خصوصیات و خوردنیهای سرد مزاج ها

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

خصوصیات و خوردنیهای سر مزاج ها – متن در ادامه.

در مورد طبع و مزاج سرد گفت: در طب سنتی بدن انسان از چهار ماده اصلی آب (سرد و تر)، باد (گرم و تر)، آتش(گرم و خشک) و خاک (سرد و خشک) تشکیل شده است که هریک مزاج و رژیم غذایی ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: افرادی که مزاج سرد و خشک دارند و به آن سودا گفته می شود اغلب لاغر هستند و کف دست و پایشان عرق می کند.

این متخصص طب سنتی گفت: افراد سردمزاج از نظر روحی وسواس دارند و اغلب حافظه ضعیفی دارند و معمولاً بسیار تغییر عقیده می دهند.

 وی افزود: مصرف فست فود سودا را زیاد می کند و همین امر باعث افزایش پرخاشگری و ناهنجاری رفتاری می شود بنابراین بهتر است این افراد خاکشیر زیادی مصرف کنند و توت، گوشت گوسفند، ماهی، شربت سکنجبین را در رژیم خود بگنجانند و گوشت گاو و گوساله کمتر مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی در مورد خوراکی و غذاهای مفید برای سردمزاج‌ها گفت: گوشت گوسفند، خروس، شتر،نمک دریا،نبات سفید،نعنا و روغن کنجد است.

حسینی افزود: مصرف سبزی بیش از سالاد، کلم، جوانه گندم،ماش، پسته، بادام، گردو، چای دارچین و به طور کلی خوراکی های گرم برای افراد با مزاج سرد مفید است.

این متخصص طب سنتی خوراکی و غذاهای مضر برای افراد با مزاج سرد را این گونه تشریح کرد: مصرف گوشت گوساله، ماهی، عدس، گشنیز، لوبیا، بادمجان و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، گوجه فرنگی و میوه‌هایی مثل موز و کیوی کمتر مصرف شود.

وی تصریح کرد: خوردن غذاهای سرخ کردنی،نان باگت و فانتزی، سوسیس و کالباس و هر چیزی که سرد و مرطوب باشد برای این گروه باید کم شود.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاثیر گناه در ایجاد اختلال در اخلاط بدن و بیماری های جسمی و روحی

ش آوریل 11 , 2015
هستند افرادی که رعایت کامل اصول تغذیه را در پیش گرفته اند و هدف آنها از انجام این مهم، رسیدن به سلامتی جسم و روح خود می باشد ولی…   مشروح کامل در ادامه   منبع : جنبش مصاف     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...