حضور ۴۰ مداح و سخنران در راهپیمایی اربعین/ برپایی ۷ موکب برای زائران عرب‌ و انگلیس‌زبان

اشتراک گذاری :

نودیها:علی اکبر مداحی مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست خبری با عنوان چگونگی برگزاری مراسمات اربعین حسینی در عراق اظهار داشت: هدف بزرگترین راهپیمایی اربعین در راستای وحدت و انسجام مسلمین و ایجاد معنویت ماندگار در بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

وی گفت: وظیفه قرارگاه مراسمات برعهده ستاد مرکزی اربعین حسینی گذاشته شده است که این مراسم در قالب سخنرانی،‌مداحی،‌سینه زنی،‌قرائت قرآن صبح‌ها دو ساعت بعد از اذان صبح و بعدازظهرها دو ساعت بعد از اذان مغرب برگزار می‌شود.

 

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: سه کارگروه در راهپیمایی بزرگ اربعین به اجرای برنامه می‌پردازند؛ نخست کارگروه روایتگری از صحنه های مختلف تاریخ کربلا ، کارگروه ویژه کودک، کارگروه قرآنی که در طول روز برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

 

وی از برپایی ۴۰ موکب ایرانی در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و در طول مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: از میان این موکب‌ها  ۳۳ موکب ویژه فارسی زبان‌ها و ۷ موکب برای زائران عرب زبان و انگلیسی زبان است و این موکب‌ها با نام‌های خودجوش در راهپیمایی اربعین حضور دارند.

 

مداحی ادامه داد: در هر موکب ۵۰ نیرو وجود دارد که ۱۲ نفر کادر متخصص آن اعم از مدیر موکب، روحانی فارسی و عرب زبان، قاری و .. حدود ۳۸ نفر انتظامات و پذیرایی موکب را برعهده دارند که همگی به صورت داوطلب، افتخاری و رایگان به انجام وظیفه می‌پردازند.

 

وی ابراز داشت: برنامه‌های رسمی موکب‌ها از دهم ماه صفر تا بیستم اجرا خواهد شد و به طور متوسط همه موکب‌ها معمولا ۱۰ شب اجرای برنامه دارند. قرائت دعای ندبه در سه وعده انجام خواهد شد؛ هفته اول روز جمعه مصادف با یازدهم ماه صفر در نجف اشرف، هفته دوم ۱۸ صفر در کربلا، ۲۵ صفر در کاظمین. تلویزیون‌های عربی برای پخش زنده موکب‌های عربی و انگلیسی اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: جذب کمک‌های مردمی برای ارائه خدمات در ۴۰ موکب ایرانی مستقر در کشور عراق یک و نیم میلیارد تومان است و از آنجا که جمع آوری کمک‌های مردمی بعد از عاشورا اعلام شده است تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است و علاقمندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب بانک ملت به شماره ۵۷۹۵۳۶۸۲۲۵ یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۹۰۰۸۷۸۷۶، به نام قرارگاه مراسمات اربعین و یا به صورت واریز تلفنی با شماره #۳۱۳۰۳۱۳*۷۸۰* یا به نشانی خیابان جمهوری،‌خیابان رازی پلاک ۷۲ واحد یک ارسال کنند.

 

وی گفت: ۴۰ تن از سخنرانان و مداحان تاکنون برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین قول قطعی داده‌اند که از جمله سخنرانان می‌توان به حجج اسلام علیرضا پناهیان، محمدمهدی میرباقری، سید ابراهیم رئیسی، آقاتهرانی، ماندگاری، علی صمدی، سید مهدی حائری زاده، تویسرکانی، حیدری کاشانی، حاجتی و از میان مداحان می‌توان به سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، سید مجید بنی فاطمه، مهدی سماواتی ، صادق آهنگران،‌حسین هشیار، میثم مطیعی اشاره کرد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

این اسپری باعث سرطان در زنان می‌شود

چ اکتبر 19 , 2016
نودیها:یک مطالعه جدید هشدار داده است زنانی که به‌طور منظم از اسپری‌های ضد عرق حاوی نمک‌های آلومینیوم استفاده می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. اکثر اوقات، با اجتناب از غذاهای خاص، سعی می‌کنیم بدن خود را از سموم به‌دور نگه داریم اما اغلب فراموش می‌کنیم که آنچه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...