حضور یک‌جانبه عراقچی در صدا و سیما بعد از نامه تاریخی رهبری

اشتراک گذاری :

نودیها : نامه مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اجازه مشروط اجرای برجام به دولت، ظرائف و دقائق فراوانی دارد که شاید بدیهی ترین آنها، این باشد که از اعضای هیئت مذاکره کننده، منتقدین، رئیس و اعضای کمسیون برجام، رئیس و نمایندگان مجلس، و اعضای شورای عالی امنیت ملی تشکر شده است. دقیقا در پاراگراف اول نامه، نقش و سهم هر یک از این ۵ طرف ماجرا نیز وصف شده است.

با این وجود شاهد بودیم که سازمان صدا و سیما تقریبا در اولین اقدام رسانه ای خود پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب، در اقدامی عجیب، تریبونی یک طرفه در اختیار آقای دکتر عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده قرار داد تا با همان «نگاه مثبت» که در نامه به آن اشاره شده، شروط و الزامات مندرج در نامه رهبر انقلاب را همان مفاد برجام معرفی کرده و پروژه ای را درباره نامه مهم رهبری کلید بزند که پیش از این درباره برخی فرمایشات صریح و خطوط قرمز اعلانی اجرا شده بود.

اظهارات آقای عراقچی را در فرصتی مجزا و به تفصیل مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد؛ اما سوال اساسی در این مقطع از سازمان صدا و سیماست که چرا از همه اطراف ماجرای برجام که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفتند، فقط به سراغ حامیان برجام آنهم به صورت یکجانبه رفت؟

آیا انصاف نبود که چنین برنامه ای درباره چنین نامه مهمی، در سطحی عالی و با حضور اصلی ترین افراد مورد تقدیر رهبر انقلاب در نامه مجوز مشروط، برگزار می شد؟

آیا قرار است سازمان صدا و سیما برای حامیان برجام و مروجان نقاط مثبت آن، شرایطی فراهم کند که در این مقطع نیز خوانشی یک سویه از نامه مهم رهبر انقلاب ارائه کرده و علی رغم شروط و الزامات روشن نامه، به همان مسیر سابق ذیل شعار «عمل به نامه» ادامه دهند؟

چگونه است که وقتی رئیس کمسیون ویژه برجام به صدا و سیما دعوت شد تا درباره روش اجرایی کمسیون با مردم سخن بگوید، فشار آوردند که عضوی از اعضای تیم مذاکره کننده (آقای بعیدی نژاد) روی آنتن بیایند تا مبادا فضای برنامه یک سویه نباشد؟ در صورتی که بحث بر سر روش اجرایی کمسیون بود، مصوبه کمسیون اجازه مناظره به اعضا نداده بود و اساسا بحث ارتباطی به تیم نداشت. پیرو عدم حضور آقای بعیدی نژاد در برنامه نیز آقای سردبیر گفت و گوی ویژه خبری به نام اخلاق! اقدام به عذرخواهی از عضو تیم مذاکره کننده کرد. نگاه یک سویه و جهت دار سازمان صدا و سیما محدود به این رفتار نشد و حتی پس از انتشار گزارش کمسیون برجام، برنامه ای به مسئولان کمسیون اختصاص داده نشد تا نتایج بررسی های خود را با مردم در میان بگذارند. اما در چنین روز مهمی تریبون یک جانبه و یک سویه ای در اختیار آقای عراقچی که حقیقتا تبحر ویژه ای در ماموریت خود دارند، سپرده می شود و هیچ وجدانی به خاطر اخلاق به درد نمی آید.

آیا به راستی می توان اقدام مسئولان صدا و سیما در برنامه چهارشنبه شب گفت و گوی ویژه خبری را مصداق عدالت و انصاف در برخورد با افکار عمومی دانست؟

بیم آن می رود که خدای ناکرده هوچی گری های رسانه ای، فریادهای نفاق آلود به نام عالی ترین مضامین چون اخلاق و آزادی، و فشارها و ابزارهای دولتی، سازمان صدا و سیما را در اموری به این اهمیت، تبدیل به بلندگوی یک طرفه یک جریان خاص سازد.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حرف خنده‌دار هاشمی/استفاده از دسترنج خود به جای یارانه‌ها تاثیرات مثبت روحی دارد

پ اکتبر 22 , 2015
نودیها :  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارآفرینان شهرستان تالش و آستارا، ایجاد اشتغال را ضرورت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی امروز کشور دانست و گفت: اگر چه در شرایط تحریم صادرات و واردات گران تمام می‌شود و به‌تبع آن تولیدگران و صنعتگران […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...