خداحافظی والیبال ایران با المپیک ۲۰۱۶ ریو

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه المپیکی خود مقابل ایتالیا قرار گرفت؛ تیمی که به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله حذفی شد و خود را به عنوان یکی از امیدها و مدعیان کسب مدال این بازی‌ها نشان داده است.

ترکیب ایران: سعید معروف، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عادل غلامی

ترکیب ایتالیا: جیانلی، زایتسف، خوانتورنا، لانزا، بوتی، بیرارلی و کولاچی

ایران که حالا ماموریت ذاتی و اصلی خود را به خوبی انجام داده و مقام پنجمی المپیک را برای خودش گارانتی کرده، در حالی به مصاف حریف پرآوازه‌اش رفت  که تاکنون بهترین مقام تاریخ والیبالش را ثبت کرده است.

ست اول؛ ۳۱ بر ۲۹ به سود ایتالیا

بازی پایاپایی آغاز شد، اما ایرانی‌ها در زدن سرویس شرایط بهتری داشتندو بارها دریافت کننده‌های ایتالیا را با مشکل روبرو کردند.
تا امتیاز ۷ بر ۷ تیم‌ها شرایط برابری داشتند و تیم‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند.

زمانی که فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت، ایران توانست ۲ امتیاز متوالی به دست بیاورد تا نتیجه بازی ۱۲ بر ۱۰ به سود شاگردان لوزانو شود. این نتیجه و عملکرد موجب شد تا بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایتالیایی‌ها بلافاصله پس از این وقت استراحت نتیجه را به تساوی کشاندند، اما در ادامه محمودی نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۲ به سود ایران کرد.

تا امتیاز ۱۶ هم تیم‌ها مساوی پیش رفتند، اما در ادامه ایتالیایی‌ها برای کسب امتیاز ۱۸ از سرویسی که خوانتورنا زد درخواست بازبینی مجدد صحنه کردند که نظر آنها اشتباه بود و امتیاز ۱۷ به ایران رسید تا بازهم بازی مساوی باشد.

هرچند که دریافت ایتالیایی‌ها چندان مناسب نبود، اما بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز به دقت زیادی به توپ ضربه می‌زدند.

زمانی که شهرام محمودی نتیجه بازی ۲۲ بر ۲۱ به سود ایران کرد بازهم بلنجینی، سرمربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود.
در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود ایران مجتبی میرزاجانپور جایگزین قائمی شد و پس از یک امتیاز قائمی به جای خود بازگشت.
در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند تا مهدوی شروع کننده بازی برای ایران باشد.
زمانی که نتیجه بازی ۲۵ بر ۲۴ به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. ایتالیایی‌ها با تک دفاع زایتسف به امتیاز ۲۵ رسیدند.

در امتیاز ۲۸ بر ۲۷ به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند و جایگزین مهدوی و غفور شدند.

لوزانو در امتیاز ۲۹ بر ۲۸ به سود ایتالیا بازهم درخواست وقت استراحت کرد. امتیازی که ایتالیایی‌ها به کمک تعویض روسینی، لیبروی سابق و دریافت کننده کنونی خود کسب کردند.

این ست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا

ست دوم را ایران کمی بهتر آغاز کرد و امتیاز دوم با دفاع سید محمد موسوی برای ایران به ارمغان آمد، اما ایتالیایی‌ها بلافاصله بازی را به تساوی کشاندند.

بازی در امتیاز ۱۰ مساوی شد. بازیکنان ایران تا اینجای مسابقه ۳ دفاع کامل انجام دادند.

در امتیاز ۱۴ بر ۱۴ بلنجینی درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد که درخواست وی اشتباه بود و داور درست تشخیص داده بود. در ادامه زمانی که داور خطای دو ضرب را از سعید معروف گرفت و امتیاز ۱۵ به ایتالیا رسید، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

آنتونوف، بازین ایتالیایی برای دومین بار در جریان این مسابقه و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایتالیا وارد زمین شده و پشت خط سرویس قرار گرفت. حضور این بازیکن امتیاز ۱۷ را برای ایتالیا به ارمغان آورد.
زمانی که نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۵ به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتیازگیری لاجوردی‌پوشان شود و نکاتی را به شاگردانش تذکر بدهد.
در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ به سود ایران میرزاجانپور جایگزین قائمی شد. در ادامه و در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ هم معروف و محمودی جای خود را به غفور و مهدوی دادند.
تیم ایران در ست دوم شرایط خوبی نسبت به ست اول نداشتند و ایتالیایی‌ها هم از این فرصت به خوبی استفاده کردند. میرزاجانپور نتیجه بازی را ۲۳ بر ۱۹ کرد و پشت خط سرویس قرار گرفت.

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا

در ابتدای ست سوم ایتالیایی‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند. غفور از ابتدای این ست در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت. همچنین میرزاجانپور هم خود را به ترکیب شروع کننده ست سوم رساند.

ست سوم را هم ایران خوب شروع کرد، هرچند که ایتالیایی‌ها برتری نسبی داشتند.جیانلی، پاسور جوان ایتالیایی‌ها تا امتیاز ۹ بر ۷ به سود لاجوردی‌پوشان یکی از ستاره‌های میدان بود. وی هم اسپک می زد، هم جا خالی می‌انداخت و هم در زدن سرویس به تیمش کمک کرد.

در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود ایتالیا لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود.ایتالیایی‌ها در ادامه هم به روند امتیازگیری خود ادامه دادند تا اینکه در امتیاز ۱۳ بر۸ حمزه زرینی و قائمی جایگزین میرزاجانپور و عبادی‌پور شدند.

تعویض‌های پی در پی در تیم ایران ادامه داشت و میرزاجانپور و عبادی‌پور یک بار دیگر به جای خود بازگشتند.

در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایتالیا بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید این وقفه‌ها دردی از ایران دوا کند.

از ست دوم به بعد زایتسف شرایط متفاوتی داشت و در دفاع و حمله به داد تیمش رسید. وی بارها با تیزهوشی خود برای ایتالیا امتیاز آوری کرد.

ست سوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد تا شاگردان لوزانو ۳ بر صفر بازنده شوند و از المپیک خداحافظی کنند.
به این ترتیب ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی حریف آمریکا شد.

ایتالیا سومین تیم رده بندی مدال آوران تاریخ والیبال جهان است که ۱۳ طلا، ۹ نقره، ۱۰ برنز و مجموعا ۳۲ مدال جهانی و المپیک کسب کرده است. عمده این مدال‌ها نیز از سال ۱۹۸۹ و با آغاز تغییر نوین در والیبال این کشور تحت تاثیر سرمربیگری خولیو ولاسکو به دست آمده است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راز زیبایی پوست زنان چینی چیست؟ + دستورالعمل

پ آگوست 18 , 2016
سایت نودیها :  ژاپنی ها از یک دستورالعمل گیاهی و طبیعی استفاده می کنند که درسلامت، زیبایی و جوانی آن ها به خصوص در سنین پیری تاثیر خارق العاده ای دارد. برنج حاوی یک ماده قدرتمند به نام “اسکوالین و اسید لینولئیک” است. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...