حمله موشکی تهرانی ها به برج میلاد با پرندگان خشمگین!

اشتراک گذاری :

بازی – اخبار بازی

حمله موشکی تهرانی ها به برج میلاد با پرندگان خشمگین را در ادامه بخوانبد.

 

حمله موشکی تهرانی‌ها به برج میلاد!/ حمله «پرندگان خشمگین» به تهران، برنامه‌ریزی شده است

 ایرانی‌ها هر روز بارها و بارها به تهران حمله می‌کنند! شاید این جمله، عجیب و حتی خنده‌دار به نظر برسد اما کافیست اندکی زحمت بکشیم و «اسمارت قون» گرانقیمت‌مان را از جیب یا کیف دربیاوریم و نگاهی به بازی هر روزه و هر ساعته خودمان بیندازیم؛ بله، ما هر روز با «پرندگان خشمگین»، خانه‌های خودمان را مورد حمله قرار می‌دهیم و تخریب می‌کنیم. 

به گزارش رجانیوز، چندی پیش برخی سایت‌های خبری از اقدام شیطنت‌آمیز سازندگان بازی محبوب و پرطرفدار پرندگان خشمگین درباره ایران خبر دادند و با انتشار چند تصویز از بخش‌های جدید این بازی که در فضا می‌گذرد، از طراحی برخی صحنه‌های بازی شبیه نقشه ایران و حتی برج میلاد و خانه‌های ایرانی خبر دادند.

در همین راستا حسین حسنی، کار‌شناس واحد بازرگانی و بین المللی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با بیان مراتب اعتراض بازی سازهای ایرانی و در توضیح دلایل وجود مراحل مختلف در این بازی و حمله به تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه فضای رسانه‌ای حاکم علیه ایران و حاشیه سازی‌هایی که دراینمورد انجام می‌شود این بار ذهن مخاطب جستجوگر در سطح وسیع را نشانه گرفته است و قصد دارند مخاطب را ناخواسته به این فضای رسانه‌ای بکشانند.

وی در ادامه افزود: البته در گذشته بازی‌های دیگری وجود داشت که به نوعی علیه ایران بود به عنوان مثال بازی سه بعدی میدان جنگ که کاراک‌تر اول آن یک تروریسم بود که برای انتقام از این کاراک‌تر سربازان مبارز به تهران حمله می‌کردند و جالب اینکه دامنه این بازی به ایران هم کشیده شداما از سوی بنیاد مجوز نگرفت و پخش آن ممنوع شد.

بازی «پرندگان خشمگین» ابزاری برای جنگ است

این کار‌شناس در ادامه افزود: با این اوصاف بازی‌هایی از این دست امروزه به ابزاری برای جنگ سرد تبدیل شده است که در مجموع این بازی‌ها هم شیطنت دیده می‌شود و هم تهاجم فرهنگی و متاسفانه بخش عمده‌ای از این بازی‌ها هم توسط شرکت‌های تولید کننده آمرکایی و یا اسرائیلی ساخته می‌شود.

حسنی در پاسخ به این سئوال که شرح کامل بازی جدید «پرندگان خشمگین» (angry birds) چیست گفت: سری جدید این بازی در چند مرحله ساخته شده است و تصاوری از برج میلاد و نقشه ایران را نشان می‌دهد و یا طراحی محیطی برجی از صحنه‌ها به مسجد نزدیک است و طی مراحل متمادی این پرندگان به این طراحی‌های محیطی حمله می‌کنند.

وی در ادامه افزود بعضی مواقع هست که در بازی‌های سنگین به لحاظ حجم این صحنه وجود دارد که به دلیل سنگین بودن بازی و نصب آن خیلی از افراد سراغ بازی‌هایی از این دست نمی‌روند اما بازی «پرندگان خشمگین» (angry birds) بازی سبکی است و مخاطب بسیاری از سن سه سال تا ۶۰ سال دارد بنابراین وقتی چنین هجمه‌ای از تبلیغات سوء رسانه‌ای را در بازی‌های سبکی از این دست به کار می‌گیرند می‌توان نتیجه گرفت که این حرکت بسیار آگاهانه و در جهت جنگ نرم بوده است.

این کار‌شناس واحد بازرگانی و بین المللی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سئوال که در مقابل این حمله و هجمه رسانه‌ای بازی سازهای ایران وبه خصوص بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی فرهنگی در این زمنیه چه کرده است گفت: فضای تجارت بازی‌های رایانه‌ای فضایی رقابتی و پر تنش است و صنعت گیم هماز صنایع پر فروش است و چون امکان فضاسازی‌های رسانه‌ای در آنجا به لحاظ قدمت و قدرت مالی در این صنایع در خارج کشور بیشتر چنین همجه‌هایی از سوی آن‌ها شکل می‌گیرد؛ این در حالی است که این صنعت درایران صنعت نوپایی است و یکی از وضایف اصلی بنیاد حمایت از جریان تولید گیم و محتواسازی در بازی‌های ایرانی است. تا بتواند بازی‌ها را با محتوای غنی به دنیا معرفی کند.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی تنها است

وی در ادامه افزود: تا در جریان این جنگ نرم سرافراز در دنیا بیرون آید. اما از سوی دیگر این نهاد نوپا و فعال در ایران بودجه کافی ندارد و عدم بودجه مناسب مانند سپاهی از جنگ است که در میدان جنگ ابزار و ادوات برای جنگ ندارد و صرفا یک عنوان از سپاه جنگی را یدک می‌کشد بنابراین در بحث یازیسازی برای مقابله با کمپانی‌های بزرگ بازی ساز به معنای واقعی حرفی ب رای دفاع نداریم و این بحث حملیت هن صرفا وظیفه بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای نیست بلکه همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی بادی به این مسئله حساسیت به خرج دهند.

حسین حسنی در ادامه افزود: خوشبختانه ایران پس از پنج سال از شکل گیری صنعت گیمدر ایران به مرحله‌ای رسیده که در این صنعت حرف برای گفتن دارد. بنابراین انتظار می‌رود در برابر چنین هجمه‌هایی پاسخگو باشد اما به دلیل مشکلات مالی عملا این امکان وجود ندارد و در‌‌نهایت یک دست صدا ندارد.

وی در ادامه افزود: در دو سال اخیر تعداد بسیاری از بازی‌های ایرانی ساخته شده که از محتوای پر ارزش و دارای غنای فرهنگی ایرانی و اسلامی برخوردار است وروحیه صلح جویانه ایرانی‌ها را منتقل می‌کند. بنابراین ابزار لازم برای مبارزه را داریم اما امکانات مالی برای گسترش این فضا با وجود تحریم‌های فعلی به معنا واقعی وجود ندارد.

این کار‌شناس بازی‌های رایانه‌ای در پایان افزود: با این اوصاف به اعتقادمن باید نهادهای مختلف فرهنگی برای مقابله با این فضا دست به دست هم دهند و فضای مقابله وپاسخگویی را ایجاد کند در غیر این صورت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به تنهایی چنین قدرتی را ندارد.

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی رسمی صنعت گیم ایران، با ارسال نامه‌ای به شرکت Rovio اعتراض رسمی خود در ساختن بسته الحاقی بازی «پرندگان خشمگین در فضا» را اعلام کرد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ تیتراژ سریال تا رهایی برزو ارجمند

چ آوریل 8 , 2015
آهنگ تیتراژ پایانی سریال تا رهایی با صدای برزو ارجمند پخش آنلاین بارگیری صوت   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...