حمله «گانگستری» با گاز اشک آور در روز دانشجو!

اشتراک گذاری :

نودیها :  عصر امروز در برنامه‌ای که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه به مناسب بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد درگیری بین اعضای کانون و انجمن اسلامی دانشگاه علامه که از یک طیف هم‌فکر(اصلاح‌طلب) هستند رخ داد، که در این هنگام گاز اشک‌آوری توسط شخصی نامعلوم در سالن همایش دانشکده استفاده شد و باعث لغو مراسم انجمن اسلامی دانشکده شد.

برخی از دانشجویان اعتقاد دارند این کار توسط انجمن اسلامی دانشگاه انجام شده است، عده‌ای هم معتقدند کانون اندیشه خواسته است جوسازی کند و چنین کاری را انجام داده است. تعدادی از دانشجویان هم ادعا کردند حراست دانشگاه برای بیرون کردن دانشجویان از سالن چنین کاری کرده است.

رئیس دانشگاه علامه: حراست گاز اشک‌آور ندارد

پس از دقایقی سلیمی رئیس دانشگاه علامه در محل حادثه حاضر شد و پس از شنیدن سخنان دانشجویان ضمن تکذیب استفاده حراست از گاز اشک آور گفت:‌ حراست گاز اشک‌آور ندارد.

وی افزود: به مسئولان حراست دستور پیگیری داده‌ام. فیلم‌ها را بازبینی خواهیم کرد و مقصر را مجازات می‌کنیم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی: اعضای کانون اندیشه می‌خواهند این اقدام را به گردن سایر تشکل‌ها بیاندازند/ شروع‌کننده بی‌قانونی اعضای این کانون بودند

بر اساس همین گزارش علامه عزیزی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به اتفاقات رخ داده امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبایی، گفت: انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه ۹۴ درخواست مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را به هیئت نظارت دانشگاه اعلام کرد و این هیئت نیز مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را صادر کرد.

وی افزود: متاسفانه کانون اندیشه دانشگاه علامه‌طباطبایی بر خلاف روال اداری دانشگاه طی ۳ تا ۴ روز گذشته درخواست برگزاری مراسمش را به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام داشت و از آنجایی که این گروه همیشه به دنبال تنش‌آفرینی در دانشگاه علامه است، ساعت برگزاری مراسم خود را در یک اقدام مهندسی شده مصادف با مراسم قانونی انجمن اسلامی دانشگاه قرار داد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اعضای کانون اندیشه اصرار داشتند تا مراسم آنها در ساعت ۱۳ تا ۱۴ در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق برگزار شود و لذا با توجه به درخواست‌های معاونت فرهنگی دانشگاه، انجمن اسلامی پذیرفت که مراسم خود را با یک ساعت تاخیر برگزار کند.

عزیزی تصریح کرد: اعضای کانون اندیشه با توجه به تاکیدات مسئولان دانشگاه مراسم خود را تا ساعت ۱۴:۳۰ ادامه دادند و حدودا ساعت ۱۴:۴۰  مصادف با تنش‌آفرینی این گروه در مناظره دانشجویی انجمن اسلامی، ناگهان گاز اشک‌آوری به داخل محل برگزاری مراسم پرتاب شد. پس از پرتاب گاز اشک‌آور به محل برگزاری مراسم انجمن اسلامی دانشگاه برخی اعضای کانون اندیشه دانشگاه شروع به هیاهو کردند که در نتیجه این مراسم ناتمام ماند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اعضای این طیف دانشجویی قصد دارند تا این اقدام را به گردن سایر تشکل‌های دانشجویی بیاندازند، اما شروع‌کننده بی‌قانونی اعضای این کانون بودند.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن فرد پرتاب‌کننده گاز اشک‌آور، مسلما مسئولان دانشگاه باید با اعضای این کانون برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تاسف‌آوری در فضای دانشگاه نباشیم.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که امنیت برگزاری مراسم بر عهده حراست دانشگاه علامه بوده، ما از مسئولان دانشگاه خواستاریم تا عوامل این اقدام را شناسایی کرده و با آنان برخورد کنند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب: علی‌رغم اختلاف، زدن گاز فلفل کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده است

در همین زمینه برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای جریان اصلاحات بدون استناد به دلایلی روشن سعی کردند پرتاب گاز اشک آور را از دامن تشکل همسو با خود پاک کنند.

سایت خبری ایلنا درباره این موضوع نوشت: بسیاری از دانشجویانِ حاضر در این مراسم، بر این باورند که زدن گاز فلفل در مراسم، کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده و آن‌ها علی‌رغم اصطکاکی که با یک‌دیگر دارند، دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

استفاده یک تشکل اصلاح‌طلب از گاز اشک‌آور که از ابزارهای ممنوعه می‌باشد آن هم در محیطی مانند دانشگاه موضوعی قابل تامل است که نیاز به بررسی و پیگیری بیشتری دارد در همین زمینه حسن ملکی معاون فرهنگی دانشگاه علامه اظهار داشت: به طور قطع قضیه بررسی خواهد شد و با عاملین آن برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری دانشجو براساس وظیفه خود برخورد با عوامل این اقدام خارج از عرف دانشگاهی را تا به نتیجه رسیدن پیگیری می‌نماید.

منبع : خبرگزاری دانشجو

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی میثم مطیعی برای دانشجویان

چ دسامبر 9 , 2015
مداحی زیبای میثم مطیعی به مناسبت روز دانشجو دانلود صوت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 2

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...