حملات سنگین هوایی و دریایی به صنعا و عقب‌نشینی نیروهای عربستان از مأرب

اشتراک گذاری :

«عملیات صافر» آغاز گزینه‌های راهبردی علیه عربستان

منابع نظامی یمن با تاکید بر اینکه علمیات صافر تنها یک هشدار به نیروهای متجاوز بوده است و این عملیات آغازی برای گزینه‌های راهبردی علیه دشمن است، تاکید کردند که دامنه عملیات علیه دشمن در سطوح جغرافیایی، زمانی به صورت تصاعدی افزایش خواهد داشت.

این در حالی است که احمد العسیری سخنگوی ائتلاف حمله به یمن اعلام کرد که ائتلاف از روز شنبه نیروهای خود را در مأرب بازسازی کرده‌اند و عملیات زمینی همچنان ادامه دارد.

نیروهای متجاوز برای اولین بار صنعا را از دریا بمباران کردند

در همین رابطه منابع یمنی با اشاره به ادامه حملات جنون آمیز جنگنده‌های عربستان و امارات به مناطق مختلف یمن به ویژه پایتخت این کشور اعلام کردند که برای اولین بار صنعا از آغاز حملات عربستان به یمن همزمان از دریا و هوا بمباران شده است.

 

شبکه خبری المیادین، گزارش داد بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به منازل مسکونی در محله النهضه در شمال صنعا در سحرگاه امروز یکشنبه تعدادی از غیر نظامیان شهید و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های ائتلاف حمله به یمن پادگان دستگاه امنیت مرکزی را در مرکز صنعا را در ۱۵ نوبت هدف قرار دادند.

این جنگنده ها همچنین امروز نیز محوطه دانشگاه الایمان واقع در شمال صنعا را بمباران کردند.

این حملات تا جایی پیش رفت که جنگنده‌های عربستان محوطه سفارت خانه‌های عربستان و امارات و مرکز فرهنگی سوریه را نیز بمباران کردند.

ارتش یمن: ریاض و جده اهداف مشروع ما هستند

سخنگوی ارتش یمن به عربستان درباره تداوم تجاوزات به خاک این کشور هشدار داد و تاکید کرد: از این به بعد شهرهای ریاض، جده و أبها اهداف مشروع ما هستند.

سخنگوی ارتش یمن با اعلام این خبر تاکید کرد که تعداد کشته‌هایی که امارات به آن اعتراف کرده است ۴۵ نفر اعلام شده ولی این تعداد بیشتر از ۷۵ نفر است.

ارتش یمن روز جمعه با شلیک یک موشک توشکا به پادگان افسران اماراتی، سعودی و بحرینی در مأرب واقع در شرق صنعا پایتخت یمن تعداد زیادی از آنها را کشته یا زخمی کرد.

امارات رسما کشته شدن ۴۵ تن از نظامیان خود را تایید و عربستان هم به ۱۰ نفر اعتراف و بحرین نیز کشته شدن ۵ نفر را  تایید کرد.

جنگنده‌های اماراتی و سعودی در تلافی شکست سنگین روز جمعه که از آن به عنوان روز سیاه ائتلاف عربی در یمن یاد می‌شود از صبح روز شنبه مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که بر اثر آن ۲۷ تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند. ( برای مطالعه تحولات یمن در شب گذشته اینجا را کلیک کنید)

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تنها شرط سعودی‌ها برای گفتگوی مستقیم با ایران

ی سپتامبر 6 , 2015
صدی” به نقل از روزنامه “الدستور” مصر نوشت: «”صدقه بن یحیی” نماینده مجلس شورای عربستان گفته دخالت زمینی در یمن ضروری است و فرماندهان ائتلاف انتظار داشتند که کشته بدهند.»     صدقه بن یحیی در گفتگوی تلفنی با شبکه ماهواره ای «اُن تی وی» اظهار داشت: «عربستان و کشورهای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...