خارش سر؛ علت و درمان

اشتراک گذاری :

نودیها:افشار رمضانپور با اشاره به اینکه خارش پوست سر مشکل شایعی است، گفت: معمولا خارش پوست سر به دو فرم پوستی و غیرپوستی تقسیم می‌شود .

وی با اشاره به اینکه خارش‌های پوستی معدود هستند و انتشار آنها کمتر دیده می‌شود، افزود: از انواع شایع خارش‌های پوست سر می‌توان به چهار مورد اشاره کرد که در برخی افراد مشاهده می‌شود که مورد اول این خارش‌ها مربوط به اگزمای سبوره است که شایع‌ترین علامت اگزما سبوره بروز شوره بر روی پوست به صورت پوسته و فلسی شکل است.

رمضانپور ادامه داد: در موارد اگزمای سبوره شدید، پوسته‌های ضخیم و چرب زردرنگ روی ابروها یا نزدیک به خط رویش مژه‌ها، در کانال گوش یا قسمت جلو پیشانی، بر روی قسمت وسط سینه و در ناحیه فوقانی کمر دیده می‌شوند. پوسته‌ها همچنین می‌توانند در هر منطقه‌ای از سطح پوست‌، پشت گوش‌ها و سایر چین‌های پوستی ظاهر شوند. این پوسته‌ها معمولا با قرمزی خفیف، ریزش مو و ضایعات پوستی، خارش، زخم و دردی که می‌تواند منجر به احساس ناراحتی‌های کلی شود، همراه است.

وی تصریح کرد: موارد خفیف این بیماری با تجویز شامپو و در موارد شدید علاوه بر شامپو با تزریق استروئید موضعی و یا تجویز داروی خوراکی به جهت اینکه این بیماری به سبب یک مخمر ایجاد می‌شود، مطرح می‌شود.

رمضانپور یکی دیگر از دلایل خارش موی سر را شپش سر دانست و گفت: این بیماری نیز بیشتر در خانم‌ها و در فصول سرد سال ایجاد می‌شود که باعث اگزما و عفونت در پوست سر می‌شود و رشک آن نیز قابل تشخیص است که در این مورد نیز شامپو ضد شپش استفاده می‌شود و از شانه‌های مخصوص نیز جهت از بین بردن انها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که با خارش خود را نشان می‌دهد، پسوریازیس است که پسوریازیس ‌می‌تواند در هر نقطه‌ای ایجاد شود، اما موقعی که روی سر ایجاد می‌شود به آن پسوریازیس پوست سر گفته می‌شود. این نوع پسوریازیس می‌تواند بیشتر از پوست سر را هم درگیر کند و به پیشانی هم کشیده شود. حتی در مواقعی به پشت گردن و پشت گوش هم کشیده می‌شود.

متخصص پوست و مو خاطر نشان کرد: پسوریازیس پوست سر می‌تواند به اشکال مختلف دیده شود. گاه می‌تواند به شکل یک نقطه کوچک ایجاد شود که زیر موها پنهان می‌ماند و گاهی اوقات تمام پوست سر فرد بیمار را درگیر می‌کند و راهکار درمانی آن استفاده از شامپوهای مخصوص و تزریق استروئید موضعی است.

جام جم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 60

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فرزندتان می‌خواهد تابستان خود را چگونه سپری کند؟

د ژوئن 11 , 2018
نودیها:دکتر پریناز بنیسی، روان‌شناس و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، برخی والدین تعادل را برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس‌های تابستان رعایت نمی‌کنند و با ثبت‌نام در کلاس‌های مختلف، این دانش‌آموزان در نهایت مهر ماه را با خستگی آغاز می‌کنند. برخی دیگر نیز نقطه مقابلش هستند و فرزندانشان تمام تابستان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...