغ ترش است.

وی گفت: مصرف هویج، انار، سیب، گلابی،‌ آلبالو، زرشک،‌ گوجه سبز، کدو و اسفناج برای این افراد توصیه می‌شود.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه‌هایی برای داشتن موهای سالم، بلند و شاداب

ش مه 9 , 2015
چه کسی است که نخواهد موهایی بلند و پر طراوت داشته باشد؟ مو در نظر بسیاری از زنان و مردان، یک نوع دارایی مهم ظاهری محسوب می‌شود. بنابراین، برای داشتن موهای بلند باید برنامه‌ای برای مراقبت از موهایتان داشته باشید و در حفظ سلامت مو، بویژه مو‌های بلند، از ابزار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...