حقیقت پدیا – سید محمد موسوی خوئینی ها

اشتراک گذاری :

حقیقت پدیا – سید محمد موسوی خوئینی ها را در ادامه بخوانید.

 

 

سید محمد موسوی خوئینی‌ها

سیاست‌مدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۴دبیر مجمع روحانیون مبارز می‌باشد. وی یکی از شخصیت‌های جریان اصلاح‌ طلبان است.

خوئینی‌ها رهبر معنوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکاشرکت جدی داشت (برخی سرویس های جاسوسی برای کودتا و بهم ریختن کشورهای تازه انقلاب کرده توسط عوامل خود سفارت کشور خودشان را اشغال میکنند و این را بهانه ای برای بازگشت به حکومت میکنند که بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با حمله به ایران این فرض را اثبات میکند که حادثه الهی طبس آن حمله را ناکام گذاشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه این تسخیر انقلاب دوم است و اوضاع را دست گرفتند البته ناگفته نماند عده زیادی از انقلابیون با نیت پاک و انقلابی در این اتفاق نقش بازی کردند اما حضور موسوی خوئینی ها در هاله از ابهام است در این موضوع  )و با انتشار روزنامه توقیف‌شدهٔ سلام (۱۳۷۰تا ۱۳۷۸) که به شدت از سیاست‌های دولت انتقاد می‌کرد نقش مهمی در پیروزی محمد خاتمی در انتخابات سال ۱۳۷۶ایفا کرد.

خوئینی‌ها در ایران به جاسوسی برای شوروی، داشتن اعتقادات کمونیستی، رهبری پشت پردهٔ اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸و حتی توطئه علیه امام خامنه ای متهم است..

 

زندگی

سید محمد موسوی خوئینی‌ها دروس طلبگی را در خردسالی در قزوین آغاز کرد. در سال ۱۳۴۰راهی قم شد و شاگرد افرادی چون مصطفی اعتمادیان، جعفر سبحانی، حسینعلی منتظری، محمدباقر سلطانی طباطبایی و محمدتقی طباطبایی نشست.

او پس از تبعید امام خمینی به نجف رفت تا از کلاس‌های او استفاده کند ولی یک سال بعد توسط دولت عراق اخراج گردیده و به قم بازگشت. اما بخاطر اختلاف نظر با روحانیون غیر سیاسی قم را هم نتوانست تحمل کند و به تهران رفت و کلاس‌های تفسیر قرآن در مسجد جوزستان نیاوران دایر کرد با استقبال جوانان روبرو شد. در اواسط دهه پنجاه بخاطر پخش اعلامیه‌های امام خمینی و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و به پانزده سال حبس محکوم شد[ولی پس از ده ماه با آغاز فضای باز سیاسی در کشور به همراه بسیاری از زندانیان آزاد شد.

آیت الله شهید بهشتی نظر منفی در مورد ایشان داشته است.

جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از قول موسوی خوئینیها که در یک جلسه خصوصی گفته گفت:  ما باید بیاییم و توان خود را بگذاریم و به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بکشیم، او باید بفهمد این مملکت این طور نیست که ایشان هر طور که خواستند این نظام را به هر سمتی بکشندحمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی نیز موسوی خوئینی‌ها را متهم کرد که طی سه دهه گذشته همیشه در قامت یک عنصر پشت پرده درصدد ایجاد کودتا و یا آشوب در ایران بوده و حتی ترور مرتضی مطهری را به او نسبت داد.

 

کامل میشود – در کامل شدن این مطلب به ما کمک کنید مطلب خود را به عنوان "حقیقت پدیا – سید محمد موسوی خوئینی ها" را برای ما بفرستید تا بانام شما به این پست اضافه شود به ایمیل imbox1390@yahoo.com
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس جالب و باحال از سردار حاج سعید قاسمی

پ اکتبر 15 , 2015
عکس جالب و دیدنی از سردار حاج سعید قاسمی در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 5

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...