حمایت مردم آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به ۲۱ درصد سقوط کرد

اشتراک گذاری :

جدیدترین نظرسنجی موسسه “پیو” حاکی است، ۴۹ درصد مردم آمریکا با توافق هسته‌ای اخیر دولت آمریکا با ایران مخالف هستند و بیش از ۳۰ درصد آمریکایی‌ها نیز دیدگاه مشخصی در خصوص این توافق ندارند.

در نظرسنجی اواسط جولای که بلافاصله پس از اعلام توافق هسته‌ای انجام شد، بیش از ۳۳ درصد آمریکایی‌ها حمایت خود را از توافق اعلام کردند و ۴۵ درصد آنها نیز با این توافق مخالف بودند. ۲۲ درصد آمریکایی‌ها نیز در آن نظرسنجی دیدگاه مشخص و روشنی نداشتند.

موسسه “پیو” اعلام کرد: طی ۶ هفته گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که از توافق هسته‌ای دولت آمریکا با ایران حمایت می‌کردند، ۱۲ درصد کاهش داشته است و میزان مخالفت‌ها نیز از ۴۵ درصد به ۴۹ درصد افزایش یافته است.

توافق هسته‌ای حتی در بین دموکرات‌ها نیز از حمایت کمتری برخوردار شده است. تنها ۴۲ درصد دموکرات‌ها از توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند. این رقم نسبت به نظرسنجی ‌جولای ۸ درصد کاهش داشته است.

این نظرسنجی افزود: میزان حمایت جمهوریخواهان از توافق هسته‌ای نیز از ۱۳ درصد به کمتر از ۶ درصد کاهش یافته است. حمایت مستقل‌ها نیز از توافق از ۳۱ به ۲۰ درصد کاهش داشته است.

ایران و قدرت های جهانی پس از نزدیک به ۲ سال مذاکره، ۲۳ تیرماه به جمع‌بندی درباره مذاکرات هسته‌ای دست یافتند. حامیان برجام در آمریکا بر این باورند که این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد. رژیم بازرسی‌ها از تاسیسات ایران و محدودیت‌های اعمال شده بر ظرفیت غنی سازی اورانیوم، مهمترین استدلال حامیان برجام به شمار می رود. از سوی دیگر منتقدان خواستار بازگشت به میز مذاکره و اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه تهران شد

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مأرب در آستانه نبرد سرنوشت‌ساز؛ شکست طرح حمله گازانبری عربستان از سه محور به صنعا

چ سپتامبر 9 , 2015
واحد موشکی ارتش یمن در روز جمعه گذشته پادگان محل استقرار نیروهای امارات، عربستان وبحرین در منطقه صافر در استان مأرب در شرق صنعا پایتخت یمن را با یک فروند موشک توشکا هدف قرار داد. در این حمله تعداد ۱۰۰ تن از این نیروها کشته شدند و مقادیر زیادی از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...