حکایت‌های خندیدن‌های نادرست ما به مردم!/ برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی بحران شده است

اشتراک گذاری :

نودیها:کارگردان نمایش «حکایت خنده‌دار خنده‌ای که نبود» در تئاتر سوره گفت: جامعه ما دچار بحران خنده است به همین دلیل هرکاری ولو به قیمت ایجاد مشکل برای برخی افراد برای خندیدن می‌کند.

 

 بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره از ۱۵ تا ۲۰ مرداد در تهران در حال برگزاری است.

مسعود براهیمی کارگردان نمایش حکایت خنده دار خنده‌ای که نبود در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: این نمایش را من پارسال شروع به نوشتن کردم و همزمان با فراخوان جشنواره تئاتر سوره نمایشنامه هم تمام شد.

وی در ادامه گفت: به لحاظ اجرایی خودم تمایل داشتم در این جشنواره کار اجرا شود خدارا شکر این اتفاق هم افتاد، چرا که این جشنواره یکی از جشنواره‌های معتبر و خوب ما است که امسال هم بیست و پنجمین دوره را می‌گذراند.

براهیمی درباره تم اصلی نمایش گفت: این نمایش درباره خنده‌های اشتباهی است که متأسفانه در جامه می بینیم روز به روز هم بیشتر می‌شود به طرزی که به هم می‌خندیم به جای اینکه با هم بخندیم!

وی با تأکید بر اینکه با بحران خنده در جامعه روبه رو هستیم توضیح داد: به همین دلیل گاهی دست به کارهایی می‌زنیم که بخندیم و شاد باشیم اما برای بقیه مخرب است و همین باعث افسردگی یا حتی خودکشی افرادی می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: زمانی که تصمیم به نگارش این متن کردم با معضلی روبه رو شدم که فردی به خاطر مشکلات ذهنی دچار مسئله‌ای شده و بقیه از او فیلم گرفتند و سواستفاده کردند و در نهایت وی خودکشی کرد البته از این دست اتفاقات بیشتر هم می‌افتد. کلیپ‌هایی که بدین نوع ساخته می‌شود و دیگران در آن سوژه می‌شوند علتش هم این است که ما خنده اصلی را گم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این نمایش با نقد اجتماعی دارای راوی و داستان است، گفت: داستان‌ها به صورت اپیزودیک با چند داستانک همراه است. نمایش سی دقیقه است و امروز ساعت ۱۸ در حوزه هنری و چهارشنبه ساعت ۱۹ در ایوان انتظار میدان ولیعصر اجرا می‌شود.

وی درباره عوامل نمایش گفت: بازیگران سه نفر هستند؛ دلارام ترکی، مهدی ضیاییان پور و علی قانعی و سایر عوامل داود براهینی، پیمان صفرزاده، فریناز نسرین، محسن مهری، محدثه بهمنی، مریم میلایی هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که تمایل به اجرای آن پس از جشنواره دارد گفت: متأسفانه یکی از معضلات ما اجرای نمایش بعد از جشنواره‌ها است نخست اینکه اکثر نمایش‌ها پس از جشنواره‌ها اجرا نمی‌شود یا به دلیل اینکه نمایشی در یک جشنواره اجرا شده اجازه اجرا در جشنواره دیگر پیدا نمی‌کند! ما برای هر اجرا چندین ماه تمرین می‌کنیم اما اینکه به سرعت پرونده کار بسته شود بحرانی است امیدوارم مسئولان امسال دراین زمینه کاری بکنند.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تحلیل ماجرای سلفی با موگرینی روی میز «جهان‌آرا»

س آگوست 8 , 2017
نودیها:اگر در امریکا سیاستمداری این کار را نمی‌کند و اگر هم کرد به صلابه کشیده می‌شود به‌خاطر این است که رسانه‌ها در این کشور قدرت دارند و این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران واکنش مطبوعات اصلاح‌طلب خنثی و در حد اطلاع‌رسانی بود. نقش رسانه در جامعه اولویت دارد تا بتواند […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...