خاطره خواندنی برادر شهید مطهری از استاد و حضرت امام

اشتراک گذاری :

حضرت امام خمینی(ره) و همراهان‌شان به دعوت استاد شهید، به مدت ۲ شبانه‌روز در منزل پدری ما به سر بردند. مادرم صبح‌های زود برای گرفتن شیر مرا از خواب بیدار می‌کرد. روز اول بیدار شدم اما صبح روز دوم بیدار نمی‌شدم و تنبلی می‌کردم.

، محمدحسن مطهری در کتاب «پا به پای آفتاب» نقل می کند: بنده برادر کوچک استاد شهید مطهری هستم و در فریمان به شغل کشاورزی مشغولم. حدوداً پانزده ساله بودم که یک روز شهید مطهری آمدند و گفتند: ما فردا میهمان داریم قرار است حاج آقا روح‌الله به اتفاق چند نفر دیگر به منزل ما بیایند.

روز بعد، امام خمینی (ره) به اتفاق مرحوم میرزا علی اکبر نوغانی و مرحوم حاج غلامحسین بادکوبه‌ای که از علمای برجسته‌ی آن زمان بودند، تشریف آوردند و شب در فریمان بودند.

حضرت امام (ره) و همراهانشان مدت ۲ شبانه روز در منزل ما به سر بردند.مادرم صبح‌های زود برای گرفتن شیر مرا از خواب بیدار می‌کرد. روز اول بیدار شدم اما صبح روز دوم بیدار نمی‌شدم و تنبلی می‌کردم، تا اینکه مرحوم استاد مرا بیدار کرد. چون من فرزند کوچک خانواده بودم، معمولاً بیشتر کارها به عهده‌ من بود.

حضرت امام (ره) هم صبح های زود بیدار می‌شدند و در باغ مقابل منزلمان (باغ ملی فریمان) قدم می‌زدند. از قضا آن روز من با امام روبه‌رو شدم و چون اجباراً کار خرید شیر را انجام می‌دادم، ناراحت بود.امام (ره) از من پرسید: «حسن آقا! کجا می‌روی؟»

من بدون اینکه حتی سلام بکنم، با ناراحتی گفتم: «می‌روم برای شما شیر بخرم…»

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نکاتی درباره شهید مطهری از زبان همسرش

ی مه 3 , 2015
همسر استاد شهید مطهری در کتاب «پا به پای آفتاب» نقل می کند: در مدت ۲۶ سالی که با ایشان زندگی کردم، همیشه با یک حالت تواضع و آرامش با من رفتار می‌کردند؛ با چهره‌ خندان، به طوری که من با ارادت و عشق خاصی کار می‌کردم و علاقه شدید […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...